Rusii au gura mare. Again!

Intr-o declaratie emfazica Seful ivanilor zburatori, adica Seful Aviatiei Militare Ruse, generalul-colonel Alexander Zelin, zice: F-22, F-35, J-20 si alte asemenea nazbatii americane si chinezesti vor fi profund umilite si lasate in urma de al sau PAK FA si varsu’ indian PAK FA FGFA…curand!!!

 

Mai clar omul isi lauda “copilul”, ca vorba aia fiecare cioara isi vede puiul sau, ca fiind macar frumos, daca nu cel mai frumos. Cu un tupeu atent calculat ivanul general numara pe degete: bre asta micu” PAK BALAM asta, zboara el?!….zboara bre!, frumos e?!…e, manca-i-as profundoarele lui!, are el parinti campioni, adica unchi si veri celebri?!…are!

In mod clar viitorul ii apartine, va fi mai bun, mai frumos si mai ales, mai moral decat stricaciunea si putreziciunea occidentala de F-22 si F-35! 🙂 🙂

While comparing Russia’s T-50 PAK FA with the US F-22 Raptor and China’s Chengdu J-20 Black Eagle, one concludes that the T-50 is superior to its foreign analogues in terms of its maximum speed in afterburner and standard modes, maximum range and thrust-to-weight ratio,” mai zice Alexander Zelin. Ca, cel putin deocamdata, rusul compara blana ursului din padure, cu un avion perfect operational (F-22), este un simplu amanunt lipsit de importanta! Ca deocamdata PAK FA nu are nici macar motoarele standard montate si sunt doar cateva exemplare, in stadiu de prototip, nu are, bineinteles, nici asta,  prea multa relevanta.

Va fi mai bun?! Pai daca va fi la fel de bun ca rubedenile sale, cel putin in termeni, de motoare si de electronica…sa fie de capul lui. Motive de scos pieptul , prea bombat, inainte, deocamdata cel putin nu prea ar avea rusii. Programul merge asa si asa, iar pana sa devina un concurent serios pentru avioanele americane mai este fffffoarte mult timp.

Rusii si fanii lor uita mai mereu, in astfel de situatii, ca in timp ce ei isi chinuie creierii sa scoata un amarat de vanator stealth, americanii, cu tot cu avioanele lor…slabe 🙂 au deja patru tipuri de astfel de aparate! PATRU!!! Dintre care trei sunt operationale.

Rusii, ca de obicei, au doar gura mare.

 

Sursa+poze: asiandefence

 

29 de comentarii:

  1. Poata ca rusii au reusit sa se inspire asa cum trebuie din tehnologia occidentala, inclusiv cea franceza, asa ca au rezolvat problema performantei electronicii de bord si fiabilitatii motoarelor.
    Ma intreb ce sanse au in fata lui T50 , Eurofighterul si Rafale, Gripen NG sau aparatele americane F15, F16block60 , FA18?

  2. Care sînt alea 4 tipuri de avioane stealth operaționale?

  3. PAF KAKA nu o sa aiba probleme cu J 20( ca doar e in MIG 1.42 imbunatatit) dar in fata unui F-22 nu are nici cea mai mica sansa.De fapt din ce am citit vreo 10 SU-35 ar avea probleme serioase cu 1-2 F 22 -uri :)…daca ramane tot celebrul radar IRBIS T si pe PAF KAKA atunci nu poate detecta un F- 22 decat de la 30 km si asta daca F-22 functioneaza pe afterburner :)…dar americanii sunt niste imperialisti prosti , F-22 zboara la 1.8 Mach fara afterburner(fara sa forteze motoarele practic)…asa ca PAF KAKA , va fi doar KAKA si atata pt cae mare zgomotos si are o amprenat pe radar cat casa poporului, nu numai fata de F-22 dar si fata de Rafale sau Eurofighter.

  4. „Cainele care latra nu musca”, spune o vorba inteleapta.

  5. Salut. Da bre sunt foarte prosti rusii ei dand cu yankeii de pamant in Corea . cat timp au zburat ei la mansa MIG 15 apoi amer se dadeau rotunzi cu sabre dar se bateau cu coreenii instruiti de rusi , mandretea de U-2 detectat si doborat , F- 117 detectat si doborat de tehnologie sovietica . la fel si cu Vietnamul in care au avut mari pierderi din cauza aaa-ului sovietic motoare asa de proaste pe SU 27 si urmasii sai ca sa faca celebrele manevre super cobra si altele la care le-au curs balele observatorilor militari si aia din aviatie nu orice gura casca . motoarele cu ajutaju reglabil tot prostii astia l-au scos si abia dupa aia 52 de stele . si au mai scos si altele dar sa nu le amestec cum zicea un coleg . Da bre sunt niste PROSTI latra la luna si la stele ca daca ei spun si ei ceva multi care i-o fermecat propaganda scuzati marketingu vesticilor zic ca astia sunt untermensch nu pot crea nimic valabil mai ales in fata lu unchiu sam ce cheltuie de nebun pe proiecte si dupa aia le abandoneaza sau scade nr comenzilor (parca pe aici s-a spus ca f-22 nu mai are cautare chiar la ei .) Ar mai fi multe dar sunt niste prosti rusii si mai au si gura mare iar eu ca fan al lor uit de asta si nu mi amintesc ca desi au acele avioane operationale numai F-117 si b-2 activate si in lupta dar la ce costuri ele zburand numai din usa (b-2) .
    @ xt ” 10 SU-35 ar avea probleme serioase cu 1-2 f-22 ” neica da te lua-si dupa vorba aluia ” da,da mai taie din ele da-le dreacu ” si ai lasat numai !-2 trebuia numai unu ca rambo ce pusca automat cala 5,45 . De aia se uita lumea ca la urs (ce se potriveste ) cand zboara CAVALERII RUSI cu astfel de scule proaste da iar am uitat ca numai INGERII ALBASTRII si alte pasarici (thunderbirds) sunt cei mai cei .
    De la astia cu gura mare http://www.youtube.com/watch?v=-rEIY21y0WI si http://www.youtube.com/watch?v=2zIkimHGhj0&feature=related .

    • In Coreea au zburat piloti sovietici de elita pe MIG 15, unii membri ai regimentelor de vanatoare, care asigurau securitatea Moscovei, iar pe Sabre au zburat de regula veterani americani din WWII.Au fost doborati piloti americani atat de rusi cat si de coreeni, insa pilotii rusii au incasat-o urat de tot, atat in Coreea, unde au fost doborati la greu de americani, cat si in razboaiele israeliano-arabe, cand pilotii sovietici pilotau aparate MIG, imbracati in uniformele tarilor arabe beligerante insa au suferit pierderi grele, fiind nimiciti de pilotii israelieni.
      Nu uita ca in Coreea, pilotii americani de pe Sabre au castigat suprematia aeriana.Daca rusii ar fi fost asii cerului i-ar fi zapacit ei pe americani.

      • CE VORBESTI FRANZ,UITATE LA ASII RAZABOIULUI DN COREA,SOVIETICII VETERANI DN WW2 I-AU BELIT PE AMERICLOVNI,Nikolay Sutyagin ARE 21 DE OBEZI DOBORATI,URMAT DE COMPATRIOTUL SAU Yevgeny Pepelyaev CU 20

    • chestia e simpla …in momentul actual cand f 22 zboara sua nu are „suprematie aeriana”,ci „dominare aeriana”….ce inseamna asta?
      inseamna ca in zona in care zboara ,patruleaza …nu exista avion operational in prezent capabil sa-l dea jos(doar ca pilotul sa fie ori foarte prost ,ori beat)
      de ce?
      nu exista racheta ghidata radar capabila sa faca lock on pe el,avioane sa se poata pune in poz de 6 si sa lanseze infrarosii,sa-l urmareasca,sa stie ca e acolo…asta nu e publicitate,e realitatea….pe f 22 nu l-au omorat adversarii ,ci lipsa lor

  6. din punct de vedere al manevrabilitati toata lumea recunoaste ca avioanele rusesti sunt superioare celor vestice si americane
    in rest (electronica, fiabilitate, etc..) e doar o chestiune de timp si bani pana cand rusia o sa ajunga la nivelul vesticilor
    nu uitati in anii 50-60 toata lumea radea si de masinile japoneze, acuma…..

  7. Nu cred ca Zelin a mintit. El nu spune ca T50 este 100% superior lui F22, ci nominalizeaza exact parametrii unde el este mai bun. Ma repet da n-am ce face, de cate ori scot un model nou ei spun cam asa : „In termeni generali avionul nostru este egal iar in termeni specifici este superior altuia”. Asta e cu totul altceva nu credeti?

    • Asa e! Si cel mai probabil au si drepate. Cel putin propulsia va fi, teoretic, mai versatila decat F-22, avand capacitatea de dirija jetul in trei planuri, fata de doua ca Raptorul. Problema va fi diferenta, intre caracteristicile de pe hartie, si ce va fi in stare sa faca in realitate. Electronica slaba, fiabilitate vai de ea, iar mai nou si componentele sunt o mare durere de cap, vezi cazul Bulava.

  8. Rachetele „Buzdugan” (aka Bulava) vor echipa pana la urma submarinele lor. Asta e un fapt. Inseamna ca problema cu ele e rezolvata, ca nu te apuci sa dotezi submarinele tale strategice care sunt garantia suveranitatii cu ceva ce nu functioneaza. Nu poti sa minti despre ceva asa de infricosator si de scump. Nu e logic.

    • Eu stiu? Bulava a insemnat coruptia in lantul de aprovizionare. Si sunt foarte serios cand spun ca imi pare sincer rau ca o tehnologie atat de frumoasa si desteapta, ca cea rusa, are astfel de probleme. Dar le are. Si nici pe vremea sovieticilor nu prea reuseau sa atinga caietul de sarcini. Nu uitati fiabilitatea motoarelor de pe avioane, care la unele modele era de cateva sute de ore.

  9. mie pak-fa-ul nu mi se pare nici o mare minunatie aerodinamica(pana la su 27 toate aparatele su …au fost”supermanevrabile”?)
    acum f 35 e varza ,la acest capitol spun multi,la fel au fost p51,f 86,f 16
    alta chestie spun f 35 are aproape aceeasi incarcatura pe aripa ca f 104 …si o sa fie la fel”de manevrabil”…,daca se uita cineva la incarcatura pe aripa si suprafata portanta disponibila la f 35,la fel supr disponibila pe supr de comanda,si de faptul ca dog-fight-ul e posibil la viteze subsonice,eu zic ca la primele show-uri aviatice o sa avem parte de surprize din partea lui
    acum f 35 e un esec si pak fa cel mai
    ce ne arata pak fa?
    nu stiu 4 prototipuri in teste…nu de armament
    f 35 deja in teste cu marina britanica
    pak fa-invizibil ,dar cum ?motoarele…stai ca nu-s alea,forma-mai compromisa ca la f 35,vopsea ,hangar climatizat-cine a spus ca f 35 are nevoie de hangar climatizat-e conceput ptr a opera de pe portavioane…electronica furtiva…pai rusii iau restul de la francezi,doar radarele le fac singuri si keops-ul
    eu de-abia astept sa vad f 35…o sa fie o mare surpriza ptr toti
    daca am avea posibilitatea de a avea o forta aeriana cu 24 f 35,48 f 16….24-48 iar 99/xt ,mai adaptate ptr cas….eu ma simt mai mandru ca un japonez

  10. niko nu prea te pricepi la avioane, asa-i? f35 este o nulitate si daca e sa fie ceva de capul lui, acel lucru este aer-solul cu care poate sa mai stearga din esec. Noi aici nu comparam stadiile de dezvoltare in care se afla avioanele, comparam performantele care deocamdata sunt preliminare, in concluzie ne dam si noi cu presupusul. Acum matale faci comparatii cu alte generatii de avioane(p51,f86,f16) care nu au nici o noima. Cele trei enumerate de matale au fost supermanevrabile in comparatie cu f35 care, daca e sa fie cat de cat manevrabil este datorita tractiunii vectoriale. Am putea sa punem acest tip de motoare si pe mig-21, crezi matale ca ar echilibra balanta cu un su-35 sau pak-fa? Ma indoiesc. ca f-35 este testat de marina britanica nu ne intereseaza cum am mai spus. Matale ai niste asi in maneca probabil de prevestesti aceste surprize, despre un avion despre toata lumea soune ca este un rateu.
    Tin sa te aduc insa cu picioarele pe pamant si sa-ti reamintesc ca la capitolul show-uri aeriene nici macar f-22 nu a reprezentat o surpriza asa cum in nici un caz f35 nu va fi. Fata de rusi americanii stau prost la acest capitol indiferent de capabilitatea avionului desi stim ca f-22 nu face fata supermanevrabilitatii rusesti.
    Si inca o chestie, rusii intotdeauna au surprins. Daca ai citit matale in istorie de cate ori au ramas americanii masca si surprinsi total de tehnologia ruseasca simpla, dar al dracu de eficienta. Exemple mig-15, 21, 25, 29, avioane pe care americanii au pus mana si au admirat. In comparatie nu-mi amintesc ca rusii sa fi avut vreun avion american, daca tot e sa vorbim de inspiratie…

    • ai dreptate tu cu priceputu’ stii,cat despre asii din maneca…nu stiu,
      ce pot sa-ti spun ca am citit destul ,inteleg destul de bine tehnica de orice fel si am foarte buna capacitate de sinteza…
      acum cand vorbeam de presupusa superioritate a f 16…din prisma vizibilitatii si faimoasei cupole stii de ce vorbeam
      pai cand vin de fiecare data acasa si ma uit de pe fereastra avionului ,de sub plafonul norilor se vede totul perfect,acum daca vii prin nori(poate ai citit doru davidovici ca sa intelegi)si daca sunt de un anumit tip(pilotii fac curs de meteorologie sa cunoasca norii-si poate citeai si cu sonda meteo -faimoasa dubla din cartile dd)ai sa-ti dai seama ca nu vezi nimic si deci te bazezi pe radar si keops(daca-l ai).acum keops-ul e un sistem laser,optic giroestabilizat(oricat de precis ar fi are limitari si e influentat de conditiile meteo)
      ai mai citit cu lectiile top gun cu zborul spre soare,ptr a deruta(de aia au ochelarii aia negri ,ptr a vedea simbologia hud-ului in aceste conditii)
      acum tunul de bord are in cel mai bun caz 3500m distanta utila de folosire ,ce se poate reduce la 1500 urmarire tinta in urcare si mari in coborare,de asta au aia pe f 16 de pe la israielieni continous calculation point impact(nu stiu precis numele),care-ti calculeaza instantaneu punctul probabil de impact pe hud
      cand crezi tu ca vor sta apropiat doua avioane de caracteristici apropiate ptr a-l bate cu tunul?…un mig 29 poate da jos un a 10,f 117 cu tunul …un f 16 doar sa fie celalat pilot foarte prost si sa vrea sa angajeze lupta….poate crezi ca un tun e util la mach 1,5 in urmarire
      acum ti-as sugera sa te uiti putin la toate variantele f 16,inclusiv la proiectele alea x 47 cu aripi inversate,nu e numai suhoiul panaceea manevrabilitatii….pune putin pe wikipedia ,daca nu ai surse mai bune si o sa vezi cantitatea de proiecte americane…
      stii tu cum e turela la un tanc nu se invarte mai repede prin nu-stiu ce inventie,ci ptr ca are un servomotor,motor electric mai eficient…la fel la avioane…cu diferenta ca avioanele descriu in orice miscare niste elipse ,daca nu le controlezi tragi cu tunul la nimereala…uita-te la f 16 si o sa vezi ca face asa numitele figuri patrate in plan orizontal…asta inseamna controlabilitate…,vezi daca face la fel mig 29,su 27
      acum cand te duceai in parc si te dadeai in umbrelutele zburatoare si ameteai(ajung la 1,5-2 g ),un pilot ajunge la 9 g…unde apare vederea de tunel si scade activitatea cerebrala(ptr asta pot mentine aceasta limita putin) si la -3g ,unde apare vederea insangerata,rosie…si mai periculoasa…cat crezi ca pot face manevre extreme,eventual cu cer saturat ,cu mai multe avioane….da in exercitii unu contra unu….ceea ce nu se aplica in lupta din moment ce formatia e de minim 2 scutul i spada,faimoasa celula”

  11. Interesant topic…si comenturile pe masura. Din pacate ,era dog-fighturilor aeriene a apus, supermanevrebilitatea e doar pt. show-uri aviatice, pentru a impresiona….Cine are cele mai bune rachete BVR, sisteme radar performante, senzori, infrastructura, logistica, etc, va domina cerul

  12. Pai e normal ca oamenii sa-si laude marfa !

  13. Eu m-am plictisit de gura lor mare şi de furăciunile comise. Mig 15 şi Sabre, Mig 21 ŞI 23, respectiv F-4, apoi 29 (de spaima lui F-14 Tomcat şi F-15 Eagle, care au controlat cerul planetei decenii). De vreo 10 ani se străduie să copie Raptor-ul, care mai are puţin şi face 20 de la primul prototip ridicat în aer, iar multe din specificaţiile tehnice sunt încă secrete. (De B-2 şi F-117 nu mai zic.)
    Să mai vorbim de logistica antrenamentului? Pe vremea când faceam eu armata se numărau cele 27 de cartuşe pe care le aveai la 4 trageri!, iar laudele – şopârle de la ceişti ziceau că ruşii trag sute… Sute? La US Army se numără miile, ba chiar nici nu se numără! Similar, numărul orelor de zbor ale unui pilot USAF e multiplu de escadrilă rusă. Kerosenul şi întreţinerea costă. Dacă nu ai bani, degeaba te dai în eforturi care nu sunt monedă curentă.
    Să nu mai amintesc de Cecenia… Sau de moacele generalilor ruşi din 1991, ianuarie, stupefiaţi să vadă rachete lovind clădiri irakiene fix prin geamuri. Ei erau încă pe vremea lui Hitler şi Stalin, ca mentalitate tehnologică.
    Aşa că… gura mică, rusnaci de doi lei!

  14. Da da mai taie din ele da le dreacu Mig-15 si sabre au fost realizate dupa experienta germanica . ” sa nu uitam Cecenia ” pai sa nu uitam vietnamul ,Iraku si afghanistan unde si unii si altii au avut pierderi .
    Dar mai ales ultima fraza cu generalii rusi – aici ai luat-o pe aratura colegu rusii aveau si ei astfel de bombe si rachete cu astfel de tehnologie . Ca s-au spionat (furat) unul pe altul mai degraba . Acel fost agent GRU ce scris ceva carti a povestit cum a obtinut elemente ale unei rachete at in Germania fderala aia trageau si lasau resturile pe camp asa ca le-a adunat frumos .; la rusi se aduna orice bucatica dupa tragere ..
    cat despre rapitor de ce dracu l-au scos si au facut atata tevatura cu el daca nema vanzare. si-l mai scut si din productie . Foarte bine ca-l au . rusii mai si vand din astea nasoale plus armament aul asta de 300 mil de $ iar la anul de inca 470 mil ceva SU-30MK. Hai cu sanatate . de doi lei !

    • De bani şi afaceri e vorba aici?…Fireşte că nu mai produci Raptor, care costă de te doare capul, dar 60 îţi ajung (iniţial comanda era de 200, dar era prea scump şi nu aveau nevoie de atâtea în vreme de criză financiară).
      Am negat eu că F-86 (respectiv 100) sau Mig-15 au pornit ca şi clone ale ME 262? Toată lumea ştie asta.
      Diferenţa între ruşi şi americani e că americanii au învăţat după Vietnam. Ruşii, dacă se bat mâine cu cecenii, şi-o iau în barbă la fel. Dacă n-ar avea arme nucleare n-ar speria nici curcile din ograda vreunui ţăran oarecare.

    • Nu ma pot abtine sa nu raspund.
      F-22 are un pret enorm de mare (estimat la 400 milioane dolari/buc.) si mai are si un cost enorm de intretinere pe ora de zbor, in acelasi timp, acest avion este suveran pe cer, la ora actuala nu exista sistem aaa sau avioane care sa-i poata face fata. Decizia Congresului SUA de al opri de la vanzare porneste de la cantitatea de sisteme si tehnologie de ultima ora inglobata de aceasta platforma de lupta, sunt secrete atat de importante incat nu vrei sa le imparti cu nimeni, nici macar cu asa zisi „prieteni” care au si ei intentia de a le copia. Tot Congresul SUA a ajuns si la concluzia ca datorita faptului ca nu exista competitor si nu se prefigureaza unul de talie importanta, este ineficiente sa mai produci aceasta platforma si a recomandat intrare in conservare a linie de productie, atentie!!!! este vorba de conservare si nu de inchiderea liniei.
      CONCLUZIE:
      F-22 cel mai bun avion la ora acuala (chiar daca enorm de scump)

  15. F-22 este cel mai bun la ora actuala, dintre avioanele intrate in seviciu. Ramane de vazut si peste cativa ani daca se mentine sau nu. Totusi as avea o obiectie chiar si asa la desemnarea celui mai bun avion de pe cer, pana nu vad un combat vs pak-fa. Cine a scris mai sus ca F-14 si F-15 au dominat cerul in toti acesti ani e paralel, sau agent secret si a vazut el un su-27 doborat de un f-15. Sau un mig-31 doborat de un f-14. Problema noastra(a romanilor) este ca unii sunt prea pro-americani iar altii prea pro-rusi. Adevarul este undeva la mijloc, iar noi ar trebui sa culegem(si sa recunoastem) ce e mai bun de la ambii si sa nu ne dam cu niciunii. Atat rusii cat si americanii s-au ars cu mai multe tari in trecut. Diferenta este ca in zilele noastre numai americanii se mai tin de cotropiri si cuceriri(cel putin pe fata) si pot sa spun sincer ca la ora actuala sunt cea mai lichea natie, asta in contrast cu rusii care isi au punctul culminant in trecutul comunist.

  16. Davai samoletcic

    Alecsei, iar ai teminat toata vodca?

  17. Nu shto tebea nada ? 😀

  18. CUNOASTEM CALITATILE AVIANELOR STEALTH AMERCANE,INCLUSIV AL F117 LU DOBORAT CU O RACHETA S125 DIN ANI 60 SI ILUMINAT CU UN RADAR P15 SVIETIC DIN ANI 50

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *