Pic cu pic…

Cele doua vanatoare de mine britanice din clasa Sandown sunt din ce in ce mai aproape de intrarea in dotarea Fortelor Navale Romane. Prima nava –  fosta HMS Blyth acum Sublocotenent Ion Ghiculescu (M270) – a fost deja transferata Romaniei, iar cea de-a doua –  HMS Pembroke – va deveni propietatea FNR in primavara lui 2024. Navele vor trece/sau au trecut deja mai intai prin santierele navale britanice pentru modernizare, inainte de a sosi efectiv in Romania.

Nu stim inca cand cele doua vanatoare de mine vor deveni active in cadul FNR.

Royal Navy va asigura pregatirea echipajelor, atat la nivel individual cat si la nivel de grup.

In acelasi timp, desi nu sunt nave noi, nici foarte vechi nu sunt, HMS Blyth a intrat in serviciul activ in anul 2000, in timp ce sora ei, HMS Pembroke in anul 1997. Oricum fata de dragoarele noastre sunt mult mai tinere si mai bine dotate. Care este diferenta intre un dragor de mine si o nava vanatoare de mine puteti afla AICI.

Evident ca sunt mai mult decat bine-venite. Costurile totale estimate ale achizitiei celor doua nave vanatoare de mine sunt de 150 milioane de euro. De aceasta data navele vor veni gata de lupta.

Aceasta achizitie, desi modesta si constand in nave la mana a doua, este extrem de importanta, ramane acum ca si modernizarea celor trei Nave Purtatoare de Rachete (NPR) sa intre in linie dreapta. Programul NPR ar trebui sa dureze patru ani de la data semnarii si are in vedere dotarea celor trei nave cu doua lansatoare cvadruple pentru rachete anti-nava NSM (opt rachete per nava), o achizitie initiala a 48 de rachete NSM (doua “plinuri” pentru nave), instalarea sistemului de conducere a luptei (CMS), dotarea navelor cu radare 3D si sisteme moderne IFF. Total valoare program NPR 375 milioane de euro. Bineinteles ca se va avea in vedere si modernizarea propulsiei celor trei vedete lansatoare de rachete.

Ambele contracte sunt de tip guvern-guvern.

In alta ordine de idei si Fortele Aeriene primesc cate ceva din partea americanilor, gratis de aceasta data, si vorbim aici despre doua aeronave de transport C-130 Hercules H2H.  Primul C 130 H a sosit in tara in 2021, cea de-a doua aeronava zilele trecute, urmand ca pana la sfarsitul anului sa mai vina inca un H2H, ceea ce va duce numarul de C 130H din dotarea Romaniei la patru aeronave. De subliniat faptul ca pe langa cele trei C 130H (2021 o unitate si doua aparate in 2023) FAR mai detine inca o aeronava C 130 Hercules H primita in 2007.

Nu stim cate C 130 Hercules mai detine astazi Bucurestiul pentru ca nimeni nu ne spune cate C 130B mai sunt active din cele cinci unitati avute initial in dotare, patru care teoretic ar putea sa mai zboare, dupa unele zvonuri 2-3 ar mai fi operationale.

Si C 130H sunt foarte bine-venite.

GeorgeGMT

73 de comentarii:

  1. Referitor la FNR dacă se dorea și dacă ai noștri aveau ceva creier se putea începe de jos în sus, dacă tot ne plângem tot timpul de bani, nu de sus în jos așa cum voiam până mai recent.

    Să dai 2+ miliarde pe 2 submarine dar să nu ai nave de suprafață care să protejeze platformele marine, litoralul și să
    facă A2/AD e cam aiurea.

    Nu mai zic că am avut câteva oportunități de a lua nave SH care încă să-și facă treaba vreo 10 ani. (T22 nu intră la categoria asta ci la „așa nu”)

    Singurii care au acționat cum trebuie sunt cei de la FARO dar acolo, totuși, se vede că nu a ajuns chiar oricine. Nu zboară orice prost. O barcă sau un tanc, aparent… sunt altă treabă.

    10
    • nu prea au legatura achizitiile de la Faro au fost mai mult impuse de aliatul principal incepand cu 2000 Asoc si cand au intrat firmele americane in relatii sa mai dezvoltat si restul legat de inceput,restul depinde de interesele de grup ale celor care sunt la putere si cum sunt influentabilii,ai schimbarile de program continue in prioritati, ca sa ajungi sa vina prin teleconferinta incicas la un eveniment la care a fost invitat si nu a venit fizic,si sa iti spuna niste platitudini politice, tre sa fii cineva,sau sa cunosti pe cineva caruia sa ii tataie scaunu

    • Cum sa nu aibă nave de suprafață ? Au doua cogeamitea fregatele vopsite un gri / bleu cu cate un tunuleț de 76 mm la prova si cu 8- 12 obuze ca muniție – nimeni nu știe daca sunt bune de ceva din monent ce nu au tras cu ele ca să nu cumpere munitie noua …marina română ca si restul ” forțelor armate ” este o adunătură de neisprăviți , putori , șmecheri cocliți care așteaptă pensia * de serviciu * . Fregate – carcase goale fara sisteme anti nava anti aer anti orice , un fel de cargouri vopsite in gri , soua licitații de corvete trântite * strategic* probabil de catre cârtițe ale Moscovei , cioflingari * șmecheri* gen Doktor Ciucă care isi face nevasta contabilă plutonier si pe urma direct maior ( sa traiasca Găbiță Oprea ) ca * să mănânce și gura ei pensie de ofițer superior * , armata cu 75 % din buget cheltuiți pe solde , pensii si stipendii pentru personal, inclusiv cei peste 2000 de generali…
      Somalia Europei , stat eșuat capturat se mafii cu și fără epoleți

      44
      • Cel putin un lucru n ai dreptate: Un tun 76 are cel putin
        200 de obuze in magazie plus 80 in carusela ?
        restul nu stiu?

        7
        • cu conditia sa faci plinul magaziei…

          7
          • Pai ce? Si la asta s au zgarcit? ?

            • Da de ce sa umble cu magazia plina de munitie? Daca nimeni nu stie cate au, ce conteaza? ?

              1
            • Vezi ca boabele de 76 sunt în Leasing..adică împrumutate de la producător, cutia nu se deschide nici dacă vine potopul căci ar trebui plătite toate boabele. Când făceau patrula contra migranți în mediterana, în loc sa tragă foc de avertisment au preferat sa riște nava și sa bage Fuller speed ahead pe curs de coliziune, ca să oprească nava la control.
              Ăștia sunt ai noștri. Niște berbeci, nu sunt buni decât sa scufunde nave rusești cu tehnici din antichitate: greci vs persi, romani vs greci.
              Pe lângă laserul secret – toate navele militare au un berbece frontal sub linia apei ca să dea cep vaselor inamice ?

              3
      • Esti idiot mon cher. Politica de inzestrare nu este facuta de militari. Sa nu crezi ca militarii sunt incantati de ciurucurile pe care politicienii le baga pe gat. Stiu cat s-au chinuit marinarii militari din comisia de achizite a celor doua „fregate” de la englezi, sa luam altceva, nou, dar nimeni nu i-a ascultat. Politicienii, prin Mircea Pascu, atunci ministru, au vrut altceva. Nimeni nu a inteles de ce dar Mircea Pascu a ajuns europarlamentar, chiar vreo trei mandate. Militarilor nu le convine sa ia armament si tehnica proasta, ca apoi sa se chinuie cu ea zeci de ani.

        11
      • Bai @Gri baiatule,vezi sa nu faci vreun atac cerebral ca spume la gura ai facut deja;Ce tot indrugi acolo.LAsa-ti fustrarile si apuca-te de treaba,ca de guristi ca tine e plina tara ,care nu fac nimic doar urla la luna
        P.S libertatea de exprimare trebuie sa se opreasca acolo unde incep insultele.Daca vreun israelian vorbea asa de tara si armata lui,il cauta Mosadul si il impusca.Sunt convins ca specimenul asta isi impinge parintii batrani pe scari pt ca sunt neputinciosi.Mare scarba

        1
    • De ce tot timpul cumpărăm vechiturile altora?
      De ce nu ne construim ale noastre după standardele actuale?
      Una dintre fregatele cumpărate de la Englezi într-o misiune de exerciții comune NATO, scotea un fum încât Americani au crezut că ai noștri au luat foc.
      Soldaților noștri le-a fost rușine de situația în care ați adus armata Română.

      5
  2. Buna dimineata, achizitia buna de aceste vanatoare
    de mine cum am mai spus nu va anula repararea
    dragoarelor de mine. In timpul actual , minele gasite
    sunt mine de contact fizic, care mai mult decat
    probabil au fost ancorate si s au eliberat/rupt de
    ancorele initiale. Ca rezultat e nevoie continua de
    aceste dragoare care rolul lor e de taiat cablul de ancoraj, replutirea minelor scufundate la adancimi
    diferite si distrugerea lor.
    Achizitia asta mareste de fapt marina cu toate ca o imbunatateste.
    De fapt cu viziunea viitorului trebuia de facut vase care au posibilitatea sa fie dragoare totodata cu calitatea de a gasit mine de tot felul: acustice, magnetice, etc…
    Rezultatul e ca pe lung timp , ieftin ai cumparat, scump a iesit dealungul timpului cu extra echipaje si
    extra vase care au nevoie constanta de intretinere ca
    sunt si batrane , de dragoare vorbind.

    9
  3. Mă uit la poza aia și văd numai grași, crăcănati, trecuți de 40. Azi se instruiesc în „Anglea” mâine ies la pensie și se întorc la țară la prășit în curte la mă-sa. Tot cu porcu și damigeana s-au înscris pe lista să plece. Resursa umană, înainte de bărcuțe și rachetuțe.

    33
  4. Noi vom mai fi competitivi pe piață construcțiilor navale încă vreo maxim 10 ani, în special dacă se termină războiul în Ucraina și reintră și ei cu șantierele în plin. Că ar fi trebuit să începem un program de reconstrucție a flotei de la inceputul/mijlocul anilor 2000 cred că suntem mai toți de acord, acum oricum nu mai are vreo importanță ce trebuia făcut.

    Problema este că în continuare noi nu vrem să înțelegem că „fierul este ieftin” și că toate navele cu potențial direct de luptă redus dar cu activități colaterale importante (legate de minare/deminare, logistică, etc) trebuie înlocuite cu unele moderne și adaptate scopului pentru anul 2023.

    Ca exemplu, o serie de 4 dragoare care să înlocuiască clasa Musca nu ar costa mai mult de 100 – 120 de milioane de Euro (vorbesc despre nava gata, fără sisteme de armament unde nu mai pricep suficient să estimez) în condițiile în care ar fi bune pentru următorii 35-40 de ani, ar avea echipaje de vreo 40-45 de oameni, consumuri mult mai mici, ar fi făcute din aliaje mai bune, sudate cu tehnici incomparabile cu ce aveam noi în RSR, propulsii moderne și mult mai adecvate scopului (poduri azimutale, eventual diesel electric, etc) și cea mai mare valoare a acestor 120 de milioane ar rămâne în țară.

    Probabil că regândind de la 0 ar exista și șansa ca de ex să le folosim și ca puitoare de mine și purtătoare de ROV-uri și să înlocuiască și alte nave (de ex puitorul actual de mine). Și s-ar putea eventual reduce și suita electronică dacă dragoarele ar acționa în pereche cu vânătoarele prezentate în acest material.

    La fel cu alte nave auxiliare care au deja zeci de ani.

    13
    • Intamplator cu astea 2 vanatoare de mine chiar au nimerit-o. Din cate stiu eu, nu ai santiere in tara care sa-ti produca nave atat de mari din GRP. Pentru ca astea nu sunt din metal, sunt din fibra de sticla. Si au echipaje de 40-45 de oameni si vor veni cu ROV-uri si echipamente submersibile pentru distrugerea minelor de fund – SEAFOX. Si au fost remotorizate pe banii contribuabilului englez inainte sa ni le vanda noua.
      In acest caz particular, nu cumparam doar navele (care btw, mai au vreo 20 de ani de viata in ele fiind „garantate” de producator cu o durata de viata de 60 ani), ci cumparam si sistemele de lupta autonome/comandate de la distanta.
      Apropos, modernizarea Mustelor deja se intampla, ca ne place, ca nu ne place. Se chinuie sa o faca din 2017 desi nu costa nici macar 10 milioane de euro… D-abia au inceput, pe bucati, treptat, prin 2021 – 2022 parca.
      Astia de la FNR cer vanatoare de mine nou-noute de prin 2006. Cer corvete noi de prin 2008. Au primit „decat” mumu. Cat pe ce sa le „iasa” in 2016 dar ce sa vezi, nu s-a primit aprobarea Parlamentului – Tariceanu. Si au venit aia din PSD si au facut „licitatie”. Si am vazut ce-a iesit…
      Totul e intarziat cu zeci de ani si banii sunt extrem de putini, chiar si acum cand chiar sunt motive sa se dea gaura la pusculita. Nu ma intreba de ce ca nu stiu. Or fi aia prosti cu totii, dar nici bani nu primesc. Desi nu se poate spune ca n-au cerut… Oricum, daca ii iau pe aia care dau banii cu prea multe subtilitaturi gen cost pe durata de viata si altele asemenea, se uita aia la ei ca la masini straine.
      Asa ca „renoveaza” copai vechi de 40 de ani ca doar pentru alea primesc bani ca nu sunt in stare sa puna piciorul in prag.
      „Problema este că în continuare noi nu vrem să înțelegem că „fierul este ieftin” și că toate navele cu potențial direct de luptă redus dar cu activități colaterale importante (legate de minare/deminare, logistică, etc) trebuie înlocuite cu unele moderne și adaptate scopului pentru anul 2023.”
      Noi, care noi?

      6
      • Da, Nicolae, știu toate cele din prima parte a răspunsului tău, sunt de acord și am scris că sunt de acord în alt mesaj. Chiar tu ai un articol recent pe tema asta pe care l-am citit și apreciat în care este un link către articolul care prezintă în detaliu modernizările făcute pe aceste nave. Ideea tocmai asta este că situațiile trebuie judecate individual, n-am zis niciodată că anumite achiziții nu sunt reușite. De fapt, ca să fiu sincer, cred că din tot ce a făcut marina cam asta e singura, restul sunt bani risipiți.

        Și ca să nu mă intind prea mult, unde diverg părerile noastre este conceptul că aceia de la conducerea Armatei în general, prea puțin contează ramura, sunt niște oameni apți și dornici să conștientizeze situația în care se află. Eu cred că nu, contraselecția lucrează ca în toate ramurile societății iar politicienii au avut grijă să-i fidelizeze cu multe privilegii nemeritate și acum sunt cu toții doar parte din casta „specialilor” care ne conduc.

        • „Și ca să nu mă intind prea mult, unde diverg părerile noastre este conceptul că aceia de la conducerea Armatei în general, prea puțin contează ramura, sunt niște oameni apți și dornici să conștientizeze situația în care se află. Eu cred că nu, contraselecția lucrează ca în toate ramurile societății iar politicienii au avut grijă să-i fidelizeze cu multe privilegii nemeritate și acum sunt cu toții doar parte din casta „specialilor” care ne conduc.”

          Nici pe departe, poate nu am fost suficient de clar. Sunt de aceeasi parere. La varful armatei sunt niste yesmeni care-si datoreaza pozitia unor politicieni. In aceste conditii e greu de crezut ca te apuci sa-l tragi de maneca pe ala care te-a facut general pentru starea deplorabila a armatei si pentru subfinantarea ei cronica.

          Eu ma refeream la aia mici, de la talpa bocancului, care-au mai facut cate un Annapolis si altele similare dar care sunt rapid marginalizati pana se satura si se cara. Ca nu se cara aia prosti, se cara aia destepti. De ce crezi ca nu „merge” asta cu rezerva? Pai daca le intra oameni normali in „sistem”, or sa iasa toate mizeriile la suprafata.

          Isi ascund mizeriile, coruptia si incompetenta in spatele „secretului militar”… Iar mai nou, trendul s-a inversat, generalii intra in politica. Ceea ce nu e foarte ok… Se comporta ca un virus care-si distruge gazda. Ma intreb ce vor face cand chiar o vor distruge.

          P.S. Vine curand articol pe acelasi topic, un exemplu de asa nu.

          2
  5. Pic cu pic dar fara o strategie a FNR la Marea Neagra ..Mai carpim pe aici , mai cumparam cate ceva folosit mai modernizam ceva nave vechi de vreo 40 de ani…nimic nou , nimic modern..Aici trebuie luat de la zero ,,incepand cu o strategie pentru MN si sfarsind cu creionarea unei flote militare noi in functie de ce iti doresti aici si ce rol vrei sa joci in NATO pe parte navala…Viziune , timp si bani asta trebuie…Timp si bani se mai gasesc , viziunea si strategia lasa de dorit poate nu atat din cauza miitarilor cat din cauza politicienilor….Ciulacu e mai specialist decat specialistii ..a ajuns la concluzia ca noua nu ne trebuie submarine aici la MN ..la rusi le face trebuinta , la turci la fel , noua nu…Hai inca un covrig patroane.!!!

    4
    • Au uitat sa cumpere un trunc de copac scobit cu
      4 vasle. Si de la ala se poate iesi la pensie???

      11
    • crestere și dezvoltare economică si sociala prin carduri,vaucere și comasări fără restrucuturari.
      totul e mită și șpagă electorală pentru bazinul propriu electoral plătit de majoritatea fara drepturi.

      9
  6. Eu gândesc strategic, deci pe termen lung. Nu ne-ar strica în următorii ani vreo doua sau trei portavioane din clasa Nimitz, dacă tot vor sa le decomisioneze. Și macar vreo două escadrile de F22 plus una de B1 dacă nu ne dau B2.?

    5
  7. Nu sunt bani. Nici daca taie de la bugetari (reducere de personal + automatizari operatiuni) si pensii speciale (impozitare) tot nu sunt suficienti iar timpul e impotriva noastra.

    Resursa umana nu se regenereaza…. dispare … impreuna cu sentimentul de apartanenta la un popor. Multi ii huleati pe toti care se opuneau ,,progresismului” acum unii se desteapta si se mira de ce nu mai e nimeni interesat de armata ….
    Nu doar salariul si burtosii demotiveaza ….

    Efectul cumulat al incompetentei si imbratisarea/ acceptarea oportunista sau nu unui globalism dus la extrem cu destructurarea oricarei legaturi cu valori apropiate de unitate nationala ne pune intr-o pozitie mult mai periculoasa decat lipsa de tehnica care mai poate veni de la aliati …
    Pe cine va mai gasi statul dornic sa doreasca sa lupte si sa manuiasca tehnica si cati vor fi cu adevarat capabili. ….

    Bani – imprumuturi …. timp si oameni de unde imprumutam?

    8
  8. Ce sa mai spunem! Decat nimic, mai bine putin cate putin, (mare blestem pe capul nostru cu gasca de tradatori si prosti). Nici nu stiti cat ma poate enerva aceasta situatie imputita care rezulta dintr-un parvenitism , prostie si lipsa profesionalism, de patriotim cu care impostorii se sterg la fund. Si aici ma refer la sabotajul corvetelor si modernizarea fregatelor, dar cea mai parsiva si plina de interese meschine este parafarea de putin timp in urma a protocolului care priveste mașina de luptă ASCOD și obuzierul pe roți ATMOS si care pot ajunge în România via Automecanica Moreni. Parteneriatele au fost, nu urmeaza sa fie parafate. Ma rog lui Dumnezeu sa le inghete limba si mainile sa nu mai faca inca o uriasa prostie sa semneze si contractele. Mereu suntem mintiti, mereu dracii si asasinii din afara gasesc oamenii de nimic in aceasta tara si asa batuta de soarta tot din cauza politrucilor de doi bani si a altor institutii de forta care sunt platiti si au obligatia sa vegeheze la binele tarii. Eram bucuros ca se vor intelege cu coreeni din sud pentru obuzierele autopropulsate de 155 mm K9 Thunder si masina de lupta blindata pe senile IFV-ul Redback, ASCOD si mizeria aia de ATMOS afara cu ele .Mai ales tancurile K2 Black Panther care sunt net superioare multor altora., de ce nu le iau in calcul in mod serios? Ce sa mai spun de Piranha V care nu este flotabil si nici nu stiti cat nevoie are tara de asemenea masini de lupta flotabile , avem rauri avem ape de trecut chiar un fluviu in caz de lupta. Sunt doar cateva echipamente cu mari lipsuri.Sigur ca avem nevoie si de vasele achizitionate de la englezi dar atat de putin de cata vem nevoie. Este incredibil cat de prosti si vanduti instereselor straine pot fi romanii care au in maini parghiile dotarii armatei romane. Iertata sa-mi fie iesirea si iertata sa-mi fie vorbirea mai putin academica, dar simt ca nu mai pot suporta asemenea mizerie de oameni. Mi-am revasat naduful putin dar trecand peste aceasta, avem uriase probleme la noi acasa in multe dintre institutiile statului. Sa auzim numai de bine

    10
  9. In hai nu 30 dar 20 clar, trebuia să avem deja o armata și servicii reformate de paraziți, 3 -4 submarine, 70-80 de F16 și SuperHornet, 18-34 FA50, 48-60 de vipere, 320-450 de tancuri moderne, 850-1000 de mli-uri(amfibii și ne fabricate in tara), 5-6 corvete și fregate moderne, zeci de elicoptere gen blackhawk uh60, un număr mare de sisteme antiaeriene(60-100), licențe ptr fabricat in tara diverse, arma de asalt moderna, protecție balistica, sisteme optice/ir moderne suficiente, artilerie auto-propulsata fabricata in tara, 2-3 minisateliti militari, infanterie navala serioasă, vânători de munte moderni și mai numeroși, 85.000 de soldați activi plus 250.000 în rezervă etc etc

    1
    • Da, da, cu tot cu laseru lu ceașcă și cu IAR-95 Hipersonic și cu nave spațiale, tot tot.

      7
      • Ți se pare că ce avem este o armata moderna? Până și garda națională saudita are in general mai multe dotari. Tu chiar crezi că 17-49F16 și 18-19iar 99 sunt suficiente?dar 200 de tancuri obosite la nivelul anilor 60-75? Dar 150 de transportoare etc etc?

        1
  10. Ai postat de trei ori, și tot nu am înțeles. Ce contracte, ce înțelegeri pentru ASCOD și ATMOS? Unde, când, cine? Despre clasa politică știm, nu e nevoie să țipi.

    3
  11. Propietatea ? Ziaristi fara stiinta de carte !

    1
  12. Vad ca lumea s-a impacat cu ideea ca luam „vechituri” la aviatie, probabil pentru ca-s gratis… 🙂
    @George Ca tot te intrebai – „Nu stim cate C 130 Hercules mai detine astazi Bucurestiul pentru ca nimeni nu ne spune cate C 130B mai sunt active din cele cinci unitati avute initial in dotare, patru care teoretic ar putea sa mai zboare, dupa unele zvonuri 2-3 ar mai fi operationale.”
    Hercules alea vechi par sa fi trecut prin reparatii capitale prin 2019. Uite aici, publicat pe site: https://www.rumaniamilitary.ro/motoare-pentru-hercules

    4
    • Avioane DC3 Dakota inca mai zboara, ce vrei de c130?

      https://en.wikipedia.org/wiki/Douglas_DC-3

      Nu mor avioane asa repede?

      3
    • UK are niste C130J pe care le-ar vinde… Dar Unchiul Sam e generos cu aliații săi, iar C130 e nemuritor… Așa că Bogdaproste!

      2
    • unul singur, care cred ca a fost indoit la o aterizare, a devenit donor de „pese”
      restul – acu ceva ani au fost articole cu RK, ceva electronice si contramasuri de la evrei montate de aerostar bacau pe ele, hamerikanskii aia decadenti au momente cand ridica jde avioane in aer pentru show-off, asa extrapoland la ceva eveniment gen ziua bazei din otopeni, ziua armatei, ziua aviatiei etc sau asa pur si simplu cum fac hamericanscki, le scoti pe toate incolonate sa le arati ca sunt functionale, chiar daca e doar pentru un tur de pista

      1
  13. La sfârșiitul lui noiembrie nava trebuie să revină în țară. Nu invidiez echipajul, pentru că va intra în „pâine” imediat, căutând mine pentru securizarea „drumului” către Odesa.

    1
  14. Vorba aia …”Cate-un pic , pic , pic …pana n-o mai ramanea nimic …!

    4
  15. Deci F16A/B cu SABR și JSM integrat este super. NPR cu TRS-3D/4D și NSM sunt niște fiare vechi. Piloții sunt oameni deștepți, marinarii mai puțin. Ce naiba mai oameni buni, am luat-o razna de tot? Pe bune

    9
  16. Ideal ar fi sa avem multi bani, sa luam doar nave noi, din pacate ealitatile sunt altele.
    In plus, si o nava noua pioate fi lovita si pierduta, apoi sa astepti un an, un an si jumatate pana primesti alta in dotare.
    Din acest motiv as fi mai reticent privind inlocuirea navelor mai vechi. As prefera tinerea lor in rezerva sau introducerea unei minime modernizari si schimbarea destinatiei.
    Ca un exemplu, Tetal I pe care toata lumea le vrea taiate.
    Le-as folosi pe post de nava-mama pentru USV-uri de tip SeaGull.
    Asta ar insemna renuntarea la tureloaiele de 76mm, probabil si la RBU2500, la mitralierele de 14.5mm.
    Un CMS, un RAM, un Typhoon cu Spike NLOS, 1-2 teleoperabile cu 25-30mm
    Gruiuri pentru lansarea USV-urilor, drone helicopter si ar fi o escorta antisubmarin decenta.
    Torpilele de 533mm date jos si inlocuite cu torpile de 324mm. Sau nu.

    4
    • eroule motoarele alea ale ei sunt dezastru
      si „ferul” a stat in mare din anii 80 incoace
      renunti la turele lansatoare mitraliere etc sa o faci mai usoara in partea superioara, sa tina marea mai bine ok – si cand tragi linie ajungi la concluzia ca daca cereai o nava mama pentru USV, cu dotarea asta, motoare reductoare generatoare elici etc de anul asta off the shelf, cabinele pentru echipaj la fel comandate clar cu dimensiuni si echipare de „noi” in loc de „refurbish” ce sa tai ce sa carpesti unde sa mai pui un wc etc etc

      si iesi mai ieftrin zic eu la chestii de astea simple
      ca e doar un corp de nava echipat decent pentru 2023 de la severin in jos pana la mangalia sunt destule locuri unde sa le faci
      si ai fer din 2023 totul e nou

      4
  17. Rusii folosesc avioane ca sa mineze apele din jurul Odesei. Sunt folosite mine de fund magnetice. Ca astea de aici: http://www.hisutton.com/Russia-Mines-Odesa-Shipping-Lane.html
    Aceste mine detoneaza in prezenta campului magnetic generat de navele care trec pe deasupra. Pot fi folosite in ape cu o adancime de pana la 120 m. Pe la Odesa adancimea medie e de vreo 50 m daca nu ma inseala memoria. Oricum, sub 100.
    Pentru astfel de mine sunt utile cele 2 vanatoare luate din UK. Acestea detecteaza minele aflate pe fund cu ajutorul sonarului dupa care un sistem submersibil comandat de la distanta – Seafox este folosit pentru a detona mina. Desigur, in astfel de cazuri poate fi folosita si o draga magneto-acustica tractata de un dragor sau de un elicopter – americanii folosesc un MH-53 special configurat. Mai nou, englezii au operationalizat USV-uri in acest scop.

    4
  18. Multa palavrageala si ati omis o detalie importanta:
    deminoarele astea sunt inzestrate cu elici „Voith Schneider” speciale care cu ajutorul lor pot sa
    performeze Dynamic Positioning, adica sustinerea
    vasului pe un punct dat GPS fara a folosi ancorele.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Voith_Schneider_Propeller
    Doi bani ai mei?

    2

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *