Războiul restructurării industriei auto europene: bătălia de la Aulnay e gata să înceapă

Decizia grupului PSA Peugeot Citroen de a închide uzina de la Aulnay a dat naștere mai întâi unei furtuni de declarații belicoase ale oficialităților care nu vor să accepte ideea că o companie privată aflată în pragul falimentului va face orice ca să supraviețuiască și că ei nu au niciun drept legal de a interveni în deciziile acționarilor.

E drept că în cazul PSA situația este ceva mai complicată pentru că firma a apelat în ultima perioadă la ajutoare guvernamentale garantate cu promisiunea că nu va face disponibilizări masive și nu va închide uzine de pe teritoriul statului care acordă banii. Numai că ajutoarele au fost returnate, iar înțelegerile făcute anterior sunt ușor trecute cu vederea atunci când este amenințată însăși supraviețuirea entității.

Și dacă firma privată, fie ea PSA sau alta, a ajuns la concluzia că nu poate trece de criză decât închizând una sau mai multe uzine, nici statul nu are curajul de a interveni cu măsuri drastice de teamă că un eventual faliment ar genera mult mai multe concedieri și probleme fiscale.

 

 

Articolul complet pe RomaniaEconomic

 

 

8 comentarii:

  1. pai nu mai merge cu piata de desfacere din est?normal daca ne platiti de 10 ori mai ieftin nu cumparam masini noi ci sh ia datine salarii normale de 3000 euro pe luna nu 300 si va luam masinile noi

    • Cei de la Peugeot au facut o greseala groaznica, ultimelele lor modele (derivate din clasicele 206-307) fiind de-a dreptul urate ca design din toate punctele de vedere. Daca va uitati cum arata acum 208-ul, 308-ul sau 508-ul (urmasului lui 406-407) va luati cu mainile de cap. Pur si simplu nu mai au personalitate. Eu am in continuare 206 Sedan+ al meu si mai cunosc cat de cat din acest motiv noutatile ca-s prieten cu cei de la reprezentanta din Craiova.

      A fost o stire acum cateva saptamani parca, se spunea ca au avut pierderi fata de aceeasi perioada a anului trecut de vreo 1,4 miliarde euro, daca nu ma insel. Dezastru pe toata linia. Iar cand il auzi pe Francois Hollande tunand si fulgerand ca de ce salariul lui Ibrahimovici la Paris Saint-Germain e prea mare… 🙂

      M-am bucurat eu ca Rafale a castigat in India dar parca vreau sa dea chix in Brazilia, numai asa, de-al dracu’ sa-l vad spumegand pe dobitocul ala socialist.

      • Fara suparare dar 206 sedan e cel mai urat dintre toate. Mie 508 chiar imi place

        • Nici o suparare, pt. 10 500 euroi „banii jos” disponibili atunci 4 ani, altceva n-a fost la indemana. Din Sedanurile noi… Aveo era jaf, Fiatul la fel, Dacia Logan – nu merci – chiar daca era full option, iar Opelul Astra depasea 12 500, asa ca nu plang, oricum n-o folosesc mult. Poate iti place 508, dar imaginea marcii e absenta in design, prefer oricand 407 sau 607…
          Oricum ai lua-o, Peugeot-Citroen au zbarcit-o rau de tot anul asta.

        • Ptr. Romania Tricolor
          Ai parere foarte interesanta despre masini,de ce nu LOGAN?

  2. Familia Peugeot este una din rarele vechi familii de industriasi francezi care au un patriotism economic.
    Nu au delocalisat în ultimul hal ca Renault, desi acesta din urmà mai are capital de stat (chiar minoritar) si cu drept de vot la consiliul de administratie.

    Pe de altà parte, o piatà de desfacere de 200.000 de vehicule spre Iran i-a fost interzisà de Sarkozy la instigatia americanà.

    Si în sfârsit, site-ul de la Aulnay avea douà probleme:

    Majoritatea lucràtorilor sunt maghrebini.
    Este situat prea aproape de Paris (probleme de logisticà si de salarii mai ridicate)

  3. Somaj in crestere, presiune pe buget, urmeaza taieri masive in domeniile „inutile”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *