Rusia ameninta voalat SUA…

…Si Australia, si tarile nordice, Canada, etc, etc.

Daca Vestul impune sanctiuni economice Rusiei, Moscova riposteza si ea cum stie mai bine, la nivel de imagine macar. Astfel ministrul apararii rus – Sergey Shoigu – a declarat miercuri: “We have to maintain (Russia’s) military presence in the western Atlantic and eastern Pacific, as well as the Caribbean and the Gulf of Mexico” – incluzand aici bombardiere strategice „as part of the drills.”

descărcare

In replica americanii au afirmat ca nu grija pentru stabilitatea Golfului Mexic si zona caribeana ii macina pe rusi, purtatorul de cuvant al Departamentului de Stat – Jen Psaki – argumentand: “We don’t think there is a current situation in the western Atlantic and eastern Pacific or the Caribbean and the Gulf of Mexico that warrants additional flights in out-of-area territory”.

Cu alte cuvinte rusii intentioneza sa trimita bombardiere grele care sa patruleze coasta de sud si sud-est a Statelor Unite, in raspuns la situatia din Ucraina, sa vaza adica poporul ca au cu ce! Moscova isi arata muschii, pe acelasi model arhi-cunoscut deja de tarile europene – survolate des de avioane militare rusesti – si in apropierea SUA.

De asemenea Sergey Shoigu a spus ca prezenta militara rusa in zona Oceanului de Nord va fi si ea substantiala, cu presiune directa asupra Alaskai si Canadei, desi nu este foarte clar ce cred rusii ca obtin invartindu-se cu avioanele pe langa granitele NATO.

Tot in zona arctica rusii pregatesc exercitii militare de amploare, tot pe langa granite cu Canada si SUA, promitand ca pana la sfarsitul acestui an intreaga zona va fi acoperita de radare noi si moderne.

Americanii pe de alta parte declara ca aceste zboruri nu trebuie sa ingrijoreze pe nimeni si aduc aminte ca avioanele militare ale US Air Forces si-au facut poze cu bombardierele rusesti mai tot timpul in 2014, in iunie rusii reusind performantasa survoleze si coas Californiei, pentru prima oara dupa multi, multi ani.

Dar, conform cu americanii, astfel de zboruri sunt ceva banal, rusii avand chiar un anumit calendar si executa astfel de patrule lungi cam de 10 ori pe an.

In alta ordine de idei Moscova respinge in continuare foarte ferm ca ar avea trupe in Ucraina.

Acum ne aducem aminte de declaratia unui oficial american, fata de prima vizita a avioanelor Tupolev 160 in Venezuela, in urma cu 2 sau 3 ani. Ei bine oficialul american a spus ca pentru niste avioane atat de vechi este o mare performanta sa ajunga in zbor tocmai in America de Sud 🙂 .

GeorgeGMT

 

http://edition.cnn.com/2014/11/13/world/europe/russia-bombers-plan/index.html

 

 

 

 

 

24 de comentarii:

  1. Fiecare Tu 160 are un nume ( ca la corabii )in 2008 spre Venezuela au zburat doua avioane „Vasiliy Senko” (construit pe timpul sovetic, a trecut modernizarea in 2006) si „Aleksandr Molodchiy” (care a facut primul zbor in 1999) – la declaratia unui oficial

    • …motivul „botezarii” aeronavelor este faptul ca desi toate sunt acelasi producator si acelasi model nici una dintre ele nu este similara! Este in uzul rusilor atunci cand produc artefacte mari ca urmatorul „obiect” al seriei sa fie superior antecedentului. In cazul asta cel mai important este artefactul „mama”. Primul. Intotdeauna pentru prototipuri, rusii au cheltuit cu nemiluita si si-au acordat tot timpul necesar pentru testari. GOST-urile de pilda sunt diferite. Sunt alte standarde in functie de „unicitate”. Un exemplu edificator este seria suburilor de atac (Akula) caz in care nici unul dintre aceste sub-uri nu-i identic cu celalalt. Sunt unice chiar daca fac parte din aceeasi serie. Asa ca le individualizeaza nominal. Cu substantive proprii. Ca pe persoane.

      • gogu de la pascani

        Fara suparare colegi dar asta cu numele avioanelor rusesti este iar o postare de genul „stiati ca in Rusia traieste cel mai mare pitic din lume?” Practica de a atribui avioanelor nume proprii nu e ceva neobisnuit. In istoria aviatiei au ramas celebre sau oricum cunoscute avioane precum
        „Croix du Sud” – Latecoere Late-300
        „Arc en Ciel” – Couzinet 70
        „G for George” – Avro Lancaster
        „Memphis Belle” – B-17F
        „Enola Gay” – B-29
        „Glamorous Glennis III” – Bell X-1
        „Clipper Maid of the Seas” – Boeing 747
        si lista e foarte lunga.

        • gogule…dar cate B-29 sau Boeing au numele unor persoane? Rusii au intrega serie nominalizata astfel. De la Chkalov la Kuznetsov. E chiar tematica! Este o traditie doar la ei. Ce persoana sau personalitate e croix du sud? Sau arc en siel? Si ce denumire are urmatorul artefact? Evident niciunul…iata ce inseamna unicitatea. Fireste asa cum am spus doar in cazul artefactelor mari care tocmai din aceasta cauza nu pot fi multe si se pot aplica tematici nominale cu personalitati reprezentative topicului….

          • gogu de la pascani

            Stu Wilson, in fata raspunsurilor tale sincer ma dau batut. Esti dezarmant.

          • Enola Gay este numele unei persoane. Ea fiind mama lui Paul Tibbets, comandantul misiunii care a atacat Hiroshima.

            • si dupa Gay ce alt nume de persoana s-a mai dat?

              • Eddie Allen si Admiral Nimitz ar fi exemple prin cele 60-70 de exemplare care mai supravietuiesc intr-o anumita forma. Astazi foarte rar mai gasesti asa ceva pentru faptul ca vopselele anti corozive folosite si regulamentul nu prea iti mai dau oportunitatea sa ai aparate de zbor „personalizate.” Exceptiile fiind cate un „shark mouth”, numele anumitor state ale uniunii pe bombardierele B-2 si aparatul de zbor al unui US Navy CAG care au o schema aparte si o tema care de oicei nu este de o natura personala.

    • Iti dai seama cam cat de multe au dupa faptul ca fiecare din ele are un nume, chiar daca nu esti un foarte mare cunoscator.
      Daca ar fi avut vreo suta, cam se epuizau numele.. 🙂

  2. gogu de la pascani

    @Focar:
    sa stii ca noi in romana spunem „nava” si nu „corabie”, chit ca in ruseste se spune „корабль” si te-a dus in eroare asemanarea. „Corabie” e un termen pentru navele cu vele anterioare epocii aburului.

  3. Rusii au asa de multi bani ca zburau cu tu95 acum o luna.

  4. Foarte bine ca rusii isi vor intensifica prezenta navala si aeriana pe langa zona costiera a SUA deoarece asta inseamna cheltuieli frumusele.Picatura cu picatura se aduna si umplu galeata pana ce apa se revarsa pe jos.
    In locul SUA as monitoriza foarte atent si cu multa seriozitate, aceste misiuni care se desfasoara exclusiv in spatiul aerian si naval international fiind pregatit sa intervin, daca este nevoie, in situatia cand rusnacul se afla in spatiul aerian sau naval national, promt si eficient, extrem de brutal.Nu merita ca navale sau avioanele americane sa iasa de fiecare data in intampinarea celor rusesti, in spatiul aerian international.

  5. Ce inseamna ” extrem de brutal ” ? WWIII ???

    • Cine intra in spatiul meu aerian, intentionat,fara aprobarea mea, il dobor.Simplu.Rusii sunt tupeisti insa nu sunt nebuni.Ei isi fac de cap atat cat li se permite.Cu toate problemele lor, SUA, Rusia sau China chiar nu isi doresc un razboi mondial, care s-ar finaliza probabil cu folosirea armelor de nimicire in masa.

  6. Le plimba pana doboara USAF cel putin unul din ele , iar apoi le tin acasa .
    Gura bate curul

  7. Nu darama nimeni,nimic. Aceste zboruri nu sunt facute sa impresioneze US ,ci astfel se incearca pastrarea locului 2 ,in fata Chinei. Trebuie sa recunoastem ca inca chinezii nu isi permit astfel de zboruri cu toate ca si-ar dori.

  8. Nu ma omor de dragul ruzniecilor, dar ce-i frumos e frumos… Highway Patrol cu MIG-24…
    https://www.youtube.com/watch?v=O0WEN__A6b8
    Scuze de off…

  9. Se pare ca avansul chinezilor in electronica ii face pe rusi sa saliveze. Nu se ma tem ca tehnica lor va fi copiata. Totul desigur de dragul luptei impotriva dusmanului comun SUA.http://incomemagazine.ro/articole/cooperare-militara-rusia-si-china-impotriva-sua

  10. trebuie sa tinem cont ca in general informatiile care ajung la noi via web,tv etc… sunt din surse pro-US. destul de incorect, as zice eu. imi amintesc acum 30 de ani cum era prezentata China…si iata unde a ajuns.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *