Corveta „Horia Macellariu” la plecarea spre „Blackseafor”.

5 august 1012, portul militar Mangalia. Durata misiuni, 6-24 august.

 

Foto: RoNavy  via militaryphotos

22 de comentarii:

  1. Alexandru Michael

    Buna ziua Domnule George.Presupun ca ati citit acest articol de presa”Guvernul a decis să limiteze în acest an numărul mediu de angajaţi din industria de apărare la cel mult 1.587 salariaţi, cu 187 persoane mai puţin comparativ cu anul trecut.”In acest ritm este doar un calcul simplu pana cand Romania va ramane fara aceasta ramura a industrie.O zi excelenta va doresc…

  2. please correct : Blackseafor si 5 august 2012.

  3. cele mai frumoase nave – Tetal II a fost un proiect reusit zic eu, pacat de a 3-a corveta care nu sa materializat (din cate stiu eu lucrul la ea deja era inceput, sunt curios in ce stadiu erau lucrarile cand a fost luata decizia mareata de sistare). stie cineva daca exista in plan privind modernizarea celor 2 corvete din clasa tetal 2 si a celor 2 corvete din clasa tetal 1? sunt curios daca proiectul nu ar putea fi continuat pentru corvete purtatoare de rachete antinava?

    • Nu stiu de planuri de modernizare a corvetelor Tetal I/II.

      Publicasera strategii lu’ peste prajit din MAPN un document pe net cu planuri de achizitionare inclusiv a 4 corvete multirol/4 dragoare noi, parca.

      Bineinteles ca n-au avut nici o legatura cu realitatea:
      N-au cumparat corvete.
      N-au cumparat dragoare.
      N-au cumparat avioane multirol.
      N-au cumparat TBTuri.
      N-au cumparat ATROM.
      N-au cumparat pusca de asalt.
      Si lista e fara sfarsit…

      Mai nou se reevalueaza programele, adica practic se editeaza documentul, probabil se mai sterg paragrafe.

      Si ce ma amuza ca cica au de gand sa cheltuie cate 100 de milioane EU pe an pt inzestrare, nu ma prind incepand din ce an, in conditiile in care gaurile in dotare sunt de miliarde.

      E interesant de vazut cam ce cred ei ca modernizeaza/cumpara armament de 100mil pe an.

      Intre timp mai dau afara din oamenii din industria de aparare, ca-s prea multi…de salariul a 100 de mecanici mai angajeaza guvernul un consilier retardat cu doctorate si o secretara blonda polivalenta si multirol…

    • Tetal I si II sunt nave depasite. Modernizarea e exclusa din start:

      http://safn.ro/publicatii/bfn/BFN13_10.pdf

      p. 154

      S-a vrut achizitionarea unor corvete moderne, dar din lipsa de fonduri cred ca vor prinde lejer 2020 aceste nave. Pana atunci, ne uitam cu jind la navele facute pentru alte tari la Galati…

      bit.ly/P55C6A

      • merci de info. ciudat de scrie acolo, ok ptr. tetal 1 ma gandeam ca asa stau lucrurile dar totusi tetal 2 nu mi-a lasat niciodata impresia de a fi un proiect slab, si chiar ma gandeam ca se poate moderniza relativ usor. acum depinde si cum a fost facut acel document (cu dedicatie ptr. anumit gen de tehnica / firme / tari producatoare) – pana mea pana la urma nu tot ce a fost produs in tara asta era chiar de rahat.

    • Problema e ca la 100mil E alocati pe an pt dotare, vor prinde si dupa 2020, daca vor mai fi in stare sa mai pluteasca…

      Pt ca 4 corvete nu-s chiar ieftine, in functie de configuratie, un exemplu:

      Gowind 200 class of corvette – its completely outfitted combat-ready version costs 200 million Euro. The price of these vessels in the coast guard version comes to about 120 million Euros.

      Bulgarilor pt 4 bucati parca le-au cerut 780 million euros.

  4. Alexandru Michael

    Din categoria cine va mai crede…
    „Ministrul Apararii Nationale, Corneliu Dobritoiu, a afirmat, miercuri, la Flotila 71 Aeriana din Campia Turzii, ca procedurile pentru dotarea flotei aeriene a Armatei Romane cu avioane multirol F-16 vor fi accelerate, urmand ca o decizie sa fie luata in urmatoarele doua luni, dupa ce in Consiliul Suprem de Aparare a Tarii (CSAT) vor fi discutate detalii concrete.”Si containuand pe aceeasi tema cu de DE CE ASA SI NU ALTFEL „Precizand ca este un avantaj faptul ca aeronavele americane F-16 si F-35 folosesc aproape aceeasi infrastructura de aerodrom si aceleasi pachete de inarmare.”

    • Sigur, am auzit cà este compatibil si cu nava cu antigrav martianà @+•
      Bun argument, subscriu cu pix fàrà pastà…

    • “Vă asigur de angajamentul politic ferm pentru a nu transforma forţele aeriene române într-o companie de transport. Vă voi ţine la curent cu toate dezvoltările privind asumarea unei decizii legate de achiziţia avionului multirol. Nu pot să nu observ cu tristeţe că România a ratat şansa a patru ani pentru a adopta o decizie politică, iar în acest sens vreau să fiu foarte clar. Spiritul, angajamentul politic pentru susţinerea parteneriatului strategic cu SUA nu trebuie să se manifeste numai în vorbe. În următoarele două luni veţi fi martorii unui angajament politic bazat pe fapte, nu cum a fost structurată această decizie în această perspectivă îngustă a multirolului în ultimii opt ani“, a spus Corneliu Dobriţoiu, adresându-se militarilor şi oficialilor americani prezenţi şi ambasadorului SUA la Bucureşti, Mark Gittenstein.
      http://www.ziuaveche.ro/top-secret/armata-2/dobritiu-luam-f-16-ca-sa-avem-f-35-112938.html

      • Iar Gittenstein a simtit momentul si a preluat magistral:)
        http://www.ziuaveche.ro/top-secret/armata-2/mark-gitenstein-spune-ca-romanii-sunt-fratii-lui-datorita-sangelui-varsat-112865.html

        Militarii români şi americani se antrenează împreună, luptă împreună în Irak şi Afganistan şi mor împreună, a declarat Mark Gitenstein miercuri, la Flotila 71 Aeriană Câmpia Turzii, la Dacian Viper 2012, exerciţiu militar româno-american. “Henric al V-lea le-a spus soldaţilor lui ‘Cel care îşi varsă sângele împreună cu mine azi este fratele meu’. Asta simt faţă de români, sunteţi fraţii mei şi surorile mele, iar relaţiile dintre noi vor dăinui pentru totdeauna”, a mai spus ambasadorul SUA.

        Eu sunt curios cat de frati am ramane daca am cere 2×24 F16 noi si cu offset si credit acordat de Trezorerie sau LM.

    • LOL ce descoperira mare a facut Dobritoiu…..majoritatea avionaelor NATO folosesc acelasi pachet de armament fiindca de aia se fac caietele de sarcini unde se prezinta interoprabilitatea……destept baiat si noi toti suntem fraierii cum sa nu……I am not in!

  5. Îmi pare bine cà am fost curios sà aflu de ce sunt doi de „l” la numele Macellariu.
    Spre rusinea mea, nu cunosteam viata acestui mare român.
    Gresealà reparatà.

    Dacà mai sunt altii în situatia mea anterioarà, và invit cu insistentà sà cititi:
    http://ro.wikipedia.org/wiki/Horia_Macellariu

    • Multumesc pentru invitatie, nu stiam nici eu.

    • Nu e nici o rusine, deoarece aceste dosare nu au fost facute publice pe timpul comunismului. Azi avem ocazia sa descoperim suferintele din inchisori. Eu am locuit in fagaras unde era o inchisoare (chiar in fata casei noastre) in cetetea Mihai Viteazu si vedeam zilnic cum erau imbarcati in camioane IFA si dusi la munca. De remarcat ca se deplasau la camioane cu capu plecat ca sa nu vada pe nimeni si in camion stateau asezati in fund cu capu pe genunchi si asezati cu fata in directia cabinei unde erau gardienii. Aceste imagini nu le pot uita. Un pasaj „”” După al –II – lea Război Mondial cetatea Făgăraşului va trece prin , probabil, cea mai sumbră perioadă sin istoria sa. Astfel, începând cu 1948, cetatea va fi transformată în închisoare politică comunistă până în 1962. În această perioadă, între zidurile care odată găzduiau Dietele ţi balurile Transilvaniei, s-a strecurat tortura şi chiar moartea, numeroşi deţinuţi ai cetăţii murind aici.

      După 1962, cetatea va fi restaurată şi între zidurile ei vor lua fiinţă Muzeul Cetăţii Făgăraşului şi Biblioteca Municipală a oraşului, instituţii ce funcţionează şi astăzi în aceleaşi spaţii.””
      Sursa>http://schiopu81.wordpress.com/2010/02/25/cetatea-fagarasului-istoric/

      • Ineresantà màrturie.
        Am avut ocazia sà fiu gàzduit gratuit la Vàcàresti (când era inchisoare, nu când era mànàstire).

        Cum eram la izolare, dar aveam vedere spre curte, una din singurele mele „distractii” era sà privesc detasamentul de muncà care pleca dimineata si se întorcea seara.

        Toti detinutii màrsàluiau gârboviti si cu cu privirea în jos, în afarà de unul singur, tot mereu la urmà, sistematic cu spinarea dreaptà si cu fruntea sus. Asa plàcere îmi fàcea sà-l vàd pe acel om si ce curaj mi-a dat!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *