Le Bourget 2025… ultima parte

Si iata ca am ajuns la vizita pavilioanelor din halele de prezentare ale salonului aeronautic.

Daca in trecut le treceam in incheierea articolului, acum incepem cu 2 standuri romanesti, pozele nu necesita explicatii:

 

Sa trecem la meniul principal…

La standul Diehl erau expuse machete ale Iris-T, variantele SLM si SLX, munitia antitanc hoinara Libelle si conceptul FCAMM (future combat air-to-air missile):

Ucrainenii isi expusesera in special gama de motoare turbina si turbopropulsor:

Apoi Rolls Royce cu o macheta a demonstratorului turbinei cu hidrogen:

Si daca suntem la sectiunea motoare, si turcii aveau un stand interesant: motorul turboreactor pentru rachete de croaziera KTJ-3200 (se vrea concurent al TR-40) – echipeaza inclusiv ATMACA; alaturi, la standul Tusaş Engine Industries (TEI), primul motor cu reactie autohton TEI-TF6000.

La standul chinezesc era o puzderie de machete, incepand cu F-35 J-35 si J-20… continuand cu elicoptere si terminand cu drone:

Nu departe, sud-coreenii isi afisau si ei produsele, iar taiwanezii nu lipseau nici ei la apel:

Apoi ceva de nelipsit in domeniul aviatiei militare de mare viteza: scaunele catapultabile Martin Baker:

Apoi cate ceva din cadrul programului CCA (Collaborative Combat Aircraft) al USAF: YFQ-42A al General Atomics, iar la un stand nu cu mult mai departe (doar eram in sectiunea pavilioanelor americane), Fury al Anduril (cu fratiorii rachete de croaziera din familia Barracuda-M):

Si ca sa ramanem la drone, ceva mai simplu decat aceasta din polistiren sunt doar cele din carton:

 

Standurile israeliene, desi au fost acceptate initial, au fost puse apoi in carantina:

In final, 2 senzatii ale salonului…

Windrunner al Radia, viitorul caraus inlocuitor al AN-225 Mryia:

Si aici o senzatie VToL a celor de la Archer pentru mediul urban:

Si cam atat pentru anul acesta…

 

Marius Zgureanu

7 comentarii:

  1. la mintea mea, de la desenu si macheta cu Windrunner si pana la performantele lui An 225 e cale lunga
    tot asa cum C 5 n-a iesit chiar ce s-a dorit, iar performantele sale reale nu sunt ce scrie pe hartie, degeaba motoare mari si aripi mari,
    spre desosebire de C17 GIII care a fost si este utilizat la scara larga,

    era de preferat ca astia cu windrunneru sa vada proiectele Boeing sau LM pt inlocuitoru lui C 17 – ceva inspre blended wing etc cu o cat mai mare eficienta – future cargolifters
    https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_X-48
    https://aviationweek.com/aerospace/lockheed-martins-hybrid-wing-body-future-airlifter

  2. Multumim pt prezentare Marius! Cum ti s-a parut expozitia de anul asta fata de anii trecuti la capitolul inovatie si noutati?

    3
  3. Imi place Vtol-ul de la Archer, pare ca l-au mai bibilit fata de imaginiile care circula pe net (inclusiv la ei pe site). Vad ceva schimbari la coada, au renuntat la elicele din spate, doar 4 in fata, dar par considerabil mai mari. Sper sa reueasca sa faca tranzitia la un model comercial.

    1
  4. Comoti pare distribuitor de scaune si alea incomode. Bani aruncati pe geam in cazul „companiilor” noastre…

    5

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *