Pakistanul isi pierde rabdarea

Americanii nu vor sa le mai vanda elicoptere de atac AH-1Z Viper, turcii ar vrea, cu T 129 ATAK, dar le-au taiat americano-europenii accesul la motoare (si nu prea ai cum sa convingi clientul sa cumpere elicopterul fara propulsie) asa ca singura varianta a ramas China, tara care are o oferta imbatabila: o data contractul semnat n-are cine ce sa-ti mai faca.

Apache AH 64E indian

Prin 2015, Islamabadul (asta-i capitala Pakistanului) a comandat 12 AH-1Z Viper (primul client de export pentru noul model al Bell), iar prin 2018 a mai dorit sa cumpere si 30 de T 129 ATAK din Turcia.

Ambele afaceri sunt acum blocate si nu din vina Pakistanului, americanii nu mai sunt dispusi sa le vanda Vipere de cand Trump ii considera pe pakistanezi cam teroristi, iar turcii desi vor sa vanda nu mai au motoare, ATAK-ul otoman folosind motoare americane LHTEC T800.

Pusi intr-o astfel de situatie ingrata, China ar fi salvarea cu al sau CAIC Z-10ME, aparat care ar trebui sa inlocuiasca flota imbatranita de AH-1F pakistaneza. Dar lucrurile nu sunt niciodata atat de simple, aici nu vorbim de o masina de spalat si spunem asta pentru ca pakistanezii au mai aruncat un ochi asupra CAIC Z-10 “ceainizesc” dar nu prea le-a placut ce-au vazut. Acum insa, ne informeaza un general paki de prin aviatie, lucrurile s-au mai indreptat, modernizarile aduse de chinezi aparatului i-au facut mai optimisti si pana la urma daca n-ai de unde alege, singura varianta este, evident, si cea mai buna.

CAIC Z-10ME, posibil, pakistanez

Si ca dovada ca (,) CAIC-ul cu ochii oblici nu i-a incantat prea mult pe pakistanezi, acestia mai dau o sansa elicopterului turcesc mizand pe promisiunea Ankarei ca va dezvolta un motor propriu si personal pentru ATAK si astfel ar putea sa-l vanda cui o vrea fara interferete americane.

Doar ca turcii si motorizare nu sunt chiar foarte buni amici, incercarile de a dezvolta un motor diesel pentru Altay intrand deja in folclorul urban si nu dintr-un punct de vedere tocmai laudativ la adresa industriei de pe malul Bosforului.

Dar Allah e mare si poate le scurteaza turcilor grozava carare caci pasha-i de taberi aproape sosit ? .

Poate…

Pakistanezii au dat termen turcilor pana prin iulie si stau cu ochii cat cepele pe noile elicoptere de atac indiene- AH-64E – dandu-si cu opinia ca AH-1F ale lor n-au nici o sansa in fata celor hinduse. O opinie de bun simt am spune noi, dar odata cu molima asta si sansa ca turcii sa respecte termenul s-a mai dizolvat un pic, cui sa-i mai sta capul la motoare de elicopter cu virusul haladuind liber prin uzine?

GeorgeGMT

 

22 de comentarii:

  1. păi ar mai fi rusnacii și chiar au ce să pună pe masă…

    • exclus, relatiile ruso-indiene sunt si asa incordate, daca s-ar apuca sa vanda la paki risca sa piarda si mai multe contracte indiene.
      In plus experienta lor cu echipamente rusesti e cam zero, deci probabil costurile ar fii foarte mari la inceput

      8
      • pai ce sa mai facă cu indienii,și-au dat foc la valiză oricum.
        india și pakistanul sunt adeptele programelor de inzestrare „ghiveci”,doar cine nu vrea nu vinde la ăștia.

        2
        • nu de tot, sunt inca destule contracte in derulare si pe care spera sa le extinda. inclusiv la elicoptere. Din cate stiu eu nu exista vreun caz in care o tara sa vanda simultan la Paki si India. Americaniii de cand nu mai vand la Paki au intrat puternic pe piata indiana

          1
    • Corect. Subscriu.

  2. Pentru o datà, recomand lectura articolului Wikipedia în englezà, rar am vàzut asa de complet, cred cà în mare majoritate a fost fàcut de contribuabili chinezi. Printre altele am aflat cà design-ul a fost fàcut si validat de Kamov.
    Mai povestesc cum Pakistanul a cumpàrat deja 3 exemplare pentru teste si evaluare.

    https://en.wikipedia.org/wiki/CAIC_Z-10

    2
  3. capatu satului

    interesanta informatia ca AH 1E n-are nici o sansa in fata AH 64E,
    si este de bun simt,
    tot asa am putea face o paralela legata de capacitatea de lupta a lui AH 1Z si Kiowa in fata Ka 50/52, Mil Mi 28, si Mi 35,

    pai sa le spuna si la conducerea ministerului de aparare de la noi,
    poate isi reevaluează intentia de a lua AH 1Z si Kiowa si trec la AH 64 E si UH60 sau daca vor o armata intr-adevar de viitor de ce nu la Raider X sau asteptam castigatorii din FARA si FLRA ca sa cerem si noi tehnica asta,

    sau o fi mai de viitor AH 1 Z ca Raideru,
    nu se pricep americani la strategie militara, de aia o tot dau cu noile aparate
    trebuie sa vina la noi la instruire sa vada cum se fac planurile de inzestrare
    pana nu se apropie de pensionare nici o tehnica n-are rost sa o iei,
    la noi o fi poate de la numaru de jenerali avansati pt merite stiute doar de aia care au uzat dupa 89 scaunu la ministeru de aparare si la aia care au uzat scaunu la presedintele republicii dupa 89,

    la noi trebuie decantate informatiile la conducerea armatei,
    cladirea mapeneului are ziduri groase, informatia patrunde greu,
    la ei nu ajung informatiile referitoare la avioane si elicoptene de lupta decat la 20-50 de ani de la primele zboruri,
    pana nu apare rujina si nu dau semne de obosela motoarele, nu trebuie cumparate,
    lasa ca avem jenerali, stat major jeneral, etc., la ce ne mai trebuie tehnica de lupta

    5
    • Cine ti-a spus ca AH 1 Z nu are nicio sansa in fata AH 64 E Apache? Ai tu date care sa sustina acest lucru? Macar stii conform caror concepte au fost create cele 2 libelule si de ce sunt asa de diferite?

      2
      • Capătu satului

        Atat AH 1 z, cat si AH 64 E sunt azi depasite fata de elicopterele FARA si FLRA
        Modul cum s-au proiectat aparatele depasite este irelevant

        Cândva tara asta avea, sunt unele articole si pe rnhs.info, ofițeri care cereau tehnica nouă în stare sa faca fata unui conflict cu potențiali adversari
        Azi numai ceea ce are vechime este bun
        Sau ceea ce este depasit fata de dotarea din viitor a inamicului

        Stiu o sa sa fie multi care o sa zica ca tehnica trebuie maturizata, trecuta prin război, etc etc. ca sa iti dai seama daca se justifica folosirea ei
        Dar trebuie sa iti închipui ca un submarin care a fost folosit in lupta de multă lume este prea uzual si nu ar mai putea produce surprize, asa ca normal nu se mai justifica sa-l ai

        Tehnica de varf are prin simpla ei deținere un efect de intimidare fata de potențialu inamic

        2
  4. Salut.Pachistanezii se gasesc in situatia ca daca nu ai fragi te multumasti cu cozile, unde sunteti mancava-si portofelu voi astia cu tehnica galbejitilor,China va ajunge ,China va devenii, China produce tehnica de ultima ora, pai daca si pretenii lor pachistanezi nu sunt multumiti de ce produc ce sa mai spunem,sa nu uitam ca si Thailandezii iau tavalit cu al lor Gripen,considerat cel mai slabut avion vestic.

    6
  5. Turcii ar putea echipa elicopterul T129 cu motor rusesc, folosit de rusi la elicopterele lor cele mai moderne.
    Trump are dreptate. De zeci de ani, Pakistanul este o tara exportatoare de islam. Aparent, de conjunctura, colaborează cu SUA. Sau în foarte multe cazuri, Pakistan mimează o colaborare cu SUA.

    5
    • esti sigur ca incape. ca daca nu e destul de complicat si cam iese elicopter nou? si cu siguranta le-ar cere multi bani rusii, pt ca ATAK concureaza direct cu elicopterele rusesti. la mintea mea, de ce le-as da motorul la turci cand eu sper sa vand elicopterele mele la toate tarile islamice, prin traditie clienti la rusi?
      L-as da doar daca as putea sa am drept de veto la ce tara merge, ca sa nu-mi strice mie vanzarile sau pt pretul corect

      5
    • Cel mai mare exportator de islam este Arabia Saudita. In ultimii 40 de ani a umplut lumea cu predicatori islamici si a subventionat islamul peste tot din Africa in Europa si America. Fata de sauditi, pakistanezii sunt mici copii

      1

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *