Romania Military

Textron Scorpion vine in Europa…pe propriile aripi

Scorpion_Guard_Campaign_Photo_ad1_5-15-14_cropped

Textron AirLand, LCC, o joint-venture intre Textron Inc si AirLand LCC, a anuntat cu vreo saptamana si ceva in urma ca Scorpionul va zbura din Wichita – Kansas tocmai in…Regatul Unit, pentru a fi prezentat la doua din cele mai importante expozitii de aviatie din lume. Vorbim aici de participarea la Royal Air Tatoo din 11-13 iulie, imediat urmata de Farnborough International Air Show din 14-20 iulie.

Zborul spre Europa vine exact dupa sase luni de la primul zbor al Scorpionului din decembrie 2013. De atunci acesta a completat nu mai putin de 41 zboruri de testare cu un total de 77 ore. „Suntem increzatori ca Scorpionul va excela in primul sau zbor international, calatorind aproximativ 4 700 mile nautice pana in UK in iulie„, a spus Bill Anderson, presedintele Textron AirLand. “Aeronava a trecut toate pragurile de testare timpurii si acum suntem incantati sa demonstreze performantele sale cu privire la raza lunga de actiune„, a adaugat.

Modificari pentru adaugarea de capacitati aeronavei au inceput a fi executate dupa 1 mai. De exemplu, mecanicii au adaugat un sistem de protectie anti-jivraj al admisiei prin inlocuirea partii compozite a voletului de admisie cu una de metal pentru a permite avionului sa zboare intr-o gama mai larga de conditii meteorologice.

Totodata au adaugat o scara la carlinga pentru ca echipajul de zbor sa nu se bazeze pe echipajul de la sol cand e vorba de urcarea si coborarea din aparat.

De asemenea au realizat imbunatatiri majore la sistemele electrice si de control al climei. „Am activat sistemul de la bord al generarii de oxigen pentru a fi folosit in loc de rezervoarele de oxigen„, a afirmat Dale Tutt, inginerul sef al programului. „Acesta ofera o aprovizionare continua a oxigenului pentru piloti si rezervoarele de oxigen nu vor fi reumplute la fiecare aterizare.”

Un numar de mici si non-urgente chitibusuri au fost luate in considerare, unele din ele simple precum nomenclatura unui buton”, a mai spus Tutt.

In recentele zboruri de teste, Scorpion s-a dovedit a fi foarte fiabil si agil, atingand o viteza maxima de 0,76 Mach (455 KTAS). Ca aeronava subsonica, Scorpion va fi acompaniat de un alt avion in timpul zborului catre Europa. Prototipul de clasa bussines-jet Cessna Citation Sovereign+, capabil de 460 KTAS, va servi ca „chase jet”, observand si inregistrand perfomanta Scorpionului si transportand echipa de suport la sol. Perechea formata de cele doua aparate va urma o ruta nordica, plecand din Kansas la inceputul lui iulie si traversand prin Canada si statele nordice (Groenlanda, Islanda…who else?!?) inainte de a ajunge in Marea Britanie.

Distanta totala dus-intors de aproape 10 000 mile nautice va fi logata ca parte a programului riguros de testare pe 2014, ce va atinge 300-400 ore de teste si in jur de 150 zboruri pana la sfarsitul anului.

Adica…parafrazand titlul unei celebre reviste pentru masculi din UK, ce tocmai si-a inchis editia (vina chiar este a feministelor in cazul asta):

NUTS!

…sau genii, intotdeauna este o granita firava intre cele doua stari de gratie.

Asta e, lumea face si drege, se misca, risca, noi doar dam…

Sursa: The Wichita Eagle

Razvan Mihaeanu

Exit mobile version