Si iata ca am ajuns la vizita pavilioanelor din halele de prezentare ale salonului aeronautic.
Daca in trecut le treceam in incheierea articolului, acum incepem cu 2 standuri romanesti, pozele nu necesita explicatii:
Sa trecem la meniul principal…
Ucrainenii isi expusesera in special gama de motoare turbina si turbopropulsor:
Apoi Rolls Royce cu o macheta a demonstratorului turbinei cu hidrogen:
Si daca suntem la sectiunea motoare, si turcii aveau un stand interesant: motorul turboreactor pentru rachete de croaziera KTJ-3200 (se vrea concurent al TR-40) – echipeaza inclusiv ATMACA; alaturi, la standul Tusaş Engine Industries (TEI), primul motor cu reactie autohton TEI-TF6000.
La standul chinezesc era o puzderie de machete, incepand cu F-35 J-35 si J-20… continuand cu elicoptere si terminand cu drone:
Nu departe, sud-coreenii isi afisau si ei produsele, iar taiwanezii nu lipseau nici ei la apel:
Apoi ceva de nelipsit in domeniul aviatiei militare de mare viteza: scaunele catapultabile Martin Baker:
Apoi cate ceva din cadrul programului CCA (Collaborative Combat Aircraft) al USAF: YFQ-42A al General Atomics, iar la un stand nu cu mult mai departe (doar eram in sectiunea pavilioanelor americane), Fury al Anduril (cu fratiorii rachete de croaziera din familia Barracuda-M):
Si ca sa ramanem la drone, ceva mai simplu decat aceasta din polistiren sunt doar cele din carton:
Standurile israeliene, desi au fost acceptate initial, au fost puse apoi in carantina:
In final, 2 senzatii ale salonului…
Windrunner al Radia, viitorul caraus inlocuitor al AN-225 Mryia:
Si aici o senzatie VToL a celor de la Archer pentru mediul urban:
Si cam atat pentru anul acesta…
Marius Zgureanu