Romania Military

Challenger 3

tanc Challenger 3

Pe 7 mai, ministrul apararii din Regatul Unit, Hon Ben Wallace, a anuntat ca tara sa isi va moderniza flota de tancuri Challenger 2 la un nou standard – Challenger 3.

Este vorba despre 148 de tancuri, iar companiile implicate sunt Rheinmetall si BAE Systems. Suma pusa in joc – 800 milioane de lire sterline, iar prin 2027 noul tanc ar trebui sa atinga IOC (initial operating capability expected), in 2030 sa fie operational.

Ca principala diferenta fata de Challenger 2, avem tunul Rheinmetall de 120mm cu teava lisa – L 55A1 si o noua gama de munitii de foarte mare viteza.

Chally 3 va dispune si de un nou motor care ii va putea asigura o viteza maxima de 60 Mph (cam mult dupa modesta mea opinie), o noua turela (ramane de vazut cat de noua), noi sisteme electronice, ca si o noua suspensie care va permite echipajului sa traga din mers la viteze mai mari si cu o acuratete ridicata.

Tancul britanic va dispune si de un sistem de descoperire si urmarire automata a tintei (probabil ca va putea oferi si o prioritizare a tintelor descoperite, in functie de periculozitatea lor).

Acum, daca impartim cele 800 de milioane de lire la cele 148 de care de lupta promise ajungem la un pret per tanc de 5,4 milioane bucata. Challenger 3 nu va fi un tanc nou construit de la zero ci pur si simplu un Challenger 2 trecut printr-o foarte ampla modernizare care va duce intr-un final la un vehicul cu caracteristici net superioare.

Deocamdata nu se stie daca programul are in vedere si ceva modernizari in cazul blindajului, nu se face vorbire despre vreun sistem de protectie activa in standard dar stim ca Challenger 3 va putea fi dotat in viitor cu sistem activ daca se va dori. Nu se face vreo referire la o eventuala up-gradare a nivelului de protectie pasiva.

Ce putem constata este faptul ca Regatului Unit pare sa-i priasca colaborarea cu germanii de la Rheinmetall si, dupa ce au batut palma pentru Boxerul 8×8, cele doua parti merg mai departe si in cazul modernizarii flotei de tancuri.

Germanii sustin ca noul lor tun L 55A1 ar fi cel mai performant tun AT montat pe vreun tanc NATO si mai sustin ca acesta este cu 70% mai eficient decat actualele tunuri de 120mm din NATO (se face probabil referire la mai vechiul L44).

Noul Challenger 3 va ajunge la o masa de 66 de tone, fata de predecesorul sau cu “doar” 64 de tone, vorbim bineinteles de masa sa standard nu cea de lupta, dotat cu toate cele, acolo unde un Challenger 2 ajunge la 75 de tone cu blindaj suplimentar.

GeorgeGMT

Exit mobile version