Cum functioneaza un elicopter…

Din „filmoteca de aur”, va prezentam un filmulet cu principiile functionarii si pilotarii elicopterelor:

https://www.youtube.com/watch?v=yc-e6tIo5BA

Aici este explicata functionarea mecanismului Hiller-Bell al rotorului principal:

Iar aici cum se efectueaza asamblarea unui elicopter:

Vizionare placuta!

2 comentarii:

  1. mecanica rotoarelor este foarte interesanta dar eu as asemui-o cu mecanica locomotivelor cu aburi ……

    piese multe si marunte ,mecanica complicata , generatoare de vibratii , efecte de cuplu , efecte giroscopice , rezonanta la sol , viteza limitata ……… cam astea ar fi o parte din neajunsurile elicopterelor

    ar cam fi timpul ca oamenii sa priveasca si spre alte soluti mai simple si mai eficiente

    in clipul urmator este prezentata partea superioara a unei aerodine Coanda care are inglobata partea de control a inclinatiei ……

    este cu mult mai simpla decit a elicopterului si cu mult mai eficienta

    pe de alta parte :

    – un elicopter are o forta portanta , medie, de aprox 500 kg per m2 de pala

    – o aerodina , perfectionata aerodinamic , poate dezvolta forte pe extradosul circular pina aproape de 10 000 kg ( 10 tone ) per m2 de suprafata proiectata la sol ……

    ….. cumulat cu o forta dezvoltata pe intradosul aerodinamic de expansiunea gazelor fierbinti , un astfel de aparat cu decolare si aterizare pe verticala poate dezvolta viteze hipersonice cu minim de combustibil per km ……

    asta este viitorul …. al aparatelor VTOL ( DAV ) care nu au piese exterioare in miscare si care nu necesita piste de aterizare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *