Romania Military

Securitatea traieste?!

Evident, cu totii aproape cu totii ne dorim ca politia politica sa fie doar o amintire trista. Tocmai au fost facute publice cateva informatii nelinistitoare daca sunt reale.

Situatia

Gardienii Publici Politia Locala functioneaza pe baza Legii 155/2010 (Legea Poliţiei Locale) care spune ca:

Articolul 1
(1) Poliția locală se înființează în scopul exercitării atribuțiilor privind apărarea drepturilor și libertăților fundamentale ale persoanei, a proprietății private și publice, prevenirea și descoperirea infracțiunilor, în următoarele domenii:
a) ordinea și liniștea publică, precum și paza bunurilor;
b) circulația pe drumurile publice;
c) disciplina în construcții și afișajul stradal;
d) protecția mediului;
e) activitatea comercială;
f) evidența persoanelor;
g) alte domenii stabilite prin lege.
(2) Poliția locală își desfășoară activitatea pe baza principiilor: legalității, încrederii, previzibilității, proximității și proporționalității, deschiderii și transparenței, eficienței și eficacității, răspunderii și responsabilității, imparțialității și nediscriminării.

Articolul 2
(1) Poliția locală își desfășoară activitatea:
a) în interesul comunității locale, exclusiv pe baza și în executarea legii, precum și a actelor autorității deliberative și ale celei executive ale administrației publice locale;
b) în conformitate cu reglementările specifice fiecărui domeniu de activitate, stabilite prin acte administrative ale autorităților administrației publice centrale și locale.
(2) Poliția locală comunică, de îndată, organelor abilitate datele cu privire la aspectele de încălcare a legii, altele decât cele stabilite în competența sa, de care a luat cunoștință cu ocazia îndeplinirii misiunilor și activităților specifice.
(3) În exercitarea atribuțiilor ce îi revin, poliția locală cooperează cu unitățile, respectiv cu structurile teritoriale ale Poliției Române, ale Jandarmeriei Române, ale Poliției de Frontieră Române și ale Inspectoratului General pentru Situații de Urgență, cu celelalte autorități ale administrației publice centrale și locale și colaborează cu organizații neguvernamentale, precum și cu persoane fizice și juridice, în condițiile legii.
(4) Poliția locală solicită intervenția unităților/structurilor teritoriale competente ale Poliției Române sau ale Jandarmeriei Române pentru orice alte situații ce excedează atribuțiilor ce îi revin, potrivit prezentei legi.
(5) Poliția locală poate încheia cu alte autorități și instituții publice protocoale de cooperare având ca obiect detalierea modalităților prin care, în limitele competențelor legale ale fiecărei structuri, acestea își oferă sprijin în îndeplinirea activităților sau a misiunilor specifice.

[…]

Articolul 6
În domeniul ordinii și liniștii publice, precum și al pazei bunurilor, poliția locală are următoarele atribuții:
a) menține ordinea și liniștea publică în zonele și locurile stabilite prin planul de ordine și siguranță publică al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale, aprobat în condițiile legii;
b) menține ordinea publică în imediata apropiere a unităților de învățământ publice, a unităților sanitare publice, în parcările auto aflate pe domeniul public sau privat al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale, în zonele comerciale și de agrement, în parcuri, piețe, cimitire, precum și în alte asemenea locuri publice aflate în proprietatea și/sau în administrarea unităților/subdiviziunilor administrativ-teritoriale sau a altor instituții/servicii publice de interes local, stabilite prin planul de ordine și siguranță publică;
c) participă, împreună cu autoritățile competente prevăzute de lege, potrivit competențelor, la activități de salvare și evacuare a persoanelor și bunurilor periclitate de calamități naturale ori catastrofe, precum și de limitare și înlăturare a urmărilor provocate de astfel de evenimente;
d) acționează pentru identificarea cerșetorilor, a copiilor lipsiți de supravegherea și ocrotirea părinților sau a reprezentanților legali, a persoanelor fără adăpost și procedează la încredințarea acestora serviciului public de asistență socială în vederea soluționării problemelor acestora, în condițiile legii;
e) constată contravenții și aplică sancțiuni, potrivit competenței, pentru nerespectarea legislației privind regimul de deținere a câinilor periculoși sau agresivi, a celei privind programul de gestionare a câinilor fără stăpân și a celei privind protecția animalelor și sesizează serviciile specializate pentru gestionarea câinilor fără stăpân despre existența acestor câini și acordă sprijin personalului specializat în capturarea și transportul acestora la adăpost;
f) asigură protecția personalului din aparatul de specialitate al primarului/primarului general, din instituțiile sau serviciile publice de interes local la efectuarea unor controale ori acțiuni specifice;
g) participă, împreună cu alte autorități competente, la asigurarea ordinii și liniștii publice cu ocazia mitingurilor, marșurilor, demonstrațiilor, procesiunilor, acțiunilor de pichetare, acțiunilor comerciale promoționale, manifestărilor cultural-artistice, sportive, religioase sau comemorative, după caz, precum și a altor asemenea activități care se desfășoară în spațiul public și care implică aglomerări de persoane;
h) asigură paza bunurilor și obiectivelor aflate în proprietatea unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale și/sau în administrarea autorităților administrației publice locale sau a altor servicii/instituții publice de interes local, stabilite de consiliul local/Consiliul General al Municipiului București;
i) constată contravenții și aplică sancțiuni pentru nerespectarea normelor legale privind conviețuirea socială stabilite prin legi sau acte administrative ale autorităților administrației publice centrale și locale, pentru faptele constatate în raza teritorială de competență;
j) execută, în condițiile legii, mandatele de aducere emise de organele de urmărire penală și instanțele de judecată care arondează unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială, pentru persoanele care locuiesc pe raza de competență;
k) participă, alături de Poliția Română, Jandarmeria Română și celelalte forțe ce compun sistemul integrat de ordine și siguranță publică, pentru prevenirea și combaterea infracționalității stradale;
l) cooperează cu centrele militare zonale în vederea înmânării ordinelor de chemare la mobilizare și/sau de clarificare a situației militare a rezerviștilor din Ministerul Apărării Naționale;
m) asigură măsuri de protecție a executorilor judecătorești cu ocazia executărilor silite;
n) acordă, pe teritoriul unităților/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, sprijin imediat structurilor competente cu atribuții în domeniul menținerii, asigurării și restabilirii ordinii publice.

 

H.G. nr. 1332/2010 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a poliţiei locale este de asemenea de interes:

Articolul 23
În executarea atribuţiilor prevăzute de lege în domeniul ordinii şi liniştii publice, poliţiştii locali desfăşoară următoarele activităţi:
a) acţionează în zona de competenţă stabilită prin planul de ordine şi siguranţă publică al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale pentru prevenirea şi combaterea faptelor antisociale, precum şi pentru menţinerea ordinii şi liniştii publice sau curăţeniei localităţii;
b) intervin la solicitările dispeceratului la evenimentele semnalate prin Serviciul de urgenţă 112, pe principiul „cel mai apropiat poliţist de locul evenimentului intervine”, în funcţie de specificul atribuţiilor de serviciu stabilite prin lege şi în limita competenţei teritoriale;
c) acţionează, în condiţiile art. 6 lit. k) din Legea nr. 155/2010, pentru depistarea persoanelor şi a bunurilor urmărite în temeiul legii;
d) participă la executarea măsurilor stabilite în situaţii de urgenţă;
e) în cazul constatării în flagrant a unei fapte penale, imobilizează făptuitorul, iau măsuri pentru conservarea locului faptei, identifică martorii oculari, sesizează imediat organele competente şi predau făptuitorul structurii Poliţiei Române competente teritorial, pe bază de proces-verbal, în vederea continuării cercetărilor;
f) conduc la sediul poliţiei locale/structurii Poliţiei Române competente persoanele suspecte a căror identitate nu a putut fi stabilită, în vederea luării măsurilor ce se impun;
g) verifică şi soluţionează sesizările şi reclamaţiile primite din partea cetăţenilor unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, legate de problemele specifice compartimentului.
h) îndeplinesc orice alte atribuţii stabilite prin lege.

 

Tocmai a iesit la suprafata o nota informativa intocmita la Politia Locala Sector 1 referitor la un contracandidat al Primarului Sectorului 1 la data de 22.02.2017. Adica in perioada OUG13 si a protestelor din Piata Victoriei.

Nota de informare
din 22.02.2017

In jurul orei 19:00 in PIata Victoriei erau prezenti la meeting (sic) circa 150 de persoane ce protestau pasnic in fata Guvernului Romaniei.

In jurul orei 20:40 printre protestatari si-au facut prezenta 4 persoane ce imparteau stickere protestatarilor prezenti inscriptionate #REZIST acestia avand o cantitate mai mare de stickere tinuta in autoturismul marca SEAT, culoare GRI cu numarul de inmatriculare BXXXXX parcata in parcarea publica din Piata Victoriei (poza 2/3).

In jurul orei 21:00 fiind prezente peste 400 de persoane adunate in centrul scoarului (sic) din Piata Victoriei iar in jurul orei 21:12 printre protestatari si-a facut prezenta si doamna Clotilde Marie Brigitte Armand, consiler local Sector 1 din partea USR (poza 1) tinand in mana steagul tricolor al Romaniei si protestand alaturi de mutimea prezenta. Aceasta plimbandu-se printre protestatari si stand de vorba cu unii dintre ei si acceptand sa faca poze cu anumite persoane prezente explicandu-le ca ceea ce fac este foarte bine si ar trebui continuat meetingul intrucat suntem vazuti foarte bine in afara granitelor mai ales in SUA si Japonia. Ulterios in jurul orei 22:24 aceasta a parasit scoarul (sic) central din Piata Victoriei insotita de 5 persoane indreptandu-se spre Bld Aviatorilor intrand in statia de metrou din Bld Aviatorilor intersectie cu Strada Paris.

La protest au fost prezente aceleasi 3 persoane ce aparent fac parte din organizatia de voluntari „FOR LIFE VOLUNTEER ROMANIA” ce imparteau ceaiuri calde gratuit protestatarilor.

In jurul orei 23:00 in Piata Victoriei mai erau prezente circa 20 de persoane ce in jurul orei 23:20 au parasit prand pe rand centrul socarului (sic) din Piata Victoriei.

Protestul s-a desfasurat in conditii normale, pasnice.

Prezente la fata locului ca forte de Ordine si Siguranta Publica au fost: Jandarmeria Romana, Politia Nationala Sectia 1, Brigada de Politie Rutiera cat si echipaje din cadrul SMURD ambulanta si pompieri iar din partea presei DIGI24 si REALITATEA NET prezente alaturi de autoutilitara ce era colantata cu DIGI NET MOBIL.

Alte aspecte nu au fost constatate.

Primaria neaga faptul ca ar fi implicata in actiuni de politie politica. Si insista ca a respectat legea, potrivit comunicatului trimis catre autorii investigatiei.

Potrivit Politiei Locale Sector 1 raspunsul la solicitarea dumneavoastra este urmatorul:

„In conformitate cu prevederile articolului 6, litera g) din Legea Politiei Locale nr 155/2010, Politia Locala Sector 1 are, in domeniul ordinii si linistii publice, precum si al pazei bunurilor, prinre altele si urmatoarea atributie: participă, împreună cu alte autorități competente, la asigurarea ordinii și liniștii publice cu ocazia mitingurilor, marșurilor, demonstrațiilor, procesiunilor, acțiunilor de pichetare, acțiunilor comerciale promoționale, manifestărilor cultural-artistice, sportive, religioase sau comemorative, după caz, precum și a altor asemenea activități care se desfășoară în spațiul public și care implică aglomerări de persoane.

Activitatile desfasurate de Politia Locala Sector 1 la manifestatia din perioada protestelor indicate de dumneavoastra s-au desfasurat conform atributiilor ce ne revin conform prerogativelor conferite de legislatia in vigoare, fara a avea lucratori infiltrati in multime.

In ceea ce priveste intrebarea referitoare la culegerea de informatii de catre politistii locali cu ocazia protestelor din luna februarie a anului 2017, facem mentiunea ca efectivele Politiei Locale Sector 1 nu au desfasurat activitati de culegere de informatii si nu s-au intocmit documente informative.

Legat de aspectul privitor la organigrama Politiei Locale Sector 1 precizam ca aceasta informatie este publica, se afla pe site-ul Politiei Locale Sector 1 si nu include un departament de filaj.” se arata in raspunsul Politiei Locale Sector 1 transmis Serviciului Imagine si Relatii cu Mass-Media al Primariei Sectorului 1 ca urmare a intrebarilor adresate de dumneavoastra institutiei noastre.

Negare

 

A blast from the past

Pentru a vedea cum se facea treaba in alta epoca, mai jos se afla un document din 20 mai 1982 – Notă informativă privind cazurile unor tineri studenţi care ascultau postul de radio „Europa Liberă”, semnată de „Tase”, sursă a Securităţii judeţene Timiş. (ACNSAS, fond Documentar, dosar nr. 9691, vol. 2, ff. 54-54v)

Nota informativa

 

Inapoi in zilele noastre

Evident, prima intrebare este daca documentul este autentic sau nu.

Indiferent ca e real sau nu Gardienii Publici Politiile Locale iau o palma. Meritata, din punctul meu de vedere, existind de mai multa vreme dezbateri referitoare la utilitatea lor. Nu exista insa informatii referitoare la momentele in timp – cand au fost primite la redactie imaginile, cand a fost trimisa cererea de informatii catre Primaria Sectorului 1, cand a fost primit raspunsul. Momentul aparitiei este insa potrivit pentru a sprijini USR (tocmai a inceput campania) si pentru a deturna atentia de la scandalul ‘noaptea cu interlopii la biserica’. Sau pentru a compromite USR daca au reactie exagerata si se dovedeste plastografie peste putin timp.

Daca e plastografie, cineva a fabricat un presupus document pentru a agita apele urmarind beneficiile de mai sus.

Daca e real, situatia este mult mai periculoasa.

Tind sa consider documentul real din mai multe motive:
– Primaria Sectorului 1 nu se da inapoi de la a folosi bugetul si politia locala pentru a actiona in judecata un ziar (Buletin de Bucuresti) care a publicat informatii din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SICAP) referitoare la achizitii ale PS1.
– Domnul Stănescu Ion-Ilie (pensionat din servicii si fost sef al SRI Prahova) figureaza ca directorul executiv al Direcției Suport Operational al Politiei Sector 1. Cum stiinta mersului pe bicicleta nu se pierde, la fel e si cu obisnuinta culegerii de informatii in beneficiul patronului (termen folosit cu sensul de ‘ocrotitor’), de data aceasta primarul Sectorului 1.
– Chiar daca nu are elemente de inregistrare sau arhivare, poate exista un circuit paralel al documentelor.
 

Deci, este plastografie sau este reala nota informativa? Nu ma mai intreb ce va decide DIICOT daca este depusa plangere penala pentru ca ei abia ce au determinat ca sursa cocainei e in America de Sud.

Iulian

Surse:
1. https://justnews.ro/draft-acte-de-politie-politica-cum-erau-monitorizati-lideri-ai-opozitiei-la-protestele-pasnice-anticoruptie-din-februarie-2017/
2. http://www.politialocalasector1.ro/
3. http://epochtimes-romania.com/news/politia-locala-sector-1-ingenuncheata-in-instanta-de-jurnalisti-incercase-sa-blocheze-dezvaluirile-despre-achizitii–304587
4. http://epochtimes-romania.com/news/armand-acuza-primar-psd-da-in-judecata-presa-se-foloseste-de-un-fost-sef-sri-pus-in-fruntea-politiei-locale–302885
5. https://www.facebook.com/buletin.de.buc/posts/3221733557946778

Exit mobile version