Mi 35 pentru Pakistan

bilde

In sfarsit Pakistanului va cumpara un numar maxim de 20 de elicoptere Mi 35. Cand spun “in sfarsit” incerc sa explic faptul ca pakistanezii incearac de peste sase ani sa-si intinereasca flota de gun-ship-uri, formata din 36 de aparate vechi si destul de uzate AH-1S si AH-1F, fara mare succes insa.

Americanii au refuzat sa le vanda elicoptere AH-1W pentru ai strange cu usa pe zona colaborarii impotriva islamismului dar se pare ca n-au reusit decat sa-i arunce direct in bratele Moscovei, astfel Mi-35 isi va face debutul in Pakistan, pe post de elicopter de asalt.

Asa ca lasand refuzul americanilor in urma Pakistanul s-a uitat sa vada ce alte oferte ar putea fi si au comparat elicopterele de atac WZ-10 – China, T-129 – Turcia si Mi 35, inima ramandu-le se pare pe fieratania rusilor, care trebuie sa recunoastem are multe calitati, aeronava dispunand atat de o avionica foarte buna cat si de un pachet de arme solid si de incredere, doar ca Pakistanul nu are chiar foarte multi bani si din acest motiv spera ori la o donatie ori la o reducere de pret foarte semnificativa.

De parte Rusiei problema o reprezinta India, cel mai mare importator de tehnica militara ruseasca si “buna prietena” cu Islamabadul. Insa Rusia se pare ca a reusit sa-si suprime mustrarile de constiinta 🙂 si a fost de acord cu afacerea, pentru ca nu-i asa, tot Rusia este si principalul furnizor de tehnologie militara pentru China, alt “prieten drag” al Indiei…

GeorgeGMT

 

 

http://www.strategypage.com/htmw/htairfo/articles/20141126.aspx

17 comentarii:

  1. Oare daca reusea proiectul Ah-1 Dracula la Brasov am fi fost in stare sa vindem ceva sau trebuie o aprobare din partea Sua si Fmi. Ce bine ca nu avem aceste probleme.

  2. uite unii impartiali:rusii.indienilor le vand tancuri,iar pakistanezilor elicoptere de asalt.cum facea nea nicu:arabilor le vindea arme si evreilor petrol.baieti destepti,capitalisti

  3. Este de vazut ce a patit Mi 35 in Irak, unde a fost doborat de FN-6 MANPADS sau a fost avariat de mitraliere (12.7 sau 14.5mm):

    Ca sa intelegem de ce sustin ca tunurile AA (sa fim seriosi ele sunt multirol) de 30-57mm sunt arme redutabile daca le modernizam putin partea care priveste descoperirea/achizitionarea tintei:
    „Din Ianurie pana in Mai 6 elicoptere au fost doborate, dar mai interesat 60 au fost avariate inclusiv Mi 35M. In vasta majoritate ISIS a folosit mitraliere AA (ce gaurele ar fi facut 2 tunuri de 35mm chiar si 30mm ca s-ar fi achitat onorabil…).
    Irakieni au cam ramas fara elicoptere…

    • gogu de la pascani

      da, exista foto cu Mi-35 doborate in Irak. Mai nasol a fost in UA unde Mi-24 au fost reduse la tacere in cateva zile si dupa inca vreo cateva saptamani au urmat si avioanele dedicate Su-25M1 (modernizate). La momentul de fata aviatia ucraineana practic nu mai conteaza in conflictul din sud-estul UA. Cum amintea cineva intr-un post mai devreme si Apache au avut pierderi grele in fata unor unitati blindate irakiene bine antrenate. Cum se spune, nu e chiar ca in filme. Probabil nu degeama americanii au reconsiderat rolul elicopterelor (probabil in favoarea UAV-urilor si a armelor stand-off) si au renuntat la proiecte gen Comanche.

      • In Top Gun a fost un articol cu Apacheurile care si-au luat-o cam o treime de la divizia de tancuri Medina in luptele din sudul Irakului.

    • Actuala armata iraqiana este foarte slab pregatita. Au pierdut si foarte multe tancuri americane din cauza asta. Nu te duci ca bivolul de unul singur ..doar asa sa faci impresie ca ai elicopter din Rambo.

  4. E greu sa nu nimeresti un helicoter atit de mare. Ah e mult mai mic, la fel ca Ka-50/52 si Mi28

    • Ka-52:
      Length: 16.0 m (52 ft 6 in)
      Rotor diameter: 14.5 m (47 ft 7 in)
      Height: 4.93 m (16 ft 2 in)
      Disc area: 330.3 m² (3,555 ft²)
      Empty weight: 7,700 kg (17,000 lb)
      Loaded weight: 9,800 kg (21,600 lb; Ka-52: 10,400 kg / 22,930 lb)
      Max. takeoff weight: 10,800 kg (23,810 lb)

      Mi 24:

      Length: 17.5 m (57 ft 4 in)
      Rotor diameter: 17.3 m (56 ft 7 in)
      Wingspan: 6.5 m (21 ft 3 in)
      Height: 6.5 m (21 ft 3 in)
      Disc area: 235 m² (2,530 ft²)
      Empty weight: 8,500 kg (18,740 lb)
      Max. takeoff weight: 12,000 kg (26,500 lb)

      Mi 28N

      Length: 17.91 m (58 ft 9 in)
      Rotor diameter: 17.20 m (56 ft 5 in)
      Height: 3.82 m (12.5 ft (150 in))
      Disc area: 232.35 m² (2,501 ft²)
      Empty weight: 7,890 kg (17,400 lb)
      Loaded weight: 10,500 kg (23,150 lb)
      Max. takeoff weight: 11,700 kg (25,800 lb)
      Powerplant: 2 × Klimov TV3-117/VK-2500[41] turboshaft, 1,636 kW /1,985 kW[42] (2,194 shp / 2,700 shp) each

      AH 64 Apache

      Length: 58.17 ft (17.73 m) (with both rotors turning)
      Rotor diameter: 48 ft 0 in (14.63 m)
      Height: 12.7 ft (3.87 m)
      Disc area: 1,809.5 ft² (168.11 m²)
      Empty weight: 11,387 lb (5,165 kg)
      Loaded weight: 17,650 lb (8,000 kg)
      Max. takeoff weight: 23,000 lb (10,433 kg)

      AH 1Z

      Capacity: 6,661 lb (3,021 kg)
      Length: 58 ft 3 in (17.8 m)
      Rotor diameter: 48 ft (14.6 m)
      Height: 14 ft 4 in (4.37 m)
      Disc area: 1,808 ft² (168.0 m²)
      Empty weight: 12,300 lb (5,580 kg)
      Useful load: 5,764 lb (2,620 kg)
      Max. takeoff weight: 18,500 lb (8,390 kg)

      Dupa cum bine vezi au toate cam 16 m lungime si in jur de 10 tone masa maxima la decolare.

      • La ora actuala, cel mai convenabil pentru FAR ar fi AH-1Z, echipat pentru lupta anti-tanc cu 8x Mokopa si 20x Cirit. Dar nu ar strica si cu radar Longbow, pentru ca la noi poate fi ceata sau vizibilitate scazuta iarna.

  5. Va spun eu cum e cu rusii. Sunt ca elefenatul intre portelanuri. Incearca sa se adapteze gandirii economice (evreiesti) dar nu e felul lor. La un moment dat vor uita de toate aceste „politeturi”…

  6. Cand apar articole de genul acesta , cu inlocuiri de material uzat , tot ma gandesc cu infrigurare , oare unde vor ajunge , la suprapret … si fara off set …si cateodata rasuflu usurat pt . ca deocamdata ”suricatele ” noastre , scormonesc pamantul , dupa rame …nu-si umfla narile deocamdata dupa ” cobre ”…king-cobra ar fi ceva muuult peste botu lor oricum …

  7. Pentru toti care pupa posterioare americane o analiza obiectiva .
    https://www.youtube.com/watch?v=HhGih7eWI3E

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *