SUA si-a ,,paralizat” intreaga flota de F-35

poza

 

Pentagonul a oprit toate zborurile pentru F-35, realizand astfel inca un pas inapoi pentru cel mai costisitor program militar.Lockheed Martin, cel mai mare producator de arme din lume, a comfirmat vineri ca toate aparatele de tip F-35 (51 de avioane) au fost retinute la sol dupa o inspectie tehnica la baza Edwards Air Force Base din California.

In conferinta de presa producatorul american a declarat ca siguranta echipajului ramane prioritara si vor face tot ce este nevoie (tehnic) pentru ca F-35 sa revina la zbor cat mai repede posibil.

Compania sustine ca incidentul este o  ,,masura de precautie”.

Problema ar fi aparut la turbina aparatului, acesta degradandu-se la mai putin de 700 de ore de zbor, scor sub asteptarile Pentagonului. SUA intentioneaza sa construiasca 2443 de aparate pentru uz propriu +alte cereri pentru cei 8 parteneri la care s-au mai adaugat Japonia si Israel.

 

 

Sursa: RT si al-Jazeera

 

 

 

In Romania situatia este mult mai dramatica!

 

poza2

 

Pe vreme de pace e, uneori, ca la război. Cel puţin în armata română. Echipele care fac parte din structurile de răspuns rapid din NATO se antrenează permanent pentru a putea face faţă oricărui conflict pe care trebuie să-l rezolve.

La Baza Aeriană 95 Bacău, deşi numărul de ore de zbor a tot fost tăiat şi  bugetele pentru antrenamente sunt ridicol de mici, militarii români se pregătesc intens. Antena 3 a filmat în exclusivitate un exerciţiu spectaculos de antrenament.

Detaşamentul de căutare salvare al aviaţiei şi cel de evacuare medicală trebuie să recupereze din teritoriul inamic pilotul catapultat. Asta înseamnă intervenţia cu 3 elicoptere PUMA Socat.

 

Parte a echipei de salvare sunt militarii din forţele speciale ale aviaţiei. Zeci de factori trebuie luaţi în calcul: de la condiţiile meteo până la multitudinea de fire electrice din zonă, care permit zborul doar la o anumită altitudine. În total, 10 oameni vor ajunge la sol să asigure zona şi să salveze militarul doborât, dar în spatele lor alţi 100 pregătesc, coordonează şi se asigură că misiunea curge exact cum a fost planificată.

După ce echipele de la sol confirmă că nu mai există niciun pericol, elicopterul MEDEVAC aterizează. Paramedicii militari intervin pentru a stabiliza pilotul rănit, îl preiau şi-l scot din zona inamică.

Exerciţiul durează 40 de minute. Chiar şi simulată, e o misiune dificilă. Piloţii se bucură să fie în aer, mai ales că numărul de ore de zbor pentru militarii de la Baza Aeriană 95 Bacău a rămas la 50 pe an.

Militarii care se antrenează aici sunt parte din structura de răspuns rapid a NATO. Trebuie să fie pregătiţi în orice moment să intervină, din aer, în situaţii complicate. În teorie ştiu exact ce au de făcut, dar şi-ar dori ceva mai mult exerciţiu.

 

Sursa: Antena3

 

NeroFlash

 

26 de comentarii:

  1. Se pare ca stilul copy-paste e la moda. Iar articolul de fata are toate ingredientele ca sa fie o „ciulama”.
    Din „micul rezumat” nu aflam nimic. „Gaselnita” se practica si pe alte cotidiene, unde gasim anunturi de genul „Aici o sa vedeti ce a patit o vedeta”. In fine, mergem mai departe si ni se spune ca trebuie sa apasam pe „read more”. De ce nu pe „citeste mai departe” ramane o enigma, ce o vom lasa posterioritatii.
    Aflam ca „turbina s-a degradat”. Inexact. Motivul este ca a fost descoperita o fisura la una din palele turbinei. Si cum este un avion monomotor, problema este serioasa. Fisura poate conduce la ruperea palei. Dar turbina nu s-a „degradat”.
    Urmeaza finalul apoteotic: „In Romania situatia este mult mai dramatica!” Probabil ca pentru autorul articolului, exista o stransa legatura de cauzalitate intre fisura palei lui F-35 si situatia dramatica din Romania 🙂
    Sa ne rugam sa nu mai apara si alte fisuri, ca altfel Romania va intra sigur in colaps 🙂

    • Gabriel, e o stire care intereseaza, considerand despre ce echipament militar e vorba si ce componenta sensibila a acestuia are probleme.

      In alta ordine de idei, Surion la teste in Alaska: http://www.militaryphotos.net/forums/showthread.php?223596-Surion-undergoes-flight-test-in-Alaska-at-42-C
      „Cool”.

      • RomaniaTricolor, departe de mine de a nu considera stirea ca fiind importanta. Dar a copia pe acest blog informatii luate de pe site-uri unde nivelul de cunostinte este sub-mediocru, nu cred ca este acceptabil. Eu n-am facut decat sa trag un semnal de alarma, pentru ca imi pasa de acest blog.

        • Chestia e ca nu prea sunt multe de spus, cei de la LM si Pentagonul pastreaza tacerea, am cautat informatii despre situatia respectiva pe alte siteuri/bloguri militare si totul e cam „hush-hush” 🙂

          • Si eu am cautat informatii despre acest incident. Mi-e greu sa cred ca e o eroare de design a celor de la Pratt & Whitney. O astfel de fisura apare ca urmare a fenomenului de „oboseala” (fatigue in engleza) ca urmare a vibratiilor excesive. Inclin sa cred ca e ori o problema de material ori de fabricatie (cel mai probabil). Vom vedea.

        • Acum ca ai tras semnalul de alarama sunt foarte panicat! Pentru ca iti pasa de acest blog, astept cu interes sa iti citesc articolele si sa imi arati tu cum se fac stirile…

          De primit observatii sunt satul! Revenind la articol: traducerea din limba engleza nu este 1 la 1, am citit mai multe surse despre F-35 si informatiile nu sunt clare sau se contrazic, asa ca am ales o cale de mijloc folosind 2 surse creditate de mine.

          Articolul cu Puma romanesti… sincer sa fiu, aici mi s-a parut un loc bun de publicat!

    • Read More, pe motiv de tema…incerc sa trec pe romana.

    • @Gabriel. Bre usor cu etichetele de copy-paste. Copy-paste este atunci cand preiei integral o stire, cu subiect si predicat, cuvand cu cavant, virgula cu virgula. Iti dau exemplu de copy-paste la altii…care iau articole in engleza din alte surse, le traduc cuvand cu cuvant si apoi isi pun numele sub ele…
      Prima parte, cea referitoare la F-35 este un articol scris pe baza informatilor din articolul sursa. Nu este vorba de nici o copiere, hai sa fim un pic seriosi, iar traducerea/adaptarea este ok.

      Articolul Antena 3 este pur si smplu o preluare, facuta mai mult pentru vidoclipul atasat. Imagini cu armata romana realizate profesionist sunt foarte rare, asadar merita preluate.
      DAR ca sa inchei, nu folosi termeni care nu au legatura cu articolul respectiv. Repet vrei copy-paste?! Du-te pe la altii, nu spun care, si vei remarca articole traduse cuvant cu virgula, dar mai apoi semnate. Acela este copy-paste.
      “In Romania situatia este mult mai dramatica!” iar aici ai fost rau intentionat, nu asta se dorea sa se spuna, nu asta am inteles eu…
      Iar turbina s-a dus dracului, s-a degradat, adica dupa doar 700 de ore de functionare…nu mai merge! Ce este ilogic in aceasta exprimare?! Nu este nimic inexact: turbina nu mai functioneaza!!! Am spus noi altceva? Sau fisurarea unei pale nu inseamna degradare?!

  2. Am mai postat linkurile astea si altundeva dar nu-i asa pentru fiece problema intampinata F-35 se face galagie chiar prea multa numai ca de data asta problema chiar nu are legatura cu ce posibilitatile aparatului. Iata evolutia testelor pentru F-35 conform buletinului LM pana la 23 .02.2013
    http://www.lockheedmartin.com/us/news/press-releases/2012/february/120223ae_f35_flt-tst-prod-prog-rep.html
    Un articol din toamna lui 2012 cu testele pentru AoA
    http://www.ainonline.com/aviation-news/ain-defense-perspective/2012-10-19/lockheed-martin-provides-f-35-flight-test-update
    Si pentru ca tot s-a facut caz de indecizia Canadei iata ce zic cangurii acum cu ocazia incidentului cu paleta de la turbina
    http://www.news.com.au/breaking-news/national/well-buy-us-jets-despite-groundings-pm/story-e6frfku9-1226584399449
    In ciuda deranjului lui Mr. Kopp & Co.
    Acum cine are de gand sa ma contreze cu ideea ca-s chestii publicitare, propagandistice americane, n-are decat dar daca tot promovam articole din presa mai ales cea anti F-35 macar niste referiri la informarile despre teste venite de la producator si fortele aeriene.

    • F-35 are probleme, oricum ai invarti-o, a depasit de mult bugetul si termenul cand trebuia sa fie operativ. Exista un intreg curent de opinie printre specialisti si posibili clienti impotriva lui. Nimeni nu stie cat va costa, sau cand va deveni in sfarsit operational, are brese de securitate in sistem…OK toate se vor rezolva pana la urma si la cateva zeci de miliarde de dolari in timp, dar are problema mari.
      Chiar Congresul se uita foarte urat la acest program. Australienii la fel, canadienii cauta alternative, etc, etc. Pana la urma probabil ca fi un avion decent, dar mai are mult pan la operationalizarea completa. problema lui nu sunt avariile, ci pretul! Cat va costa un astfel de aparat pana la urma?!

      • Pai da pretul este buba la F-35 . Dar dincolo de asta orice incident inerent face subiectul unei campanii de presa contra lui, iar treaba asta cu paleta de turbina se datoreaza mai putin programului in sine si mai mult producatorului de motoare, astfel de probleme au aparut si la avioane aflate in serviciu de ani buni fara a se gace atata galagie. Ca si-a depasit bugetul este o realitate, ca depasirile au intrat oarecum pe turnanta este iarasi o realitate pentru ca testele pentru operationalizare anunta intrarea avionului in serviciu in cativa ani. Ca atacurile din presa nu sunt doar grija pentru banii contribuabilului ci si interese ale concurentei careia iar placea avionul ingropat (de fapt capul ii mai doare si pe altii nu doar pe cei din concurenta si astia platesc bani pentru campanii negative). Nu demult am vazut informatii despre faptul ca avionul ar fi limitat la 4-5 G ori testele din octombrie -nomiembrie s-au facut cu succesla sarcini de 7 G+ si urca. La australieni se uita urat dr.Koop de vreme ce guvernul a dat o declaratie transanta si fara echivoc privind continuarea achizitiei de F-35 si pot sa pariez ca si canadienii tot la asta vor ramane in ciuda declaratiilor din ultima vreme. Washingtonul este prea aproape ca sa cumpere altceva decat F-uri iar galagia facuta poate fi si o presiune asupra verilor de mai la sud de a reduce din pret.
        Si t

  3. „(Reuters) – The engine blade crack that prompted the U.S. military to ground all 51 F-35 fighter jets was over half an inch long, according to three sources familiar with the matter, but it remained unclear if the crack was caused by a manufacturing anomaly or some larger design issue.
    Officials decided that they had to assume a „worst case scenario” until they could rule out a high-duty cycle fatigue crack, an extremely rare occurrence that could result in a complete blade failure in just 90 minutes, the source said.”
    http://www.reuters.com/article/2013/02/24/us-lockheed-fighter-idUSBRE91N01820130224

    Este ceea ce intuiam eu in discutia purtata anterior cu RomaniaTricolor. Intamplator am facut un curs de turbine pe la facultate si de aceea mi-am permis sa-mi dau cu parerea.

    • @Gabrile, chiar te rog sa-ti dai cu parerea, sa spui cand crezi ca ceva nu este ok, numai ca in acest caz am simtit nevoie unor clarificari. Oricine este binevenit sa ne arate greselile facute, ca doar asa ne facem destepti, doar ca trebuie sa ti cont ca nu toti am facut cursuri tehnice, asadar folosim si termeni mai profani sa zicem.
      Sincer ma asteptam ca cineva sa spuna: „Stai nene ce are LM cu motorul?!” Nu este vina avionului ca are probleme cu turbina.

  4. Foarte bun articolul! Eu printez majoritatea articolelor lui Nero, ca sunt tehnice.

  5. Daca tot se vorbeste intens despre problemele lui F-22 si F-35 cautati informatii despre racheta CUDA, un model AMRAAM mai mic dezvoltat de LM care va urca capacitatea de incarcare a unui F-35(in containerele interne) la 12 rachete.
    http://theaviationist.com/2012/11/30/cuda/#.USn_cDfXoU8
    http://elementsofpower.blogspot.ro/2012/12/the-mysterious-lm-cuda-missile.html
    http://www.flightglobal.com/blogs/the-dewline/2013/02/more-details-about-lockheeds-c.html

  6. Ultima fraza a articolului este buna de virit pe gitul lui Basescu si Ponta. Daca si proasta proastelor a fost in stare sa spuna asa ceva…

    Australia will go ahead with purchasing the F-35 Joint Strike Fighter from the United States, despite the jets being grounded by the Pentagon due to a cracked engine blade.

    The US on Saturday suspended all flights operated by the fleet of 51 jets to investigate the turbine blade crack.

    A 2009 Australian Defence White Paper found that a fleet of up to 100 of the jets would be needed, but only two have been purchased so far.

    Prime Minister Julia Gillard said the purchase would still go through, despite the grounding of the jets.

    „We’ll continue to monitor and be in discussions about issues that have arisen and need to be addressed in the performance of the joint strike fighter,” she told reporters in Canberra on Sunday.

    „But we do have the agreement to purchase two and we will go ahead with that purchase.”
    She said her government won’t allow a gap to arise in the nation’s air warfare capabilities.

  7. F35 este un avion extrem , cred si eu ca prețul e problema ….. este foarte bine ca apar problemele , era absurd sa ne așteptăm la imensitatea de tehnologie de acolo sa nu apară probleme , important e ca se corecteaza si se lucra la operationalitatea proiectului
    In 2-3 ani cred ca va fi un proiect 100% operațional si cel mai performant avion cel puțin pentru câțiva ani buni , poate chiar10-15 ani …..

  8. E o situatie cam dificila , un monomotor relativ mic la talie ,sa acopere o gama foarte variata de sarcini . E cam ca la SUV-uri , nu sunt foarte bune nici la teren , nici pe strada , sunt greoaie ,se rastoarna la viraje , le trebuie o gramada de electronica sa le tina pe drum ,consuma o gramada , dar prezinta un aer de siguranta …asta pana nu dai peste alt SUV ”mai balsoi ”.

  9. Se cam revine la o gandire paguboasa a americanilor , din perioada ”phantomului” un avion complicat dar slab manevrier si cu hibe de complexitate ,care o cam fost bagat pe gat si partenerilor nato …nu prea se invata minte…

  10. Dpmdv F-35 este chiar mai complex, ca proiect, decat F-22. Pana la urma Raptorul stie sa faca foarte bine un singur lucru, suprematie aeriana, care si pe aceea o face, de preferabil in sistem BVR, pe cand F-35 trebuie sa fie un avion bun la toate, peste capacitatile F-16.
    Atac la sol, misiuni de tip SEAD, lupta aeriana, suprematie aeriana, portavion, sistinerea trupelor pe linia frontului. Adica un avion care incuba un A-10, F-16 si poate chiar F-15, la un loc.
    Am senzatia ca nu LM-ul este de vina, ci cerintele Pentagonului, care sunt extrem de pretentioase. Iar daca adaugam aici si faptul ca practic intregul avion, cu electrocnica cu tot, este nou, daca mai plusam si cu faptul ca insasi conceptia de folosire a F-35 este noua, ajungem la concluzia ca scopurile initiale au fost poate prea ambitoase, pentru timpul si bugetul initial alocat.
    F-35 va revolutiona lupta aeriana pe toate planurile, prin sistemele de avionica pe care le are la bord, dar punerea la punct a unei idei cu totul noi nu este deloc usoara.

  11. Idea unei platforme ca inlocuitor al F16, F14&F18 si Harrier a fost de fapt idea consortiumului de fabricare a acestui aparat din motive economice (asumind ca se va trece de cheltuielile enorme initiale anticipate ) . Sau asumat ricurile si beneficiile si sa conclus ca adata ce se va trece la productia de serie cheltuielile vor scadea deoarece va exista numai o singura linie de fabricatie si ca va creste numarul aparatelor fabricate. Cea ce s-a subestimat e dificultatea tehnica si ingineresca legata de crearea acestui aparat de zbor revolutionar. Odata ce se va trece de aceasta perioada dificila si costisitoare ramine de vazut daca pretul de fabricare va scadea conform anticiparilor. Un alt termen de comparat ar fi sa se faca o comparatie a acestor cheltuieli comparativ cu costul posibil al productiei a 3 aparate de zbor diferite dar specializate (de caracteristici similare cu F35) si probabil ca alternativa F35 ar fi mult mai ieftina. Se poate chiar conclude ca alternativa F35 e cea mai buna alegere in ciuda costului si a problemelor initiale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *