Boeing T-X – contururi

Cateva trasaturi desprinse din „preview-ul” echipei Boeing-Saab, restul urmand a fi dezvaluit in septembrie cand este anuntata prezentarea prototipului.

Aripi scurte, pentru regim supersonic, suplinite de LEX-uri…

BoeingSaab_TXPare sa fie monomotor, utilizand probabil tot familia GE F-404/414/Volvo RM12…

BoeingSaab_TX_monomotor

Prize de aer si motor situate jos, sub aripa (si posibil sub LEX-uri, oarecum similar cu F-18 Super Hornet)…

BoeingSaab_TX2

Spatele cabinei… amintind oarecum de Airland Textron Scorpion:

BoeingSaab_TX3

Profilul confirma incastrarea aripilor in sectiunea superioara a fuselajului si pozitia joasa a prizelor de aer…

BoeingSaab_TX5

 

Marius Zgureanu

 

 

23 Comments:

  1. capatu` satului

    frumos, arata a avion,
    din fotografii nu se poate observa forma ampenajului vertical si pozitia ajutajului,
    intre el si proiectu Northrop Gruman va fi probabil finala,

    M 346 foarte de succes prin Evropa redenumit T 100 este un proiect mort,
    ar fi hilar ca un proiect rusesc copiat de italieni sa devina avion de antrenament al US,
    sa speram ca proiectu Boeing va reusi sa indeplineasca cel mai bine conditiile de 9 G si timpu de inlocuire a motorului (care la Saab Grippen este o chestie redusa ca timp);

    off topic, legat de Saab se pare ca suedejii au interzis chinezilor care au cumparat divizia auto sa mai foloseasca numele Saab pt. autoturisme, acestea se vor numi dupa cate se pare nevs 9-3, etc,
    Saab ramane ca simbol pt. camioanele Scania,
    noi suntem copii mici fata de cat de patrioti sunt suedejii, o dovedeste Saab
    industria noastra este …mai bine zis a fost

    • Atat de patrioti incat in 30 de ani se vor inchina la Allah, si vor interzice mancarea de porc si berea daneza…..
      Nu mai folositi hiperbole. Dau o impresie gresita referitor la ce e bun sau rau la ei. Pur si simplu, suedezul a considerat (pe buna dreptate) ca pt a avea o forta defensiva credibila, trebuie sa contina un amestec de tehnologii low-end si high-end. Ce vedeti aici e cea high-end (obtinuta prin 50 de ani de experienta, formare profesionala, si investitii in sectorul de tehnologii aerospatiale si educatie. Chestii de baza. )

  2. Si asta seamana cu T38 talon.

  3. o dat in balbaiala..pai asa le’as recomanda hawk..ori t45 de la usn

    • Daca te uiti cu atentie la imaginea de deasupra aeronavei din:
      http://www.boeing.com/defense/t-x/#/video-player/boeing-t-x-sneak-peek-2

      si apoi la cea frontala, iti dai seama ca nu prea au unde sa intre 2 derive, pentru ca:
      – in imaginea frontala se vad cele 2 profundoare, in unghi diedru (usor negativ, in jos) fata de axa verticala
      – in imaginea de deasupra se observa o semnatura destul de redusa a profundoarelor… daca ai fi avut 2 derive, aproape sigur ca nu avea sens sa le faci complet verticale iar altfel ar fi afectat amprenta vizuala a profundoarelor din imaginea de deasupra

      • mdeah, ma uitai cu atentie la filmulete, ai dreptate cu profundoarele…”anhedrale” 🙂 , au jucat safe (in fond e trainer, trebuie sa fie iertator cu greselile), logica spune ca e doar un stabilizator vertical.

  4. Pare a fi interesant . Mai ales ca vine in intampinarea asteptarilor cu privire la apexuri si prize in stil f-15 mai degraba .[cu aripaplasata sus ]
    Din cate vad dupa silueta de deasupra pare a avea o singura deriva ,pt. ca nu se vede nimic in laterale fata de aripi , vad au renuntat la derivele in v din concept , dar inca nu-mi dau seama daca nu cumva o sa puna 2 derive in v sau in unghi drept plus profundoare …ar fi interesant mai ales ca toate proiectele deocamdata sunt cu o singura deriva .Aici la ampenaje vad ca ne lasa in suspans

  5. din forma frontala ar putea bine sa puna 2 ampenaje verticale si chiar 2 motoare pt. ca fuselajul pare generos dupa prizele de admisie

    • nu cred… i-am raspuns lui Razvan alaturi 🙂
      In plus, o deriva e mai ieftina decat doua, odata ce ai 2 profundoare, si face si configuratia mai stabila aerodinamic. Cu 2 derive care joaca si rol de profundoare, cred ca trebuie sa te bazezi mai mult pe stabilitate artificiala… ori asta e trainer 🙂

  6. forma care pare a fi de deasupra e usor distorsionata , se vede o parte din carlinga iar in cazul asta s-ar putea sa aiba 2 motoare . Pare cam prea mare diametrul evacuarii motorului pt. un trainer

  7. Uite si ceva interesant…baietii astia spusesera ca i-ar cocosa costurile daca s-ar baga si ei in T-X si ar trebui sa vina cu un nou model , altul decat Scorpion:

    http://uk.businessinsider.stfi.re/air-force-may-buy-this-cheap-jet-2016-7?sf=kjddbwk#aa

Cel.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *