Piranha 5, noiembrie 5, la 5incu

Victor Cozmei pe faza:

Verificarea funcțională a sistemului de armament al transportoarelor blindate pentru trupe PIRANHA V

Șeful Statului Major al Apărării, generalul–locotenent Daniel Petrescu, și șeful Statului Major al Forțelor Terestre, generalul–maior Iulian Berdilă, au participat, în zilele de 3 și 4 noiembrie, la activitățile de verificare funcțională a sistemelor de armament și a turelei telecomandate ale transportoarelor blindate pentru trupe TBT 8×8 PIRANHA V, efectuate în Centrul Național de Instruire Întrunită „Getica”, din zona Cincu.

În cadrul procesului de verificare, militarii Batalionului 26 Infanterie „Neagoe Basarab”, din Brigada Multinațională de Sud-Est de la Craiova, au executat trageri de instrucție cu armamentul din dotarea transportoarelor, atât pe timp de zi, cât și pe timp de noapte.

Referindu-se la programul de înzestrare cu transportoarele Piranha V, ministrul apărării naționale, Nicolae-Ionel Ciucă, a declarat, în cadrul conferinței de presă susținută joi, 5 noiembrie: „trebuie subliniat faptul că aceste vehicule blindate au plecat de pe poarta Uzinei Mecanice București. Odată cu finalizarea procesului de recepție urmează să se alimenteze acreditivul pentru cel de-al doilea lot. Acesta din urmă, în integralitatea lui, va fi preluat de către Uzina Mecanică București și industria românească va beneficia de tot ceea ce înseamnă transferul de tehnologie și cunoaștere pentru producerea acestui vehicul de luptă”.

* * *

Transportorul blindat pentru trupe TBT 8×8 PIRANHA V este un autovehicul de luptă și de transport pe roți, destinat Forțelor Terestre, care asigură o mobilitate sporită şi o protecţie corespunzătoare personalului îmbarcat pe timpul executării misiunilor specifice, în orice zonă de relief, indiferent de timp, anotimp sau condiţii meteorologice.

După testarea operațională, primul lot de transportoare – alcătuit din 36 de astfel de vehicule – va intra în dotarea Batalionului 26 Infanterie „Neagoe Basarab”.

Ministerul Apărării Naționale a semnat cu compania GDELS-Mowag (General Dynamics European Land Systems – Mowag GmbH), în baza prevederilor HG nr. 852/2017, un acord-cadru pentru furnizarea a 227 transportoare blindate pentru trupe și derivate pe platforma PIRANHA V și a suportului logistic inițial, iar valoarea totală a acordului-cadru este de aproximativ 868 milioane euro. În baza acordului-cadru a fost semnat un contract subsecvent aferent primelor 94 de produse.

MApN – Biroul presă

…si un pic de ProPatria in varianta spaniola:

 

87 de comentarii:

  1. Sunetul ăla când trage face toți banii ?

    9
    • dar astea au ceva protectie activa sau hard kill protection ? sau sandwich reactiv

      NU de alta dar nu stiu daca ati vazut ce au patit aseara prietenii turcafleti ai lui dienaris – si au lua-o direct cu AT guns- 3 BMP-2, cateva Platsan Sand Cat, Matador-uri , Marauder MRAP- uri , un convoi intreg az care incerca sa atace Sushi ca sa faca o mica epurare.

      2
      • Ai un link pt clip?

        • @301_AD
          sursa twiter = voluntari de ai armenilor, stirile de acum 20 de ore au linkuri cu Btr u rile, si colana de Matador . plus acum vad ca au farmat si 2 T-72 azere + a inceput sa ninga acolo , mai nou au aparut imagini cu echipament armean greu pe contatac

  2. Dispersia cam mare… la ce distanta era tinta?

    1
    • Dispersia nu cred că e prea mare , când au plecat ultimele lovituri , carcasa blindata a Pirandei era deja în balans …
      Întotdeauna contează doar prima lovitură , acolo se vede ce și cum !
      Restul sunt condiționate de multi factori … obiectivi .

      3
    • Mie imi pare destul de precis la distanta de acolo. Par a fi mai mult de 2000m.

      6
      • Dupa cum arata timpul, pe la 39 sec. pleaca prima lovitura, iar la 41 sec, a doua loveste tinta. Presupunand ca a plecat la cam 0.3 sec. dupa prima, iar proiectilul are o viteza de 1.000 m/s iese undeva la 1.500 m distanta de tragere.

        6
        • Posibil sa ai dreptate. Depinde cum au facut si montajul filmului este posibil ca lovitura la tinta sa fie alta decat cea filmata la plecarea din tun si timpii sa te pacaleasca. Ma rog am apreciat la 2000m+ plecand de la marimea aparenta a TAB-ului tinta vazut de langa P5 dar nu am pretentii este doar o apreciere la ochi.

          2
  3. Nu conteaza. Jucati-va Baieti !!! in fiecare saptamina si luna . trageri de zi , noapte….deplasari in zone muntoase , zapada , frig…obisnuiti-va cu ele…..nu economisti la combustibil , munitie si ore platite.
    Have FUN !! si God bless you all!!

    41
  4. Pacat ca nu au rachete AT de la bun început. Prin comparație, spaniolii au. Politica pașilor mărunți are logica ei, cu condiția sa nu uiți unde vrei sa ajungi și sa nu te impiedici

    28
  5. Salut. Bine ca baietii au inceput sa le tavaleasca.

    1
  6. mare pacat cu nu i-au pus din start AT in rest faine de tot?

    13
    • Mai și dacă apare o noua generație de rachete AT în următori ani?? Sigur ca se putea pune ce avem în curte pe primele loturi și apoi peste ani în loturile următoare de transportoare sa se puna generații de rachete AT mai noi

      1
  7. fane animale dar zic eu ar trebui sa contina un grup de p5 si 2, 3..4×4 gen

    https://en.wikipedia.org/wiki/Lazika

    cu turela de 20 mm pentru flank/ recunoastere, sarcini auxiliare, senilata mica aux

    zic si eu
    ca o forta combinata e mai fexibila decat unitati de aceias tip

    1
  8. HELL YEAHHHH !!! HAVE FUN , BOYS !!

    5
  9. Slabi de tot spaniolii cu a lor „Pro Patria” Nu tu Corina Chiriac, nu tu pictor anonim X….

    10
  10. No’ fain ma feciori.

    3
  11. DA ! frumos in sf vedem o schimbare a tehnici … cu pasi mici dar ridica optimism !
    Stie cineva daca Prinahia 3 , va fi trimis la alte unitati din tara sau … raman tot la Craiova in paralel ? aceiasi intrebare o am si pt Blindatele 4×4 , daca vin cele 130 bucati sin SUA pt FOS , HUMVE URO VAMTAC se redistribue ?
    Multumesc

    2
  12. Este impresionant acest vehicul. Poate n-ar fi rau si o turela cu tun AT de 105 mm. Mai compensam un pic lipsa de tancuri moderne.
    Sincer, daca tot incepe usor usor sa se mai integreze din platforma la noi, as incerca si un tun de 155 mm. Acum nu stiu daca e fezabil, doar un gand.

    2
  13. Intre timp se adevereste:

    MApN va cumpăra, din SUA, vehicule blindate Oshkosh JLTV pentru Forțele Speciale.Guvernul a aprobat pe 28 octombrie achiziția de către MApN a unor vehicule blindate Oshkosh JLTV pentru Forțele de Operații Speciale.
    Un vehicul blindat Oshkosh JLTV costă între 230-270.000 de dolari și poate ajunge la 433.539 de dolari, cu tot cu echipamentul militar care include și rachete ghidate anti-tanc. Ceea ce înseamnă că Ministerul Apărării va achiziționa în jur de 120-130 de blindate.

    https://www.defenseromania.ro/mapn-va-cumpara-din-sua-vehicule-blindate-oshkosh-jltv-pentru-for-ele-speciale_606208.html

    12
  14. Am o intrebare care ma doare! Pe aceste turele pot fi integrate rachete AT (chiar si la o data ulterioara)? Pe campul de batalie nu ai timp sa iesi din trasnportor, montezi trepiedul, iei la tinta etc.

    2
  15. Sistemul optic de pe turela nu e cam expus?

    Ce se intampla daca e lovit? Au un sistem secundar de achizite a tintei? Macar de vedere?

    1
  16. Ar fi fost interesant sa arate si efectele asupra tab-ului tinta.

    5
    • Efectele? Niste gauri dintr-o parte in alta.

      6
      • Chiar, cum s-ar comporta ultimul Saur la proiectilele astea?

        1
        • Nu bine… însă ca să fim cinstiți, nu a fost proiectat și dotat pentru așa ceva.

          Înțeleg opțiunea selectării UMB pentru actualul program, însă rămân convins de avantajele certe ale dezvoltării și producției la Moreni.

          Personal, consider că a venit momentul să turăm turbina producției industriale cu valoare adăugată mare: fabrica de la Moreni stă prea mult pentru gustul meu. În programul de guvernare am inserat propunerea unui proiect: ștergerii datoriilor, ajutoare din fonduri de stat și UE pentru refacerea capacității resursei umane și tehnice, sprijinirea prin includerea în programele de dotare viitoare și accelerarea mentenanței platformelor existente.

          Vă încurajez să mergeți la vot, în pofida riscului asumat!

          3
          • Uzina de la Moreni nu sta, dimpotriva lucreaza la capacitate. In acest moemnt au comenzi berechet pt reparatii capitale la TAB-uri vechi si pt MLVM, au reusit sa renoveze o hala de cateva mii de metri patrati. Asteapta cu sufletul la gura un eventual contract MApN/GDLS pentru Pirahna 4.

            Optiunea selectarii UMB pt Pirahna 5 este o mare necunoscuta pt mine si as fi recunoscator daca cineva ar putea s-o explice.

            3
            • Ar putea fi o etapă intermediară pentru trecerea la senilate (mă gândesc la ajax si griffin)?

            • Știu, George. Nu vorbesc aiurea. Haide să recunoaștem că lucrul „la capacitate” nu înseamnă decât la capacitate limitată de factori precum buget insuficient, forță de muncă care este, condiții care este, echipamente depășite, strategie care este, implicarea statului etc etc etc.

              În opinia mea, acolo este nevoie de viziune antreprenorială în adevăratul sens la cuvântului, conducere performantă, dublată de implicarea reală a tuturor stake-holderilor, nicidecum tânjala manifestă din ultimii ani.
              Teoretic avem o capacitate bijuterie, în contextul actual, practic avem capacitate castrată și să zicem mersi că nu e mai rău…

              Nimic insurmontabil, însă acolo trebuie restructurat serios, dacă e să salvăm capacitatea, ca apoi să facem ramp-up la nivel potențial.
              Se poate, avem ce ne trebuie, există planuri, competențe și resurse.
              Lipsește dorința politică și asumarea.

              3
            • https://www.listafirme.ro/romanian-military-vehicle-systems-sa-38410229/
              Eu nu știu care este statutul juridic al firmei de mai sus. Apoi, poate mai sunt clauze care „leagă” Moreniul… Cert este că vom „face” PV la UMB, iar despre Moreni și P4 nimic clar încă.

              • Este, din ce mai țin eu minte, asocierea (joint-venture) dintre Moreni și Rheinmetall.
                GDLS ar trebui să dea un răspuns până la sfârșitul anului.

                1
  17. Sa zicem ca sint bune, pentru inceput.

    Trebuie neaparat pus pe ele rachete AT, fara nu se justfica …. doar pentru transport.

    In plus, tragerile ar trebui mai mult facute din miscare, nu de pe loc.
    Stind pe loc, esti tinta sigura pentru tancuri sau rachete AT trase de pedestri sau de pe Humvee’s ….
    In demo-ul de la Finlandezi – parca – mai demult, aratau cum trag din miscare, si fac si achizitia tintei din miscare.
    De pe loc, mai calibram, mai luam in colimator, etc … dar esti „sitting duck”

    OK, pina va obisnuiti cu ele, foc de voie de pe loc, inclusiv noaptea. Dar trebuie mai multa miscare … parerea mea.
    Si rachete AT, neaparat, macar un lansator de 2 bucati. Tunul de 30 nu face fatza la ceva mai mare, gen tank, chiar model vechi.
    La mai multe, cu rachete gata montate pe ele si cu trageri din mers. Mergeau si ceva senilete, poate chiar innotatoare – dar poate ies P4 ale noastre asa …

    8
  18. Are cineva vreo idee, despre masa totala(in tone), cu turbela si cu tun si cu tot?

    1
  19. MApN va cumpăra, din SUA, vehicule blindate Oshkosh JLTV pentru Forțele Speciale
    România va achiziționa 250 de vehicule Dacia Duster Army.
    Scris de: DefenseRomania Team 05 noi, 13:23

    2
  20. Cum gestionează Egiptul o flotă mixtă de avioane de luptă din China, Rusia, Statele Unite și Europa.
    Potrivit unui expert militar egiptean, citat recent de site-ul C4ISR.net, avioanele militare din Egipt pot face schimb de date și pot fi coordonate unitar pe timpul acțiunilor de luptă, în pofida originilor mixte ale acestora. Platforma integrează inclusiv elementele de planificare a zborului, diverse modele de echipamente de control din SUA, Rusia, China, Franța și Egipt, sistemul automat de urmărire a zborului și un sistem de securitate cibernetică.Importanța acesteia este cu atât mai mare cu cât diferențele tehnologice ale sistemelor de luptă folosite de o armată sunt mai mari, iar acest lucru continuă încă să se vadă foarte bine la statele din fostul tratat de la Varșovia, inclusiv România, care utilizează în paralel tehnică de luptă de proveniență sovietică și occidentală.

    • Cum utilizau sovieticii su 34 cu gps garmin lipit cu scotch
      Nevoia e mama inventiilor
      Cu statia in mana coordonezi si s300 impreuna cu thaad si aster…alta e sa apesi pe buton la s300 si sa plece racheta de pe statia aster
      Limbajul de lemn ..militaresc ..ascunde o gramada de chestii…de genul ca puma e capabil de misiune in orice conditii meteo …bine atunci cand nu ingheata palele si pe ceata

      5
      • Pe ceata sa zbori esti kamikaze….aia cu zburatul pe instrumente e ca si cum ai conduce legat la ochi ca ti spune sotia ce sa faci
        Dar oricum,alea cu Brightnite pot face misiuni de noapte din clipul vazut pe RM mai demult

        • Da , asa e.
          Era vorba de limbajul de lemn…din 1950 incoace , toate reactoarele zboara in orice conditii meteo..doar atunci cand nu zboara in anumite conditii …si pot zbura in conditiile alea intre anumiti parametri..parametri omisi.
          Cam asa ar „suna” traducerea unui text militaresc.
          Sa „integrezi” avioane din vreo 3 tari de provenienta si blocuri diferite nu e sarcina usoara.
          Iff , radio, sistem avertizare iluminare electromagnetica.
          Doar o parte din chestii „implementate” sa lucreze direct cu radarul si sistemul de conducere a focului/luptei.
          Chestii pe care nici un producator nu ti le pune pe tava ..sa faci harcea parcea cum vrei.
          In alta ordine de idei ..le pui un radio pe unde scurte si un gps tactic..si sa comunice verbal.

          2
  21. Buna ziua ,o curiozitatea desi poate este off topic . are cineva info despre Dacia Duster Army? model , motorizari , sisteme de armamanet ?
    Vreau sa cred ca nu este modelul aparut pe la la prada din 2014 !!

    Sau poate o sa fie un articol separat pe tema asta .

    Ms

    1
  22. Potrivit celor de la Renault, „Duster Army” e un vehicul special adaptat de echipele de inginerie ale Renault România pentru a răspunde cerințelor de transport ale Armatei Române, în conformitate cu standardele cerute de NATO. Acest vehicul dispune, între altele, de:

    – sistem de protecție exterior;

    – protecții suplimentare sub caroserie pentru motor, cutie viteze, rezervor combustibil și diferențial spate;

    – troliu demontabil;

    -sistem de ancorare pentru aerotransport;sistem de atelare combinat pentru tractarea de remorci militare;

    – prize exterioare de 12V și de 24V pentru interconectare vehicule;

    – sistem de iluminare „black out” și de camuflare faruri.

    3
  23. O parte sunt deja la Romturingia Campulung pentru montare echipamente speciale.

    3
  24. e un pas inainte
    dar cred ca trebuia un film in care sa vedem vreo 20 de dihanii din astea ca trag de mama focului
    aici imi pare ca trageau cu retinere ,,,
    ai tras de 5 ori si gata
    astea trebuie folosite,sa invete oamenii aia sa le foloseasca la maxim capacitatile, daca ai ai o tragere pe an….nu faci mare branza
    poti sa ai armele viitorului daca nu sti sa le folosesti….
    valabil la toate armele….
    daca citesc manualul si eu pot sa schimb roata la P5…dar in realitate nici nu gasesc roata….
    chiar si pe tehnica veche….multe trageri ….exercitii…ca daca e de vreo paruiala ne speriem de bubuiturile proprilor tunuri….

    am dat cu parerea, nu cu parul…

    doar de bine sa auzim

    7
    • Asta îmi amintește de tragerile in poligon când eram militar. Prima lansare Arpr, pleacă prima rachetă și toți am executat culcat, ne. Am speriat de bubuiala, multi au crezut că le-a sosit ceasul….?

      2
    • Tebuie si munitie la chestia asta… si parca nu prea avem pulberi!
      E bine si asa, toate vin la randul lor, in viitor vor trage din mers si mai mult

  25. Ceva noutati despre contractul de P4? AGILIS mai are vreo sansa, cat de mica?

    1
    • Ultima stire era ca cei de la Moreni incepusera niste discutii cu GDLS pentru un amfibiu . Voiau implicarea celor de la GDLS pentru dezvoltarea unui blindat pe platforma P4

      6
  26. mie imi place ca vehiculul de comanda pare sa aiba https://www.youtube.com/watch?v=H7NMEAd1L_4

    ce sateliti om folosi ?

  27. Acum ceva timp ceream sa vad imagini cu teste si trageri la Pirande, acum avem. Multumim frumos! 🙂
    Asteptam alte categorii de tehnica la rand…

    4
  28. In alta ordine de idei…doar eu vad cat de groase sunt placile alea pe lateral , cand au blindajul complet pus .
    Pariu ca rezista la 30 mm si e peste tot ce avem blindat afara de tancuri

    4
    • sunt putin insistent – ce ar face ultimul saur la asemenea lovituri?

      • Ar fi gaurit si frontal

        1
      • @Gabrielus
        Nu numai Saur, ci cam toate APC-urile existente in dotarea armatelor lumii, cu exceptia Boxerului, VBCI-ului si probabil Rosomakul upgradat polonez, ar păți fix la fel. Cu 30-ul, chiar si cu 25-ul de pe MLI-uri, dai gaură din lateral/spate și tancurilor din vecini.
        @Niko
        Nu, nu rezista la 30 mm din lateral. Nici un APC/MLI existent nu ofera protectia asta. Contra 30 mm doar frontal!
        Părerea mea, hîc…

        7
        • Am fost putin optimist in exprimare.
          Oricum nu citisem pe nicaieri ca ar rezista la 30 mm pe lateral.
          Oricum pe mine ma impresioneaza masivitatea placilor si cat de complet e blindajul.Ochiometric ..cel mai protejat apc as crede , poate doar boxerul german sa fie aceeasi liga.Restul se pot apropia.
          De moment are sailr montat pe el si turela pare ca accepta si un sistem de protectie activa hard-kill.
          Cu rotile alea directoare pe spate si sistemele de observare/conducere e ..chiar top ..cum ar spune Mourinho.
          La sisteme de observare/conducere stam destul de bine prin colaborarile cu israielienii sistemele montate pe elicoptere …chiar sunt ok.
          Israielienii lucrau si la sistemul asta see thru cockpit si ptr apc-uri , chiar cei ce fac turela noastra.E cam cel mai inalt „standard” in materie de sisteme de tipul asta pe piata.

          2
        • Sper că Piranda 5 pentru România rezistă la majoritatea proiectilelor de cal 30 ( informația este dedusă de mine și menționez că nu este confirmată nicăieri pe net ) dacă lovitura este încasată in arcul frontal , spate sau lateral .
          Nu rezistă cu siguranță la lovituri de sus de cal 30 mm …
          In arcul frontal e posibil sa reziste la orice tip de proiectil de cal 30 ( cel mai proiectil ? perforează peste 200 mm de blindaj echivalent .
          Mă bazez pe evolutia blindajelor din prezent ( oțeluri speciale și sandwich-uri cu ceramică ) , cu structura spațiată și compozite moderne , pe spall liner din fibre aramide etc .
          Sunt convins că lovituri clasice tip AG7 nu reprezintă o mare problemă pentru noua generație de Piranda 5 .
          Daca ar fi încă eficiente loviturile tip AG7 , am rămâne la TAB 77 … sau similare gen Saur 1 .
          Pentru soldații din interior nu ar fi nicio diferență .

          1
  29. @ sharky
    „…cam toate APC-urile…” – la excepțiile enumerate de tine se adaugă cu siguranță Namer și Achzarit, dar astea sunt speciale rău…

    6
    • @priam
      Cind o să joace Namer si Achzarit în aceeași categorie cu Saur & co. sa ma trezești si pe mine din somnul cel de moarte.
      Alea-s HAPC din orice pozitie le privesti, și au fost gândite astfel/altfel de la început!
      Nu mai compara mere cu pere!
      Părerea mea, hîc…

      3
  30. Tu ai zis cam toate APC-urile, ei așa le definesc, adevărat, cu un H in plus…???
    Nevoi diferite, soluții diferite.

    6
  31. Am citit comentariile voastre la articolul despre Lynx-ul cumparat de maghiari si m-am crucit asa ca las un comentariu aici.

    1. Cost. Piranha V vs Lynx: $4,405,286 vs $10,366,972 (pe bucata).

    2. In plus de asta ideea ca trec ungurii Tisa si intra in Ardeal, cat timp suntem in NATO si UE e o idee copilareasca. Nu are niciun sens sa ne tocam banii cu gandul la unguri.

    3. Armata Romana are nevoie de un transportor rapid, capabil sa ajunga in cateva ore in estul Rep. Moldova, pe drumurile din Rep. Moldova, pana la Nistru in eventualizatea in care se iveste ocazia. Atat. Nu are sens comparatia Piranha V vs Lynx pentru ca indeplinesc roluri diferite.

    4. Prioritatea noastra e Marea Neagra unde vom aveam probleme atat cu Rusia cat si cu Turcia.

    O zi buna.

    • Ignorati referirea la Tisa, scrisesem initial ceva si despre Bulgaria, Serbia si Ucraina, am sters doar partial ce scrisesem si am uitat Tisa acolo.

    • Da. Foarte bun articolul, nu ca rahatul ala de articol din newsweek. Aici se vede ca toate intarzierile sunt din cauza romanilor. Si se mai vedem cum lucreaza francezii, numai cu santaj.
      Sper sa nu luam rahatul ala de H225M si sa anuleze corvetele.

  32. interesting news: The family of three specialized vehicles allows for comprehensive operation of subunits equipped with the Rosomak APC. KTO-WRT is designed for technical reconnaissance, quick evacuation tasks and providing technical assistance to crews. It is a floating transporter, which allows it to overcome a deep water obstacle together with a motorized company. In turn, the future Rosomak-WPT will have the equipment necessary to organize a system for securing the operation of transporters in all conditions. It will also be able to evacuate damaged vehicles to a greater extent and will be the main element enabling the construction of technical facilities for the Rosomak APC or other transporters in the field. On the other hand, CKPEiRT (also called Hadrun) is intended for towing, restoring and evacuating seriously damaged vehicles, in particular those that have lost their mobility. However, it also has standard service, repair and rescue equipment.

    The natural direction of the development of security vehicles intended for WAPC Rosomak is to ensure the ability to support vehicles with a total weight of 30-32 tons. Rosomak S.A. has recently obtained a license for Rosomak XP version transporters, with a DMC increased to 30-32 tons. Vehicles in this configuration have greater possibilities and can be used both as a basis for the combat version and for specialized variants, e.g. a contamination recognition transporter.

    In order to support the Rosomak XP version of the transporters, conceptual work is underway on the potential modification of some Hadruns in order to adapt them to the handling of vehicles weighing over 30 tons, as the standard version is to support transporters weighing up to 26 tons. As a result, the entire family of Rosomak protection vehicles can support both the standard version of the APC and the one with an increased weight. In addition, conceptual work is underway on a new vehicle, capable of supporting vehicles weighing up to 36-38 t and having more capabilities. This system could be used by the Polish Army, but also by potential export users.

    The technical support vehicles have been manufactured and are being developed as part of projects implemented mainly by companies belonging to the PGZ and their partners. WRT and the future WPT will create new versions of this family of vehicles based on the Rosomak APC. Most of the specialist development made for them or planned for them was developed by companies that already have extensive experience, often carrying out military orders from various armies. These companies not only designed and manufactured this equipment, but also offer support for the process of its operation. In addition, the acquired knowledge will certainly be useful when preparing similar vehicles on other carriers (e.g. tracked vehicles). The development of the Rosomak APC family and technical support vehicles is an example of creating a comprehensive capacity to support a given equipment through its development and modification by the domestic defense industry.
    https://www.defence24.pl/upload/2020-12-22/qlqju6_WPT2.jpg

    https://www.defence24.pl/kompleksowe-wsparcie-rosomakow-na-polu-walki-analiza

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *