Nexter Titus 6×6 – concurenta lui BMX01

Daca recent Renault Trucks Defence a lansat produsul BMX01, cei de la Nexter, in calitate de fosti parteneri, au si ei un produs similar care merita mentionat si care a fost prezentat in premiera la DSEI 2013: Nexter Titus (Tactical Infantry Transport & Utility System) 6×6.

 ob_b3fde2_titus-2-le-titus-credits-nexter.png

TITUS si grupa de infanterie

Vehiculul este capabil sa indeplineasca o gama larga de misiuni, de la recunoastere si transport al infanteriei la sprijinul cu foc al grupei, misiuni specifice unui conflict hibrid (suna cunoscuta exprimarea?).

 jensen-t01-big

Rampa acces spate la Titus

Sasiul de camion Tatra al Titus 6×6 este dotat cu un motor de 440 CP (550 CP in optiune) si in volumul intern de 14m3, cu alti 4m3 cala de bagaje, dotat cu rampa de acces spate poate transporta 12 infanteristi alaturi de cei 3 membri ai echipajului, totul protejat de un blindaj modular customizabil cu nivel 2 pana la 4 protectie balistica, 4a si 4b protectie la mine si DEI de pana la 160kg prin contributia designului Nexter SAFEPRO® (podea suspendata, scaune rezistente la explozii). La acestea se poate adauga la cerere protectie anti-RPG (PG Guard).

 DSEI_titus_armoured_vehicle_3_Tactical_Infantry_Transport_Utility_System_nexter_zps52ed32e4

Nexter TITUS Tactical Infantry Transport & Utility SystemVehicle la DSEI 2013

 

Titus are integrat un sistem C4I de ultima generatie, sistemul de management al luptei – FINDERS furnizand perceptia situationala a campului de lupta, imbunatatita de un sistem de camere video de perimetru al vehicului si un robot de recunoastere – NERVA LG.

Armamentul este compus din turele telecomandate de diverse calibre (7,62mm la 20mm) si lansator de grenade cal. 40mm, customizabil in functie de cerintele clientului.

 

Video Titus 6×6:

 

Acest domeniu, cum precizam si in cazul BMX-01 dar si al solutiilor estice, poate reprezenta o directie de dezvoltare a unor produse mai ieftine decat TBT-ul 8×8 si pentru producatorii romani de camioane si vehicule blindate, cu conditia sa obtina acces la tehnologii mai noi, sa colaboreze si… sa existe interes din partea MapN.

Marius Zgureanu

– CETATEA ALBA: 20 Foto, Video, Harta, Istoric, Poveste –

Cetatea Alba vazuta de Basarabia-Bucovina.Info from Basarabia Bucovina Info on Vimeo.

Scurt Istoric

– ridicată pe urmele vechiului oraş-cetate grec Tyras.
– a aparţinut Imperiului Bizantin, purtând numele „Asprocastron” şi „Maurocastron”.
– a fost, apoi, ocupată de genovezi, punându-i-se numele de „Moncastro”.
– mai târziu, a fost ocupată de tătari.
– sfârşitul sec. al XIV- lea: cetatea aparţine Moldovei.
– 1440: Ştefan al II-lea termină zidul şi poarta celei de a doua incinte.
– 1454: se întregeşte construcţia şi se dotează cetatea cu tunuri.
– 1476: Ştefan cel Mare adaptează cetatea la tactica din vremea lui, bazată pe artilerie: se construieşte poarta cea mare.
– 1479: se termină construcţia celui de-al treilea zid de incintă,
– 1484, 4 august: turcii cuceresc cetatea; în secolele al XVI-lea şi al XVII-lea, lucrează la zidul incintei exterioare, construiesc o giamie şi un minaret.
– 1774: ocupată de ruşi, dar retrocedată turcilor prin pacea de la Kuciuc Kainargi.
– 1806: cucerită de ruşi.
– 1812: este părăsită şi începe să se deterioreze.
– 1880: se iau măsuri de conservare.
– 1928-1930: „Comisia monumentelor istorice” restaurează poarta mare, zidul celei de-a doua incinte şi turnul de pază al acesteia.

Descriere

Cetatea este aşezată pe un teren stâncos, lângă ţărmul abrupt al limanului Nistrului, dominând faţa lacului, de la o înălţime de aproximativ 30 de metri.
Nucleul cetăţii îl formează vechea citadelă, poate genoveză, de plan aproape pătrat (35 x 37 m), prevăzută la colţuri cu turnuri rotunde. Aceasta rămâne în extremitatea nordică a celei de a doua incinte, de formă vag trapezoidală, cu latura de nord-est formând baza mică.
Din pânza de ziduri din vremea lui Ştefan cel Mare s-a mai păstrat numai poarta cea mare. Aceasta este cu două etaje, cu două porţi, una exterioară şi alta interioară, cu câte două canaturi fiecare.
Avea pod mobil, peste şanţul ce înconjoară cetatea.
Clădirea porţii este astăzi cuprinsă în incinta din sec. al XVIII-lea.

Pisanii

„În anii de la Întruparea Domnului 6984 (1476) s-au sfârşit marea poartă, în zilele binecredinciosului Io Ştefan voievod şi în zilele panului Luca şi panului Herman.”

„În zilele binecredinciosului şi de Hristos iubitorului şi de Dumnezeu dăruitului şi de toată lauda vrednicului Ioan Ştefan voievod, domn a toată ţara Moldovei, fiul lui Bogdan voievod, a început şi a sfârşit acest zid, în timpul pârcălabilor Duma şi Hărman.”

Denumiri:

Albi Castri, Citta Alba, Belgorod, Alba Iulia, Akkerman, etc., toate însemnând în traducere “Cetatea Albă”. (în ucraineană Білгород-Дністровський / Bilhorod-Dnistrovschi), un oraş în raionul omonim din regiunea istorică Bugeac, în Ucraina de astăzi (regiunea Odesa).

Cetatea Albă, perla pierdută a lui Ştefan cel Mare

 

Citeste si:

BMX-01 – vehiculul 6×6 al Renault Trucks pentru programul VBMR

Blindate usoare – solutii «estice»

 

 

Produse evoMAG.ro

23 Comments:

  1. PE MINE MA CAM LASA RECE BLINDATELE DE ACEST GEN, CU UN PROFIL ASA DE INALT SI MOTORUL ATAT DE VULNERABIL.
    GENUL ASTA DE JUCARII NICI IN WW I NU AU PREA FOST AGREATE DE CATRE MILITARI, NU INTELEG DE CE SE CONTINUA FABRICAREA LOR, POATE DOAR DATORITA FAPTULUI CA SUNT IEFTIN DE PRODUS.

    • E vorba de conflicte hibride, dupa cum am precizat in articol… deci vehiculul e tot un fel de MRAP neputand inlocui complet ca si gama de misiuni un TBT.

      Sau poti sa-i spui camion blindat ca asta e de fapt.

  2. cat de utila e o jucarie din asta pt apararea Romaniei ? nu zic de plimbat scorpionii rosii prin A-fstan.

    Incep si eu sa ma calmez fata de ideea ca cineva in tara asta are un plan si o vizione cu ce anume are nevoie armata romana pentru apararea teritoriului national.

    Si mor de ciuda cand stiu ca am avut un prezident marinar care in 10 ani nu a gasit bani pentru a face sa Delfinul sa navigheze din nou – macar pentru a antrena navele antisubmarin romanesti si pentru a i incurca pe rusi.

    La fel de rusinos este si ca Saurul asteapa …. asteapta …. asteapa. Mai vine un ministru, mai face o poza, mai zice niste vorbe goale si toate raman la fel.

    e ceva schimbat fata de 1939 ?

    • @Nicoara …..

      ” e ceva schimbat fata de 1939 ? ”

      NU ! ……

      istoria la indigo dar cu alti actori

      Pot sa zic chiar ca stam mai rau decit in 1939 ( punctez din aducerile aminte ) :

      – atunci aveam 3 submarine functionale si cu echipaje antrenate

      – aveam avioane IAR 80 , mai tirziu IAR 81 si industrie aviatica autohtona

      – romani dispusi sa se sacrifice pentru neamul lor

      – etc , ….cei care cunosc mai bine pot adauga ……

      Acum avem la est de noi un vecin dotat cu arme nucleare care pot distruge doar ele planeta de citeva ori …aceasta tara este condusa de un om frustrat de invingerea URSS de catre tarile occidentale la fel cum era frustrat si Hitler de infringerea de dupa WW1

      Din ce in ce mai multi oameni intrezaresc la orizont un razboi care va atinge si tara noastra ….iar acest razboi va cuprinde intreaga lume ……… o lume plina de nemultumiti , frustrati , prizonieri ai unei crize economice caruia cu i se vede sfirsitul prin metode pasnice

      • capatu` satului

        ai uitat sa spui de jafurile de tancuri renault folosite fara succes de tara noastra in ww2; scumpe dar bune de aruncat la gunoi in caz de conflict;
        dragostea armatei pt. jafuri nu era de azi de ieri ci este in spiritu` conducatorului soldatului roman, spirit mentinut tanar de zeci de ani;

        n`am auzit de o greva, un protest al soldatului roman pt. smenurile din aparare, smenuri care fac ca viata lui sa fie din ce in ce mai ieftina;

        la fel toate guvernele de dupa `90 s`au strofocat cum sa ofere cat mai multe minciuni pt. ca populatia sa accepte smenu` lor, smen care in ochi alegatorilor trebuia sa simbolizeze un pret pt. intrarea in nato – asta a fost o minciuna buna pt. neuronu` obosit al multor alegatori la fel cu CEDO si UE ne obliga sa restituim integral pamantu` si fabrica in conditiile in care in Ungaria asa ceva era de neimaginat, conducatorii acestei tari spunand totdeaun ca nu au resurse suficiente pt restitutio in integrum;

        atunci, ca si acum nu conteaza performanta echipamentului si implicit pretu` sangelui soldatului roman ci interesele de smen ale celor care au painea si cutitu`;

        fregatele rujinite au fost doar inceputu` (politia britanica a cercetat smenu`dar la noi nu s`a intamplat nimik);
        fiarele jaf f16b cumparate la fel – de data asta a exisat avizu` csat, deci ii mai greu de probat legatura intre atatia membrii ai csat care doresc concertat sa ajunga la rezultatu` favorabil bujetului de stat;

        nu in ultimu` rand faimoasele jafuri renault truks, care au o piata proprie ca doar Franta este inca o putere iar tara noastra si conducatorii ei vasali credinciosi oricui arunca cativa euroi intr`un paradis fiscal;

        cred ca armata nu va cumpara saur, dar va cumpara sigur renault truks;

        nimik nu e intamplator…
        toate merg spre bine,
        daca au spre cine,
        toate a se indrepta.

        • În 1939 Marina Regală avea doar un submarin a cărui fabricare a durat 10 ani, cu nenumărate scandaluri și care era deja depășit de evoluția tehnicii la momentul intrării în dotare.

    • Pst .. mai incet !! Ca marinelu are ceva experenta la .. vandut!! E de mirare ca mai sunt in inventar submarinu si fregatele.. si nu cred ca otelariile turcesti au alergie la metal provenit din nave militare!!

  3. Pai un TAB 6×6 e mult mai adecvat decat cutia asta de pantofi… 🙂

    • Nu sunt aceleasi roluri, am mai spus-o…

      • BUN, NU SUNT, ASTA SE STIE, DAR TU CONSIDERI CA AR METITA SA EXISTE IN ARMATA ROMANA ACESTE CHESTII?
        CA AR AVEA EFICIENTA IN PREZUMTIVE LUPTE PE TERITORIUL NOSTRU?
        CA MERITA ACHIZITIONATE?

        • Astea sunt bune la tipul de conflicte de genul celui vazut acum in Ucraina, cu lupte de slaba intensitate si ambuscade si pentru patrularea unui teritoriu controlat de tine, in principiu, dar infiltrat de insurgenti. Deci ar fi bune pentru MAI, paza frontierelor dar si corp expeditionar in teritoriu „pacificat” – misune de mentinere a pacii. Decat sa trimiti Zimbru/Saur/TBT/TABC-79, mai bine trimiti asa ceva si te costa si mai putin.

          Facand modificari similare pe camioane DAC/Roman de generatie mai noua, la costuri mai mici, capeti experienta si pentru operatiuni similare pentru blindatele clasice, gen TBT. Asta fac si Renault Trucks, propunand pachete similare, customizate, atat pentru VAB cat si pentru sasiuri de camioane.

        • pai ce avem:
          – misiuni externe, cam asta e profilul de vehicul necesar
          – zona de granita UE-NATO
          – probabilitate de conflict interetnic, chiar daca redusa, in centrul tarii
          – probabilitate de tulburari interne datorita situatiei tensionate din regiune, agitatie intretinuta de servicii si „agenturi” straine in acest context

        • Se poate sa nu ne mai scoateti ochii cu majuscule?
          Sau aveti impresia ca ceea ce spuneti dvs. este mai important decat ce spun altii?

  4. @Darius N.
    MATALUTA SUNTETI CAM NOU PE AICI SE VEDE…
    SE POATE SA NU MAI PUNETI ASEMENEA INTREBARI?
    NU DE ALTA, DAR INCA DE PE VREMEA CAND ACEST SITE ERA UN BLOGULETZ EU TOT ASA SCRIU SI DE NU VA CONVINE, VA ROG NU MA CITITI SI NICI CITATI.
    CAPISCI?

  5. ZGURENE, IO-TI STIU PLACERILE SI PARERILE BRE, DA’MATALE INTELESESI CE GAVAREAM EU?
    CHESTIILE ASTEA NU SUNT CA AVIOANELE, SA SCOTI BENEFICIU DE FABRICI 100-200, TRE SA PRODUCI MULTICELE CA SA IESI PE ZERO MACAR.
    EI BINE, CA TU STII SA CALCULEZI LA MANUFACTURA IND MILITARE ROMANE MAI BINE CA MINE, IA ZI, CATE AR TREBUI, FARA SA NE GANDIM LA NEVOI, SA CUMPERE ARMIA ROMANA CA SA MERITE FINANCIAR PT AB SAU MORENI.
    SI POANTA POANTELOR: FIIND CAM DE NISHA, DE FAPT CAM CATE CREZI CA AR FI NECESARE !!!
    HAI CA MA AMUZA, CRED CA PRIN ASTA CAM RELUAM O DISCUTIE DE LA SIMPOZIONUL DE ACUM DOI ANI CAND IESISEM TOTI TREI LA O CAFEA AFARA SI NE CALMAM DE CE SE PETRECEA INAUNTRU !

  6. nexter titus 6×6 e bun sa completeze TBT 8×8 nu sa-l inlocuiasca sa se ajute pe teatru de operatii si mai ales in gherila urbana si chiar mine-rezistent ceva cen Cougar 6×6.

  7. Nexter Titus 6×6 ,o porcarie.
    Motivul este un simplu camion care i s-a mutat roata mai in fatza.
    Ii tragi una in motor din fatza si gata ,il linistesti. Tot mai bune sunt transportoarele romanesti 6×6, cu conditia sa le fie intarit blindajul.

    • Dacule,
      iti dai cu parerea sa te afli si tu in treaba.

      Tocmai ca Titus este un camion blindat si nu TBT! Dar si TBT-urile cand au aparut… erau doar camioane blindate.

      Din punctul asta de vedere, chiar daca nu e pe acelasi rol, un astfel de camion ar iesi mai ieftin de produs decat un TBT.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *