Editorial – Solutii simple pentru bani la buget

Ca sa aratam, a cata oara?!, ca nu suntem doar niste copii rasfatati care tipa prin magazinul de jucarii: Vrem si noi aia si ailalta, fara  a intelege ca parintii nu au bani, RoMilitary vine din nou cu solutii de finantare, nu numai pentru achizitia de tehnica militara, ci si pentru redresarea bugetara a tarii. RoMilitary ofera Solutia nu numai pentru cresterea sumelor disponibile pentru achizitii si investitii, dar o face prin metode simple, naturale, fara nus ce scheme complicate…

Asadar primul lucru este sa vedem pe unde pierde bugetul de stat bani!

  1. Guvernul nu este in stare sa stranga/colecteze catre bugetul de stat banii care i s-ar cuveni. Astfel in mod constat bugetul consolidat al Romaniei este undeva la 30% din PIB, cand in orice tara civilizata procentul este undeva in jurul valorii de 50%. Acesta “mica” diferenta de 20% din PIB inseamna in bani cam 20-24 miliarde de euro anual, bani pe care Romania ii are, dar nu este in stare sa-i colecteze. Acesti bani inseamna: evaziune fiscala, care este generata de coruptia si incompententa politicienilor
  2. Cele 40 de mii de proiecte de investiti nefinalizate si lasate sa zaca in diferite stadii de constructie din lipsa de bani, sau datorita faptului ca odata cu schimbarea politicienilor locali, noi alesi au alte planuri si amicitii. Bineinteles ca cel mai probabil doar o mica parte din totalul de +40 de mii de programe de investitii merita continuate, dar una peste alta, idiferent de stadiul actual al acelor investitii, acolo sunt ingropate multe miliarde de euro, bani care nu numai ca sunt pierduti, dar care au fost deturnati de la alte investiti cu adevarat necesare si aducatoare de plusvaloare in economie
  3. Achizitile facute prosteste/hoteste. Am sa va dau un singur exemplu si ma voi referi la achizitile de tehnica medicala, zona in care s-au pompat in ultimii anii sute si sute de milioane de euro. Ei bine in sistemul medical se cunoaste foarte bine “inflatia” de tehnica medicala ultra-moderna, dar care nu poate fi folosita datorita lipsei personalului de specialitate, sau lipsei fondurilor pentru consumabile. Astfel zeci de tomografe si alte echipamente foarte scumpe stau si se degradeaza, in timp ce oameni sunt obligati sa plateasca sute de lei pentru realizarea analizelor in clinicii private.
  4. Achizitile de bunuri si servicii ale statului, care in fiecare an insumeaza peste 10 miliarde de euro si care sunt facute prin camarila de partid la preturi de 5-10 ori mai mari decat pretul pietei. De fapt aceste achizitii sunt baza transferului de bani de la buget catre firmele de partid.

La toate aceste probleme se mai adauga si incompetenta crasa a celor care hotaresc ce sa se faca cu bani. Un bun exemplu, si care este la moda astazi, este cel al directorului interimar al Companiei de autostrazi, un inginer care a proiectat un drum printr-o zona foarte slaba din punct de vedere geologic si care drum, dupa constructie, s-a surpat iremediabil. Asadar… incompententa, cu toate aceasta  inginerul in cauza a fost numit, pe criterii cu totul politice, seful Companiei de autostrazi si drumuri nationale!!!

Solutia pentru ca bugetul de stat sa aiba suficienti bani este una foarte , foarte simpla si consta din mai multi pasi:

  1. Intarirea controlului anti-coruptie si anti-frauda, prin oferirea DNA-ului si Garzi Financiare a unei autonomii reale si o motivatie foarte buna. Cele doua institutii au cateva mii de angajati, asadar nu cred ca plata unor salarii care sa plece de la 3000 de  euro pe luna ar fi chiar asa o mare problema. Salarizarea trebuie sa mearga mana-n mana cu cresterea semnificativa a pedepselor pentru functionarii celor doua institutii prinsi la furat. De asemenea pedepsele pentru coruptie si evaziune fiscala trebui sa plece de 5 ani si sa ajunga pana ala 20 de ani dublate de confiscarea averii si amenzi de zeci si sute de mii de euro. Adica la fel ca in SUA, Germania sau Olanda.
  2. Numirea in fruntea institutilor de control a unor manageri adusi din tari foarte respectabile din punctul de vedere al combaterii coruptiei, Germania, Olanda, SUA, prin cererea catre aceste guverne de ajutor oficial pentru remedierea acestor probleme. Nu cred ca guvernul german ar refuza sa-si trimita cativa specialisti care sa conduca DNA-ul, Garda Financiara, Inspectia Muncii. Acesti oameni ar trebui sa aiba un mandat clar de cel putin 5 ani, sa aiba mana libera sa reorganizeze, sa concedieze si sa angajeze pe cine cred ei de cuvinta, avand de respectat doar un grafic de eficienta anual.

Rolul acestor oameni adusi din afara ar fi acela de a proteja institutile conduse si pe angajatii acestora de orice presiune din partea politicului romanesc, de a bloca orice angajare pe criterii de amicitie si de a putea sa restructureze respectivele organizatii intr-un mod eficient.

3. Casele de asigurari de sanatate ar trebui conduse tot de manageri privati adusi din zona asigurarilor de sanatate din tari forate serioase si atunci si hotia si incompetenta din sistemul sanitar s-ar diminua drastic.

4. Toate zonele unde statul doreste sa investeasca bani: autostrazi, proiecte enrgetice, etc, ar trebui concesionate managerial vorbind, catre oameni adusi din afara –pe filiera guvern-guvern – persoane foarte serioase si competente, printr-un program national de parteneriat intre guvernul Romaniei si guverne din UE, asadar respectivul manager ar avea girul guvernului din tara sa si va fi controlat de catre acel guvern. Pentru ca am vazut deja ca solutia cu privatizarea managementului nu prea merge la noi, exemplul cel mai bun fiind CFR-Marfa. Managerul cipriot a fost dat afara de condamnatul penal Radu Fenechiu, ministrul trasporturilor pe atunci, in momentul in care managerul a inceput sa rezilieze contracte-capusa cu firme de partid. Asadar Fenechiu, corupt dovedit in justitie l-a dat afara fara nici o jena si din acest simplu motiv, managerul adus sa ne scape de coruptie trebuie la randul lui sa aiba protectia unui guvern strain.

“Inalta Poarta” veti spune, ei bine, alta solutie eu nu vad, increderea in politrucii locali fiind fix ZERO…

 

In momentul in care DNA-ul si Garda Finacniara ar avea cu adevarat mana libera, cand angajatii lor vor fi platiti cu mii de euro pe luna, numai daca au rezultate, ei bine in cel putin 2 ani de zile rezultatele ar fi cu adevarat de poveste. In Romania absolut toata lumea stie cine fura si cum fura, iar daca autoritatile statului ar fi lasate libere, bine platite, sa-si faca datoria, bugetul national ar putea ca in cativa ani de zile sa stranga peste 40% din PIB. Ori cu un adaos de 12 miliarde de euro, Romania nu numai ca nu ar mai avea deficit bugetar, dar ar avea bani sa cumpere tot ce are nevoie.

Daca investitile s-ar face cu cap si cu atentie pentru banul public, daca s-ar face doar in functie de utilitatea lor si de plusvaloare adaugata in timp economiei, daca s-ar face la timp si la preturi normale, daca s-ar face respectand criteriul de calitate, ei bine , alte miliarde de euro ar fi economisite in fiecare an.

Este complicat sa punem economia pe picioare?! Daca peste 2-3 ani de la implementarea acestor reforme Romania s-ar trezi cu un plus bugetar de 15 miliarde de euro, din care jumatate ar merge pe investitii, de aceasta data facute cum trebuie si jumatate ar merge spre scaderea serioasa a taxelor si impozitelor, mai ales pe scaderea impozitarii muncii?! Daca s-ar ridica povara fiscal de pe umerii IMM-uri si in general al celor care produc bani, daca firmele romanesti ar avea in sfarsit un mediu de afaceri asanat din punct de vedere politica si al coruptiei, daca firmele romanesti nu ar trebui sa mai dea spaga si sa obtina nus cate avize si autorizatii, daca nu ar mai fi hartuite de spagarii din institutile statului?!

Doua treimi din scaderile de taxe ar trebui sa fie indreptate catre firme, lasandu-le astfel bani pentru investitii si dezvoltare, pentru crearea de noi locuri de munca, iar o treime din scaderile de taxe ar trebui sa meraga catre angajati, lasandu-le oamenilor mai multi bani in mana, crescand astfel consumul intern, mama oricarei dezvoltari ecnomice durabile.

Gatuim coruptia si incompetenta, lasam cat mai muti bani celor care-i produc, incurajam firmele sa investeasca si sa se dezvolte, scadem somajul si crestem investitile statului, de aceasta data pe zone cu adevart importante si la preturi si calitate europeana.

Tot ce trebuie sa facem este sa cerem ajutorul tarilor UE, sa scoatem cancerul politicianist din zona de decizie si sa platim foarte bine cateva mii de oameni din aparatul de control  garantandu-le in acelasi timp imunitatea in fata politrucilor… Avem nevoie doar de vointa politica si Romania ar arat cu totul diferit in doar cativa ani.

Se poate face acest lucru?! Nu numai ca se poate face, dar nu costa absolut nimic, iar rezultatele benefice ar aparea in mai putin de un an!

Romania are astazi in jur 2,5 milioane de angajati la negru, daca toti acestia ar fi adusi in zona alba a economiei, fondul de pensii si cel de sanatate ar fi pe excedent. Daca achizitile statului s-ar face la preturi normale si conform cu necesitatile decente, am castiga macar 2-3 miliarde anual. Daca evaziunea fiscala ar fi injumatatita am mai castiga inca cel putin 10 miliarde de euro, daca, daca, daca…

Asadar cei care sustin ca Romania nu are bani pentru achizitii militare, asta ca sa revenim pe specialitatea noastra si ca planurile propuse de RoMilitary sunt fanteziste, le radem in nas! Asa cum am scris mai mereu noi nu doar cerem, ci oferim si solutii. Aceste solutii nu sunt inventia RoMilitary, ci au fost aduse in discutia publica de oameni extrem de bine pregatiti, oameni care stiu cu ce se manaca economia si lupta impotriva crimei organizate de catre politruci.

Ca in cadrul unui astfel de proces  randurile politicienilor ar fi amplu rarite…si multi miliardari de astazi ar infunda puscariile este adevarat, dar noi tinem partea Natiunii Romane si nu clasei de ciocoi care fura cu nerusinare din munca noastra, iar mai apoi ne explica nonsalant cum ca nu avem bani sa traim mai bine…

 

Pentru masurile din articol, fac apel la toti cititorii nostri sa fie cat mai critici fata de ele si sa sanctioneze orice idee nelalocul ei exprimata in randurile de mai sus. Poate eu gresesc si ceea ce propun nu se poate aplica in practica, poate sunt solutii mai bune…

De aceea va rog sa cititi acest material cu un ochi cat mai critic.

GeorgeGMT

55 de comentarii:

  1. La punctul 1
    Masurile de intarire a DNA si Garzii Financiare trebuie completate cu intarirea (legislativa, financiara, resursa umana, logistica) a structurilor de justitie (parchete-toate, instante-toate), a ANI, CSM.
    S-a vazut ca daca au uneltele legislative si finantare isi fac treaba si „ii incalta” pe toti, indiferent de culoarea politica.
    DA- legislatie mai buna, DA- finantare, DA-salarii mari, DA-pedepse draconice daca sar parleazul.
    Mai trebuie intarit Consiliul Concurentei (legislatie, personal, salarii, logistica) pentru ca se pierd bani multi din practicile neconcurentiale (monopol, abuz de pozitie dominanta, politici de cartel, dumping, sifonarea profiturilor prin umflarea costurilor etc).
    La punctul 2
    Solutia cu managerii straini a facut minuni la vama si autostrazile bulgaresti si ar merita facuta si la noi, dar fara a o aplica otova. Daca DNA si DIICOT merg foarte bine nu are rost sa demotivezi niste oameni cu rezultate bune aducand peste ei altii din afara.
    La punctul 4
    solutia cu managerii straini este aplicabila dar investitiile strategice (autostrazi, cai ferate, minereuri strategice, energie electrica, petrol gaz) trebuie realizate in baza unui program pe cel putin 20 de ani, program care sa fie stabilit de parlament, cu acordul tuturor partilor, si aplicat strict, indiferent de schimbarile de putere ce vor avea loc. Daca se realizeaza asta poti face miscarea cu managerii straini, cu acorduri guvern-guvern, dar sub controlul guvernului roman pentru ca el da banii. Oricum, pe langa controlul guvernamental va exista si cel al UE(OLAF) pentru ca multe investitii se vor face (ar trebui) cu fonduri europene.

  2. As mai adauga pe ici pe colo:
    1.) Cresterea pedepselor pentru evaziune, furt, trafic de influenta/coruptie, in paralel cu scaderea taxelor. Astfel ar deveni total nerentabil sa faci porcarii 🙂

    2.) Eu as reduce drastic numarul de taxe, mergand pe exemplul Georgiei. Am mai propus pe aici existenta a doar 5 taxe, maxim zece. Asta le face extrem de simplu de platit, in paralel cu automatizarea procesului online/ghiseu. Ar fi si mult mai simplu de verificat de catre controalele fiscale iar administratia pe acest domeniu ar putea fi redusa la maxim 20% din talia actuala.

    3.) Contribuirea la santierele de mari obiective strategice cu mana de lucru mai putin calificata existenta in puscarii… Pedepsele date in tribunale ar trebui sa includa obligatoriu ore de munca in folosul comunitatii pe toata durata pedepsei, exceptie facand cazurile de personaje foarte violente. Asta ar scadea putin costul oricarei investitii de acest gen.

    4.) Lucrarile de reabilitari de paturi de drum, poduri, cai de acces, cai ferate, tuneluri le-as face si cu contributia unitatilor de genisti… Si asta m-ar ajuta sa mai tai din costuri

    5.) Din cele 40.000 de proiecte as alege 20% critice si interconectate, care sa ma ajute sa dezvolt coerent infrastructura si anumite servicii catre populatie. Acelea ar fi primele terminate, adaugand la ele probabil 1000-2000 proiecte noi, complementare, astfel ca acele 20% sa aiba un efect maximizat asupra mediului socio-economic si infrastructurii.

    6.) Achizitii transparente, indiferent de suma, cu licitatie, si fara posibilitatea de a semna acte aditionale ulterior.

    • Punctul 3, cel cu utilizarea detinutilor este o problema care ma gandesc de ceva vreme dar trebuie bine ambalata pentru a nu fi acuzati de incalcarea drepturilor omului.
      Cred ca trebuie schimbata filozofia de functionare a sistemului penitenciarelor:
      Pedeapsa cu inchisoarea nu inseamna infierea detinutului de catre stat. S-a ajuns la aberatii cu norma zilnica de hrana de 32 lei in timp ce la spitale norma este undeva intre 5-6 lei.
      In momentul cand intri in sistem, statul trebuie sa-ti asigure hrana la nivel de supravietuire, strictul necesar de imbracaminte, conditiile de igiena, asistenta medicala de urgenta, tratamentul bolilor cronice (cele mai ieftine medicamente) si program minimal de informare (televizor, presa).
      Pentru orice iti doresti in plus trebuie sa te inscrii la munca. Munca asta va trebui facuta in baza unui contract din care sa-ti platesti contributii la somaj, pensii, sanatate. Nu stiu daca salariul minim pentru detinuti trebuie sa fie cat cel minim pe economie sau mai mic (nu au cheltuieli cu cazarea, au minimum de hrana). Chiar daca nu pare, la prima citire, o astfel de practica este si in interesul detinutilor. Un detinut care iese dupa 5-10 ani din puscarie nu ar ramane in aer ca in prezent. In cel mai rau caz ar beneficia de ajutor de somaj, ar avea acces la ingrijire medicala si ar avea contributia platita (atat cat va fi) la fondul de pensii.

      In privinta orelor de munca in folosul comunitatii, absolut de acord cu conditia inaspririi controaleor si pedepselor pentru scutiri sau pontaje facute aiurea.

      • „…..este o problema LA care ma gandesc….”

      • De ce munca ar avea ceva cu drepturile omului?
        E vorba de adaugarea sistematica in pedeapsa a unor ore de munca pe durata executarii pedepsei: munca necalificata. Sau calificata in cazul in care o calificare utila sau dobandita conform paragrafului de mai jos:

        Chestia aia optionala de care zici tu ar fi obtinerea unei calificari pe perioada detentiei. Asta ar trebui sa fie o chestie de alegere.

        • Atat timp cat munca fortata este interzisa de constitutie, cu cateva exceptii, trebuie sa aranjezi lucrurile incat sa nu poti fi acuzat de nimic.
          Sistemul de ore in folosul comunitatii este acceptat de multe tari si nu trebuie inventat nimic.
          Ce spuneam eu se refera, intr-adevar, la munca la alegerea detinutului cu precizarea ca alegi intre a munci pentru a-ti imbunatati conditiile sau a sta degeaba si a trai la limita supravietuirii.

          • Las’ ca vine modificarea Constitutiei 🙂
            Munca pe post de pedeapsa ar trebui exceptata de la capitolul asta si reintrodusa in circuit!

            Cei care defriseaza, le-as da pedeapsa inchisoare+reimpadurire pe de 2-3 ori suprafata defrisata de ei! E moral sau nu?

    • @Marius Zgureanu

      „As mai adauga pe ici pe colo:
      1.) Cresterea pedepselor pentru evaziune, furt, trafic de influenta/coruptie, in paralel cu scaderea taxelor. Astfel ar deveni total nerentabil sa faci porcarii”

      In sfarsit…bine ca am citit comentariul tau. Eram pe punctul sa explodez iar. Nu prea mai postez, dar cand vad ideile astea cu impozitari ba a proprietatii (asa cum se propunea in ale articole), ba a capitalului coroborate cu masuri coercitive impotriva evaziunii, involuntar devin irascibil.

      Da..trebuie scazute taxele. Creste-mi taxele (care si asa sunt exagerat de mari) si te asigur ca prefer sa-mi diminuez activitatea, decat sa-ti dau bani in plus. Pentru angajator nu e o pierdere insuportabila, dar mai da cativa angajati afara.

      Se mai spune in articol „Romania are astazi in jur 2,5 milioane de angajati la negru, daca toti acestia ar fi adusi in zona alba a economiei, fondul de pensii si cel de sanatate ar fi pe excedent”

      La negru se castiga mai bine. Omul ia toti banii in mana si hotaraste personal ce face cu ei. Cunosc situatia din constructii si agricultura. Inainte sa se prabuseasca constructiile un muncitor lua 3000 ron la negru sau 1000 cu carnet de munca. Niciunu nu alegea varianta 1000 + carne de munca.

      Si sa nu uit..chiar si angajatii la negru platesc 24% taxe.TVA-ul pe orice produs sau serviciu achizitionat.

      Reforma asta trebuie sa inceapa de SUS in JOS. Se colecteaza si acum foarte multi bani care se risipesc. Mai intai sa fie aia bine gestionati. Nimeni nu vrea sa plateasca taxe pentru ca nu se face nimic cu banii…Exemplu…fondul de asiguari de sanatate de stat…care ar trebui desfiintat. Oamenii platesc bani si nu primesc nimic in schimb.

      SE FURA TOTI BANII. Evaziunea (si aici ma refer la evaziunea celor mici si medii) e ultima forma de rezistenta. Oamenii nu vor sa mai dea bani care sa fie furati la fiecare cm de autostrada, bani din care sa fie platiti functionari inutili si multi de la stat, etc. (Uite tragedia in cazul copilului omorat de caini…8 hingheri si 39 de sefi…pai pentru aia 39 de sefi sa plateasca oamenii taxe? Raman 2…37 ii dai afara si iei asa serviciu cu serviciu la fiecare institutie indiferent de rang)

      Manageri straini? In Romania? Pai managerul cipriot de la CFR a anulat 6 contracte de „consultanta” incheiate de Fenechiu si a zburat cu ditamai campania de presa declansata impotriva lui. Managerul belgian de la Tarom a reusit sa redreseze cat de cat compania si vor sa-l matraseasca si pe asta ca le incurca manevrele.

      Sunt multi oameni in tara asta care se zbat sa construiasca ceva, o iau de la zero cinstit fara contracte cu statul, incearca sa absorba fonduri europene (adica sa aduca bani din Europa in tara), sa-si faca o viata si indirect sa construiasca capitalul romanesc ala sanatos de peste 50 de ani….si toate masurile astea exact pe ei ii lovesc.

      SA FIE ADMINISTRATI EFICIENT BANII CARE SE COLECTEAZA ACUM.

      Am mai spus si a sarit un filosof de cur in sus pe aici pe la comentarii. Pana si guvernatorul BNR a spus ca in momentul de fata nu poti sa supravietuiesti ca antreprenor in Romania fara sa faci evaziune fiscala. Oare de ce?

      Poate ca multi ar trebui sa-si porneasca propriul IMM, de dimensiunea aleasa de ei, si pe urma sa comenteze.

      • Eu mai cerusem in Programul pt. Romania ca doveditul/incriminatul sa inapoieze nu doar valoarea prejudiciului ci si o dobanda + valoarea morala a sa, adica bine peste suma deturnata… Atunci sa vezi cum se schimba datele problemei!

  3. Pe langa masurile de crestere a incasarilor la buget mai trebuie sa avem in vedere reducerea costurilor de functionare a aparatului de stat.
    Stiu ca am mai comentat la un articol dar nu mai stiu unde dar reiau aici pe scurt:
    – reducerea numarului de comune la jumatate (in medie). Prea multe sunt nesustenabile financiar si necesita bani de la judete doar pentru functionarea aparatului propriu;
    – trecerea deconcentratelor din subordinea prefectilor in subordine regionala: in loc de 40 judete ori 25-30 structuri judetene (cu directori si directorasi, contabili, secretare, soferi etc etc) vor ramane 8-10 regiuni x 25-30 structuri. Pe vremea cand era ministru la Dezvoltare Regionala, Elena Udrea a facut miscarea asta la Inspectoratul de Stat in Constructii si n-a cazut cerul. A infiintat structuri regionale de conducere iar cei din judete au fost trimisi pe teren pentru ca pentru asta sunt platiti.
    – trecerea in subordonare regionala a actualelor companii si structuri cu subordonare judeteana. Si astea sunt multe si nu ofera decat adapost pentru pile politice.
    – redesenarea aparatelor de lucru ale structurilor administrative in baza unei analize care sa spuna daca structura este necesara, ce sarcini trebuie sa indeplineasca, ce operatiuni trebuie sa execute, care este circuitul deciziei si cel al documentelor, cati oameni sunt necesari pentru asta si care sunt dotarile necesare.
    Sumele care se disponibilizeaza prin aceste masuri pot fi folosite pentru cresterea salariilor celor ramasi in sistem, pentru imbunatatirea dotarilor si pentru realizarea altor programe (de ex. sistemul de scoli saptamanale despre care vorbeam in alt material).

    • „- trecerea in subordonare regionala a actualelor companii si structuri cu subordonare judeteana. Si astea sunt multe si nu ofera decat adapost pentru pile politice.”
      Ma refer la structurile din subordinea consiliilor judetene, nu la deconcentratele despre care am vorbit mai sus.

  4. Bre,

    Iarasi puneti carul inaintea boilor si mai bagati un articol erotic fantasy 🙂

    Toate problemele alea cine le genereaza? Oamenii .
    La ce nivele? La TOATE nivelele.

    Cu cine vrei sa intaresti tu Garda Financiara cand comisarii au vile donate de ‘matusa’ si nevestele si copiii lor la fel?

    Cu cine vrei sa intaresti tu anticoruptia si justitia cand aia vand recursuri in anulare si alte hotarari judecatoresti.

    Cine vrei sa elaboreze legi concise si simple cand legiuitorii sunt banditi la drumul mare?

    Cine sa aduca manageri din afara si ce sa faca aia acolo cand la noi managerii sunt pusi in posturi pt a facilita si organiza furtul si devalizarea firmei?

    Despre ce competenta vorbesti? Numai nepotisme si coruptie.
    Si asta e la TOATE nivelele.

    Ce intarit ANI, DNA si alte zeci de mii de agentii: alea-s rafuieli politice, cateva exemple aruncate in ochii prostimii, praf in ochi. Degeaba il bagi pe Fecali 2 ani la bulau daca ai lasi averea. Vreau si eu sa fur o suta de milioane, sunt dispus sa stau 2 ani in sanatoriu daca raman dupa aia LEGAL cu banii.

    In Romania se fura la toate nivelele.

    Statul este cel care incurajeaza furtul.

    Mai mult, Statul este cel care organizeaza furtul.

    Partidele sunt gasti de crima organizata.

    Votantii sunt inepti si debili, fara personalitate si coloana vertebrala.
    Am fost ultimii care am iesit din lagarul comunist dupa ce ni s-a organizat o revolutie din afara, ca eram atat de talambi incat stateam acolo in prostia noastra.
    Asta nu va spune ceva despre roman asa ca individ? Lasitate, nepasare, egoism, prostie, lipsa de caracter?

    Atat timp cat avem o constitutie care incurajeaza furtul degeaba visati voi anticoruptie, eficienta si proiecte.

    Cand s-o schimba faza aia cu dobandirea averii nu trebuie justificata si ce nu se justifica se confisca atunci se mai poate schimba ceva.

    Pana atunci NU!

    In Occident e pe invers fata de la tigani si aurolaci: in Occident daca statul iti cere sa iti justifici averea trebuie sa o faci si nu merge cu mi-a donat-o sora matusii lui bunicu din partea vecinii lui sora-mea. Daca nu poti sa o justifici se prezuma ilicita si se confisca si mai ai si alte probleme legale.

    Pana nu se schimba asta nici macar nu va mai bateti capul si nu mai consumati spatiu pe server cu articole despre eficienta si combaterea coruptiei.

    Ca n-are rost!

    Daca pe roman nu-l duce mintea decat la furt, la pilaraie, la smenuiala, cu cine vreti voi sa schimbati ceva?

    Ce le faceti la sutele de mii care se ocupa cu asa ceva si sunt cei care va conduc?
    Ce le faceti la profesorii care vand bacalaureatul?
    Ai eutanasiati?

    In Romania numai o ocupatie militara straina mai poate schimba ceva.

    La cat ai antipatizez eu pe rusi, aia au fost singurii care au schimbat cu forta sistemul in Romania. Au trimis la canal si in puscarii toate ‘elitele’ (din pacate au trimis si elitele adevarate, ce deh, nu le-a mai sortat nimeni) si au schimbat sistemul. Cu unul al fel de idiot, sistemul comunist.

    Si comunistii in idiotenia lor, au luat o tara de handicapati cu sapa in mana pe camp la mosieri si au construit orase si fabrici si le-au dat de lucru. Atat cat i-a dus mintea au construit industrie, agricultura etc.

    Nu fac apoligia comunismului si a comunistilor, ca si ala vai de mama lui.

    Ce vroiam sa spun: la romani numai cu ocupatie straina si dictatura se face ceva progres.

    Lasati de capul lor romanii se intorc la ce stiu ei mai bine: smenuiala, cocalareala, distrugere, devalizarea tarii.

    Atata poate romanul.

    Situatia nu se va schimba in bine pe termen mediu/lung.
    Presupun ca se va inrautati odata cu saracirea si vanzarea pe bucatzele a Romaniei.
    Daca nu sunteti iobagi la nobilimea locala, o sa fiti iobagi pe tarlaua strainilor.
    S-a revenit la cocalareala de pe vremea fanariotilor/perioada interbelica.

    Deci Bataie de campii taica!

    Voi vorbiti cacon-tabilii: adunati sume ‘disponibilizate’ ignorand realitatea, oamenii din sistem – ca aia-i problema. Practic ignorati problema.

    Si daca tot scrieti articole SF, macar scrieti si voi despre androizi care viseaza electric sheep…

    La genu’ Badea Gheorghe Androidul class 532B7 Build 62501 a intrat si el in crasma sa-si bea o tuica ,ca a luat ajutoarele, ca sa-si mai dezmorteasca servomotoarele si sa mai schimbe si el niste packets pe NFC cu androidul Ghita de la tejghea…

    Sau erotic fantasy: o blonda inteligenta, beata si cu tzatze mari intra in pub…

    • GSG9, io pe aia din sistem vreau sa-i „lucrez” 🙂 Vezi – 80% cat am pus pt. finante… cam la fel ar merge si la restul, cu mici delta ale procentajului… iar la cum se prevede finantarea armatei, cred ca asta ar fi singura modalitate sa asiguram inzestrare decenta la cei cativa care vor ramane dupa reducerea de efectiv. Ca zau nu mai vad alta solutie !

      Oricum, la o scadere de aproape 2 mil. a populatiei active la 10 ani, nu vom mai putea finanta nici 600.000 „biujetari”, daramite 1.200.000!

      • „GSG9, io pe aia din sistem vreau sa-i “lucrez” :)”

        Mariuse,
        Egzplica-mi matale cum o sa-i lucrezi de unul singur (sau cu inca cativa visatori) pe cele sute de mii de indivizi care fac parte din si controleaza sistemul.

        Am mai intrebat: ce le faceti? Ai eutanasiati?

        Sistemul va controleaza pe voi si nu invers.

        Sistemul asta s-a tunat in 23 de ani de furt: are mecanismele lui bine puse la punct.

        De la sutele de mii de rebuturi care se fac ca lucreaza pana la clasa politica care organizeaza furtul si trecand prin aparatul represiv: zecile de mii de mediocri retardati care te asculta din servicii, te denigreaza si te manipuleaza si la jandarmii care iti sparg capul pe un salariu re rahat – cainii din ferma animalelor. Sa nu mai vorbim de ‘justitia’ aservita si controlata politic.

        Asa ca despre ce vorbim?
        Ce ‘lucrezi’ tu la astia?
        Iesi pe strada si le spargi capul la sute de mii?

        Am mai scris: numai o ocupatie militara straina insotita de o dictatura severa mai schimba ceva acolo.

        Altfel la toata lumea convine situatia:
        -mediocrii fara perspective au salarii in sistem: CATEII
        -politicienii se imbogatesc, aruncand niste ciosvarte boimii: PORCII
        -puterile externe profita de resurse gratuite, sclavi ieftini, emigratie forta de munca calificata: STAPANII

        Schimba tu ceva in ‘organizarea’ asta!
        Si anunta-ma si pe mine cand ai terminat, sa ma intorc inapoi!

        • Schimbare Constitutie, revizuire forma de guvernamant – Monarhie Constitutionala, eventual ceva presiuni dinspre UE pt. anumite reforme. Chiar si o Unirecu R. Moldova ar puteacrea un anumit cutremur politic, cultural si de mentalitate care ne-ar da ocazia sa asanam anumite aspecte.
          Ca variante rapide si cu maxim de efect, insa ne-agreate de „lumea libera si democratica”, dictatura militara sau ocupatie straina (la asta in viitor ar putea contribui si guvernul de la Bruxelles, insa efectele se vor vedea doar pe termen f. lung, probabil prea tarziu pt. noi)

          • Mariuse,

            Cum schimbi constitutia cand referendumul e consultativ si isi baga picioarele in el, asa cum si-au bagat si in ala cu reducerea numarului de parlamentalizati.

            Nu o schimbi decat cu forta, printr-o revolutie, intri peste ei in parlament si le spargi capetele, s-o schimbe de frica. Ei nu o vor schimba de capul lor, pt ca le convine asa cum e.

            Monarhie Constitutionala:
            fix in pix, mai pui o clica de retardati la conducerea tarii, spre deosebire de astia de acum de care mai scapi ca vin altii si se mananca intre ei pe ciolan, de aia scapi numai cand crapa si reginele bat acum pe suta de ani, vezi scofalcita aia din Anglia. Si in plus, in afara ca au iesit primii pe sula lui tacsu, n-au nici o calitate. Macar astia mai fura, mai omoara, mai mint, mai transpira, adica un pic de transpiratie si selectie.

            Si reciteste-l pe Caragiale sau citeste presa interbelica.
            Adu-ti aminte de Carol al II-lea, Skoda etc.
            Absolut aceeasi situatie era si pe vremea Monarhiei.
            Si era PATRONATA de Monarhie.

            presiuni dinspre UE:
            Aia nu au interesul. Le convine o tara de prosti, piata de desfacere, sclavi ieftini, resurse practic gratuite, creiere ieftine.

            Unirea cu R. Moldova: una ca nu cred ca se face, decat daca aproba rusii.
            Si nu o sa se schimbe mare lucru, or sa-i absoarba si pe aia in sistemul asta de rahat.

            Dictatura militara: nu mai e posibil ca nu mai avem armata.
            Si nu mai avem OFITERI patrioti. Numai niste cocliti care-si asteapta solda.
            Si sunt politizati si controlati la maxim.

            TU DE CE CREZI CA SE DISTRUGE ARMATA?
            Ca sa se evite doua chestii:
            -una, rasturnarea prin forta militara a regimului actual si instaurarea unei dictaturi militare
            -a doua, orice tendinta de rebeliune sau neascultare fata de stapanii externi

            Practic suntem la voia lor, in imposibilitatea de a ne apara.

            ocupatie straina: poate numai asta.
            Armata e desfiintata, asa ca cine va ocupa teritoriul isi va impune legile si oamenii.

            Noi suntem de facto sub ocupatie straina, cu domni fanarioti la putere.
            Pt ca tot ce ni se intampla acuma e indreptat impotriva romanilor.

            Chiorul e fanariotul in functie deocamdata. Si a fost mentinut acolo impotriva vointei celor ‘7 milioane’ de mamaligi. Ca daca nu se gasira vreo vreo mie-doua de oameni sa mearga la garaj sa-i scoata matzele…

            • GSG9, Carol al 2-lea a insemnat DICTATURA nu MONARHIE CONSTITUTIONALA! Parca dictatura ai trecut-o la sanse 🙂
              In varianta de care spun eu ai doar parlament si guvern, primul ministru fiind omul forte, supravegheat sa nu calce in strachini de monarh.

              Monarhul, de regula, nu intervine in legislatie si dezbaterile din Parlament decat daca se atenteaza la anumite valori sau interesul national. El trebuie sa fie un garant impartial, un creator de echilibru, nu un „jucator”.

              Spune-mi in UK, Belgia, Danemarca sau Suedia de cate ori au intervenit monarhii cu declaratii politice in ultimii 20-30 de ani?

              Confunzi monarhul de Ev MEdiu cu ceea ce se intampla acum!

              Si ca tot vorbesti de balacareala de la noi, era aceeasi si dupa 1877! Stii cum i s-a pus stavila? Carol I, sub amenintarea ca abdica si ii lasa in plata domnului, deoarece tara era neguvernabila, a trasat prin negocieri niste linii rosii, peste care politicieni si mai ales guvernantii nu avea sa treaca! Plus a creat o predictibilitate a guvernarii si o strategie pe cateva zeci de ani, pe gare guvernantii trebuiau sa o includa in strategia lor de guvernare!

              • Tu confunzi Monarhia cu Carol I !!! Carol I a fost alta speta de om, educatie cazona. Si in plus era neamt 🙂 Carol al II lea se romanizase. Eu nu vad pe cine sa faci rege acum, pe ala de 90 de ani care ne-a abandonat, a semnat si a fugit si acum si-a primit o parte de avere inapoi si ne tine lectii de demnitate, sau pe fetele lui, si nu-i vad facand mare lucru pt tara. Pt ei, poate or face. In UK tot Monarhia manareste lucrurile si e la putere prin oamenii pe care ai controleaza, desi la suprafata pare altfel, nu-ti fa iluzii. S-a incercat o reforma a Camerei Lorzilor, ca sunt prea multi, si nu s-a ‘aprobat’. BBC-ul e televiziunea regala.

                • Ia-l pe Ferdinand atunci!

                  Carol al 2-lea nu se romanizase ci avea o problema pentru care a facut multe porcarii si ca urmare a fost exclus din Casa Regala (trebuia si executat ca dezertor, dar cine a ezitat, si nu familia regala, a facut ulerior un mare deserviciu Romaniei), doar avidul de putere Maniu a reusit sa intoarca lucrurile. Aia nu mai era monarhie!

                • DA, e tare rau in UK si Irlanda de Nord, nu se intorc ai nostri acasa? 🙂
                  Pai de ce sa reformeze Camera Lorzilor, ca daca e de redus numarul, la ei populatia creste> Iar in ultimii 100 de ani UK nu a avut probleme sau disfunctionalitati majore din cauza Parlamentului!

                  Ce mi-ar place ca TVR1 al nostru sa aiba prestanta BBC-ului, chiar daca e mai „seaca” ! 🙂

                  Mai GSG9, dar tie chiar ti s-a urat cu binele pe acolo?

              • Marius Monarhia nu mai poate fi o solutie…

                In Suedia si Norvegia este o institutie care mai mult consuma, si consuma foarte mult creand frustrare platitorilor de taxe. De la an la an fac cereri de crestere a bugetului pentru diverse lucruri complet aberante pentru platiorul de rand. Detin domenii care necesita intretinere personal de deservire, iar ei sunt prea sus pentru a se ocupa de valorificarea acestor proprietati.

                UK e un caz special pentru ca monarhia britanica este asociata cu infiintarea imperiului britanic si implicit cu mandria britanicilor de a fi cineva in istorie.

                Daca un referendum popular nu a fost respectat, cine vrei sa instaureze un rege?!

                • Costurile sunt ultima grija vs beneficiile pe care le poate aduce asa ceva!

                  Apropos, stii ca Familia Regala Romana avea in proprietate domenii regale din care-si finanta partial activitatile. Adica isi acoperea din cheltuieli? Iar acele domenii regale au devenit adevarate „brand”-uri pe piata externa, dar si interna?

                  Mai devreme zicea GSG9 de Carol II ca se romanizase… Atunci cineva crescut si educat in Elvetia sau UK ar fi buni? Vorbesc de ASR Principesa Margareta sau de ASR Principele Nicolae.

                  Eu sunt tot mai convins ca o astfel de reasezare ramane printre putinele optiuni (care se imputineaza de la o zi la alta) de a incerca o reasezare a societatii romanesti si economiei sale, poate printre ultimele sperante de a vedea o schimbare semnificativa spre bine in cursul vietii noastre… Macar am incerca altceva.

                  • Monarhia ar fi probabil printre putinele schimbari mai radicale, cu sanse de a aduce rezultate, care ar fi agreate de restul statelor UE si din lume.

                    Calea cealaltaeste sa luptam pentru pasi minusculi in urmatorii 50 de ani, timp in care efectele vor fi aproape invizibile iar tara se va dezagrega de la sine, fie spre regiuni, fie spre o dizolvare completa sub jurisdictia Bruxell-ului. Chiar si pe acest drum, Monarhia ar insemna pastrarea unui minim de identitate nationala, a unei referinte, alaturi de ortodoxie… ca de cultura, armata sau istoria noastra s-au cam ocupat unii deja 🙁

                    Dictatura militara sau ocupatia nu mai sunt demult o optiune!

              • In secolul XXI unii se gandesc la colonizarea pe Marte… iar noi ne gandim sa reinstauram Monarhia si sa construim Catedrala Mantuirii… Europa facea asta acum 400 de ani!

                Impactul monarhiilor astazi e unul exclusiv simbolic.

                • „Impactul monarhiilor astazi e unul exclusiv simbolic” – complet incorect! Gandeste-te doar la politica externa a Romaniei!
                  Unde suntem acum si ce usi s-ar deschide in fata unui monarh!!! Compara vizita Reginei Maria in SUA cu a dl. presedinte Basescu.

                  Putem adauga la lista monarhiilor Japonia si Spania, ca sa nu mai vorbim de intregul Commonwealth, care sunt state foarte dezvoltate, e adevarat, pe osatura britanica! Sau cauta prin golful Persic!

                  Cred ca nu mai este nimic de spus !

            • Cresterea presiunii sociale ce ar fi dus inevitabil la adevarata revolutie a fost diminuata considerabil de supapa emigratiei in UE. Practic vb de 4 milioane de oameni activi si care au avut curajul sa inceapa o noua viata bazandu-se pe puterile lor si care nu mai conteaza in peisajul social actual.

              • @watcher
                Uite unu care gandeste 🙂

                De aia au fost incurajati sa plece, sa scape de aia care le puteau crea probleme.
                Stapanii n-au nevoie de slugi inteligente, active si cu spirit de initiativa, cu spirit in general…

          • @MariusZ
            In UK nu Monarhia face treburile sa mearga, ci oamenii. Ei, acolo oamenii si-au castigat drepturile in timp, in istoria lor au fost razboaie civile si rascoale din care fiecare parte a invatat cate ceva. Si Monarhia a inteles ca daca vrea sa supravietuiasca trebuie sa ofere oamenilor ceva, altfel le iau aia capul ca lui Charles I of England. Dintr-o documentar de istorie de pe BBC2, un prof de istorie la Oxford a zis asa: acolo „monarchs are held accountable”. Cand or sa invete si romanii asta, s-or schimba multe. Eu n-am treaba nici cu BBCul, nici cu Monarhia, imi vad de prostiile din capul meu. De intors n-or sa se intoarca prea multi. Monarhia e o institutie arhaica, anacronica si nu reprezinta viitorul ci trecutul. La romani ar fi ultima tampenie. Esti fixat pe o forma de guvernamant, ti-a ramas ultima speranta in Monarhie.

            • E macar o modalitate de a crea un „salt”, care sa ne ofere ocazia sa reformam cu adevarat statul roman. Deja am epuizat variantele, vezi tu alta?

              Poate discutam candva cate am mai incercat pe aici (nu ma refer la lovituri de stat)… initiative. Si iti dai seama ca alternativele dispar in mod accelerat. Iar eu nu vreau sa ajungem la un nou 1907 sau extrema opusa, dezagregarea pe nesimtite…

              In UK si Monarhia si oamenii fac lucrurile sa mearga. se completeaza si „supravegheaza” reciproc si lucreaza impreuna, nu unii impotriva celorlalti.

      • Pai nu zicea pe aici tipul ala ca functionarii sunt soldatii de pe campurile de lupta actuale?

        La aia 1,2 mil, sa-i mai adaugi si pe aia din companiile de stat. Cat timp angajatii de la Oltchim incasau 4000 ron nu au protestat. Cand s-a pabusit combinatul..cica sa le plateasca de la buget si sa le salveze compania…adica din banii nostri. Deci si aia tot la capitolul pierderi se incadreaza.

    • Corect!

      Daca cititi din publicistica interbelica sau cea de pe la 1890 o sa remarcati asemanari IZBITOARE cu ce se intampla acum. De unde rezulta ca cele mai multe probleme le mostenim dinaintea instaurarii comunismului.

      Exista totusi un procent de oameni care isi mentin un sistem de valori coerent si care daca ar avea putere ar putea „educa” si restul populatiei in procente semnificative.

      Poate totusi un eveniment major ne va ajuta sa facem o revolutie…

      Matale ar trebui sa tzii un blog…

    • Sunt total de acord cu tine. Doar ca dictatura aia trebuie insotita si de educatie altfel nu rezolvam nimic.

  5. Politicienii sunt racordati la anumite structuri externe care agreaza actuala stare lucruri. Distanta dintre noi si clasa politica se mareste nu numai material dar si din punct de vedere al intereselor. Vor regionalizare si alte porcarii in principal sa isi ascunda 23 de ani de tradare continua.

    Solutiile propuse sunt decente o exceptie totusi e ajutorul extern pe care propui sa il cerem…

    US are un stoc destul de consistent de soldati motivati si buni in ceea ce fac GRATIS. Firmele din vest au o piata de desfacere de 20 de milioane de oameni in care competitia locala este foarte slaba. Peste asta beneficiaza si imigratia populatiei active economic, plus exploatarea resurselor minerale si umane la preturi derizorii.

    Toate aceste avantaje sunt posibile doar in contextul unei clase politice aservite intereselor straine.

    Singura solutie e o schimbare de JOS in SUS iar dupa ce aceasta miscare are loc putem discuta si de restul solutiilor propuse.

  6. Mie-mi atrage atentia o chestie care tine de specificul lipsei de reforma in Ro. Cand e vorba de altii (fisc, vama) suntem de acord sa aducem specialisti si manageri straini, cand e vorba de ind. de aparare noooo, totul trenbuie sa fie produs in tara, managerii si sefii de sindicat din industrie sunt „oameni deosebiti” iar sisteme consacrate gen avionul F-16 sau tancul Leopard 2, TBT-ul Boxer sau Piranha sau bateriile A-A brusc devin harburi sau in orice caz complet neadecvate „specificului Romaniei”. Toata lumea e de acord cu reforma cat nu-l afecteaza pe el sau interesele lui. Am vbit ocazional cu tipi din politie sau vama sau fisc carora li se umflau venele la gat cand auzeau de posibilitatea sa vina oameni din exteriorul tarii sa-i verifice in schimb isi doreau in mod evident „autostrazi ca-n Germania”, „sa vina cineva sa ne conduca”, samd. Numai sa nu vina fix la ei 🙂 In rest sunt de acord atat cu ce scrie Eroul Bula cat mai ales cu masurile impuse de Marius Zgureanu, personal cred ca ar duce la o relansare economica mai mult decat acceptabila. Probl e ca te rupe lumea in bucati pe strada daca incerci sa implementezi asa ceva. Realitatea e ca 80% din romani n-au o treaba cu chestiile astea. Realitatea e ca traim intr-o tara unde copiii sunt omorati de caini vagabonzi, nu isi asuma nimeni chestia asta si nu iese in strada un om pentru a protesta. Daca pe romani ii doare in basca de copiii proprii si personali de ce credeti ca i-ar interesa de viitorul pe termen lung al tarii sau de ind de aparare? Realitatea e ca in Romania salvarea e individuala, fie prin abilitatea personala fie prin emigrare.

    • Stelian,
      Iar adaugi de la tine si infloresti anumite declaratii:
      „cand e vorba de ind. de aparare noooo, totul trenbuie sa fie produs in tara, managerii si sefii de sindicat din industrie sunt “oameni deosebiti” iar sisteme consacrate gen avionul F-16 sau tancul Leopard 2, TBT-ul Boxer sau Piranha sau bateriile A-A brusc devin harburi ”

      1.) F-16 produs in 1985, chiar si cu MLU, este harb au ba (MIG-29 romanesti harburi sunt produse dupa 1985)? Leopard2 A4 produs tot atunci este sau nu este harb (am mai discutat de modernizarea care nu se va intampla)? AA Gepard si Hawk-urile produse in anii ’70 sunt harburi sau nu? Fregatele? Piranha, desi noi, au avut atatea probleme, ca un lot intreg a fost refuzat de MAPN! Boxer – nu vor avea in veci ai nostri bani de asa ceva pt. echiparea armatei, nu a unui batalion! A, daca vorbim de F-16 noi, cum au luat polonezii, de fregate si corvete construite la Galati sau poate pe viitor la Constanta/Mangalia, de un TR-2000 echivalent Leo2A5, atunci e altceva!

      2.) TBT-ul nostru, dupa cum a evoluat programul cu putinii bani alocati – eu cred ca rezultatele au fost exceptionale relativ la fonduri si conditii si utilaje de lucru! Cred ca ai putea sa le pupi mana la specialistii tehnici de la Moreni si ACTTM care au lucrat in programul asta!

      3.) Iti reamintesc lista de masuri propuse de noi pt. relansarea ind. de aparare:
      http://www.rumaniamilitary.ro/ansamblul-masurilor-de-redresare-a-industriei-de-aparare
      Extras: •In cazul achizitiei de echipamente ale unor producatori straini, acestia sa fie nevoiti sa subcontracteze o anumita parte din productie dar si mentenanta unor producatori autohtoni!Sugestiv este exemplul SUA, unde statul detine fabrici de armament care sunt subcontractate si operate de catre firme private, pentru realizarea integrala a unui produs militar.
      •Managementul privat al firmelor de stat din industria de aparare romaneasca. Aici este vorba mai ales de plasarea acestor firme sub “tutela” unor companii specializate in managementul unor astfel de situatii (sau chiar a unor companii private de armament, cu renume – a se vedea situatia din SUA) si mai putin doar de numirea unor manageri competenti. Acesta ar trebui sa ajute planul de retehnologizare dar si dezvoltarea unor noi planuri de afaceri precum si prospectarea unor piete externe sau parteneriate.

      Noi am sustinut privatizari si macar management privat!

      4.) Masurile de mai sus stii de cine au fost sustinute si inaintate Guvernului, CSAT, Comisiilor de aparare si comisiei mixte de relansare a industriei de aparare? De sindicate si nu de directori!

      5.) Daca nu sunt comenzi si in schimb firmele au datorii mari, nu vine nici dracu sa-ti cumpere pachetul majoritar sau macar de control. Ori ca sa aduci firmele in faza atractiva, prima data trebuie sa scapi de management neperformant, datorii, si sa le dai un minim de comenzi (macar revizii si cateva modernizari)! Pt. transportoare ti-am mai spus ca au venit si Patria si Textron si Renault si Mowag, asociindu-se cu Moreni, Aerostar sau Mizil, insa apoi MAPN a amanat programul! Idem cu UMB unde KMW sunt deja parteneri! La IAR Craiova la fel, sau la IAR Brasov!

      In 2-3 ani se va termina oricum intr-un fel sau altul din mai multe motive:
      A.) Specialistii in varsta inca ramasi in industrie vor iesi la pensie si nu vor mai putea transfera anumite competente, inca necesare

      B.) Noii absolventi, in mare parte nu vor avea habar de domeniul asta, iar putinii care vor avea vor pleca in strainatate unde exista industria asta

      C.) Se va profila tot mai tare un concern industrial european care va oferi un loc celor mai mari producatori, restul fiind incet-incet eliminati prin lobby politic. Daca noi nu demaram pana atunci industria si nu facem parteneriate cu parteneri puternici, suntem terminati industrial! Rolul exclusiv agrar prevazut de sovietici pentru Romania se va pune in practica in ue 🙁

      D.) Regulile pentru transferul de tehnologie se vor innaspri tot mai tare in interiorul UE, asa ca ciuciu offset si alte vise!

      E.) Daca nu se dau comenzi industriei noastre, putinii bani ai MAPN se vor cheltui pe SH-uri in cantitati mici, asigurand o inzestrare pestrita, costisitoare, si fara aport la PIB-ul nostru. Cate un batalion de fiecare tip de vehicul, 12 avioane, 12 elicoptere, si in rest se trage de tehnica care exista pana la casare. Cu fiecare cheltuiala pe un echipament SH iti omori cate o perpsectiva de a folosi banii aia intr-un program de cercetare sau macar o linie de asamblare, scaznd in paralel apetitul MAPN de a mai achizitiona altceva, in numar suficient pentru a acoperi intregul necesar de tehnica de lupta.

      • Ce nu se intelege este ca FIECARE ACHIZTIE DE SH-uri, FARA TRANSFER DE TEHNOLOGIE SAU MENTENANTA este o AFUNDARE FARA INTOARCERE IN SPIRALA PRABUSIRII INDUSTRIEI NOASTRE si implicit a economiei si INZESTRARII ARMATEI!

        O ACHIZITIE LA MANA ADOUA ITI REZOLVA PE TERMEN SCURT O PROBLEMA STRINGENTA INSA ITI PERICLITEAZA ORICE REDRESARE A INZESTRARII PE TERMEN MEDIU SI LUNG, consumand fonduri mai mari decat echipamente facute local, fonduri care sunt platite pentru operatiuni tehnice in afara tarii! SI ASTFEL TE FACE DEPENDENT DE CUMPARAREA ALTOR PRODUSE STRAINE, de la munitii, la piese si la inlocuirea tehnicii achizitionata astazi SH! Peste 10 ani degeaba vei dori sa faci ceva local pentru ca embrionul de industrie militara romaneasca nu va mai exista si va costa miliarde de euro si 10-15 ani sa creezi alta. SI DIN NOU SE VA DECIDE ACHIZITIA DE URGENTA DE ECHIPAMENT STRAIN, DISPONIBIL IMEDIAT, nou sau SH!

        Asta e spirala despre care vorbeam.

        • ca in orice chestie ,”pronosticarea” asta generalizata ..nu se va intampla ,see va intampla partial etc
          de multe ori sa vezi numai in detaliu si sa pierzi imaginea de ansamblu ,te aduce in pozitia de a nu vedea esentialul si invers inseamna sa te pierzi in generralitati si banalitati
          ex:1
          -multirolul si rasul multora dintre comentatorii de aici
          in momentul actual ,demararea unui program nou ,ar fi costat roamania ,realist vorbind ,chiar si numai pe partea de offset intre 1 miliard si 2 miliarde euro ,probabil intinsi chiar si pe zece ani ,ce ar fi insemnat intre 150 si 200 milioane de euro efort bugetar pe an(bani care parte s-ar intoarce in industria nationala-partea cea mai slaba din asta ,din moment ce nu avem agenti capabili sa-ti asigure componentele high tech,…sa n-o lungim ar fi cum a mai spus @george de nokia ,un exemplu ce nu-ti aduce nici un beneficiu,o industrie subventionata fara viitor datorita competitivitatii la nivel si la nivel politic tot timpul supusa presiunii politicului si coruptiei)
          2: tbt-ul
          un exemplu ,unde cu adevarat putem face ceva
          un program din asta ar costa probabil,faza initiala vreo 600 milioane ,intinse pe vreo 10 ani ,deci complet asumibil(nu stiu cat de gramatical e termenul)
          bani care se vor invarte in economia noastra ,in proportie foarte mare(e mai rentabil ptr guvern sa ia niste bani in forma de profit de la un agent unde e proprietar ,decat sa-l tina pe linie moarta si sa plateasca datorii in forma de salarii etc,fara sa tinem cont de restul ,de la banii salariatilor ce se vor invarti in economia noastra si de industria orizontala beneficiata)
          un program din asta ,numai prin comenzile armatei ,probabil asigura viitorul firmei ptr 10 ani,ce o va face atractibila
          -cutia blindata de la care pleaca, pare sa fie o baza foarte buna ,de la spatiu disponibil,nivel de protectie de baza,flotabilitate,etc ..nu are nimic in comun cu saur 1 sau 2 ,la care pct forte ar fi fost „drive-line-ul” ooccidental de calitate
          aici ,dupa ultimele teste etc,eu sunt in dezacord total cu @stelian,@marius fenechea si chiar cred ca poate iesi ceva ca lumea si ar trebui sa se continue
          3:tancul ,intre leo 2 si tr 2000,b 2.4 sau etc
          nu sunt de parere ca nu ar trebui sa mai facem tancuri sau sa luam sh neaparat
          -dar exista o tendinta la nivel mondial si nu sunt prea multi care mai dezvolta platforme de tanc in formula actuala ,foarte specializata, din mai multe considerente tehnice
          -tot mai multi modernizeaza ,sau continua ce au inceput
          deci ,daca tot ,avem nevoie neaparat de ele ,logic ar fi sa iei ceva ieftin si ..utilizabil,extins ,ceva in genul leo 2 si agentii nostri economici sa se cupleze la ei
          -nu ai nevoie de ele neaparat,le pui in sertar si astepti ceva ani sa vezi in ce directie se va merge si dai prioritate altor programe,cand timpul e propice il poti lansa(o platforma de tanc daca e buna ca baza ,ori ca e facuta in oct 99 ,sau in dec 2016 tot aia e ,directiile de dezvoltare cunoscatorii le stiu)
          -oricum directia generala va fi de ceva in genul mli-urilor ,mai puternice si mai puternic blindate(cu cat servomecanismele,motoarele electrice ,consumatorii de la bord devin mai eficace,la fel blindajele mai eficiente,scade neccesitatea unei puteri instalate foarte mari ,cu mentinerea raportului cp/tona si a protectiei prin conceptie generala decat protectie directa
          -cum ar fi ,cum ai intoarce-o ,ca nu vor fi la fel de rezistente precum tancurile,(unde masa la incasarea unei lovituri e primordiala),tot va creste importanta lor progresiv in formula asta ,in schimb al tancurilor clasice va scadea
          -deci ,in general e o platforma ,foarte specializata,cu aplicabilittate limitata si in general e mai bine sa te „bagi”,cand ai bani si nu ai ce face cu ei ,sau sta amenintarea langa tine
          4:pusca de asalt
          in general eu cred ca e benefic sa se duca la bun sfarsit programul
          -cateodata ,(cei ce au lucrat in domeniu adiacent industrial),nu e neaparat nevoie si benefic sa incepi o platforma de la zero
          -care la pusca noastra e scheletul
          cateodata e bine
          dar ,trebuie sa vezi si dedesubturile
          cugir-ul si toata industria adiacenta la noi a lucrat pe schelete model sovietic ,fara nici un proiect diferit
          sa le ceri ceva nou ,poate fi sa intampini probleme insurmontabile
          asa ca e logic sa le ceri ceva ce cat de cat cunosc si domina(care in cazul trupelor regulare nu prezinta mare importanta)adaptandu-te la unele cerinte ,in acelasi timp experienta acumulata sa-ti permita ca in cativa ani sa incepi modele pe schelete noi
          cam atat cu parerile
          oricum,contrar a ce cred multi,sunt oameni foarte competenti si devotati intre cei ce decid programele de dezvoltare ,probabil un „manageriat” la varf mai deschis noilor realitati si conjuncturi ar fi mai favorabil

  7. deci ascutiti brisca si cum aproba astia furtul de la RMCG sa le luam gitu si sa spunem clar europule la preturi can Germania salarii ca acolo normal, vreti afaceri aci corecte fifty fifty iar evaziune e crima si se ia firma si se urmaresc banii pina la gr.4 plus 20 de ani de pirnaie,nu conteaza ca esti roman chinez arab ,tigan nu uitati bugetul consolidat al statului unde se fura banii de pensii ,de la sanatate,nu frate aia is bani privati banii statului is aia din taxe,cas la sanatate direct ,aia de pensii la pensii, 5% direct la armata ca sa garanteze apararea afacerilor adica linistea, TREBUIE SA EXPLODEZE SI MAMALIGA INTRO ZI CA NU MAI PUTEM PLATI DIN 800 RON CA CICA NU AM PRODUCTIVITATE DE 8000 RON VRAJEALA .BASTA

  8. In fapt, este vorba de a avea o buna GUVERNARE.
    Un guvern trebuie sa urmareasca doua obiective fundamentale:
    1. Planul de dezvoltare nationala, cu care s-a castigat alegerile
    2. Asigurarea functionarii institutiilor statului
    Coruptia, evaziunea fiscala, sunt indicatori ce pun in evidenta nefunctionalitatea, sau ineficienta acestor institutii. A fost penalizat la alegeri vreun partid pentru aceste lucruri ? Nu.
    S-a votat in aceasta tara cu un partid pentru ca avea un program de guvernare mai bun decat alt partid ? Nu.
    Din ’90 incoace, se voteaza contra lui X. Si asa iese castigator Y.
    Si-atunci la ce se ne asteptam ?

    • gabriel, cred ca ai spus un mare adevar. Coruptia si evaziunea sunt in mare parte indicatori si consecinte ale unei guvernari proaste. Pe mine unul ma ingrijoreaza cel mai tare ca de cel putin 3 cicluri electorale incoace nu mai are nimeni program de guvernare, se mizeaza 1. pe cine arunca cu mai mult rahat in celalalt, 2. pe cine da mai multa mita electorala (de la galeti si zahar pana la promisiuni salariale)

  9. Si in Germania sau SUA exista coruptie. Diferentele dintre noi si ei sunt doua :
    1. La ei societate civila nu doarme. Orice tentativa de coruptie este imediat sanctionata de electorat. La noi este exact opusul. Toti ne-am obisnuit ca pentru a reusi in viata trebuie sa dai spaga. Este de ajuns sa iti dai seama dupa faptul ca peste 70 % din populatia tarii este iubitoare de manele.
    2. Coruptia nu este endemica. Cea mai suparatoare forma a coruptiei este cea mica care ne afecteaza pe toti. Cea la nivel inalt va exista mereu in oricare tara de pe planeta asta.

    Angajatii de la DNA si Garda Financiara primesc deja salarii consistente. Un procuror DNA primeste de la 3000 de lei pe luna si poate ajunge lejer si la peste 10000 lei pe luna. La fel si judecatorii si in general toti angajatii din sistemul judiciar. La Garda Financiara angajatii primesc un spor de 25% din amenzile aplicate. In ultima vreme cred ca DNA-ul isi face treaba. Cat despre ANAF este de ajuns sa vezi ce a patit guvernul Ungureanu atunci cand la schimbat pe Blejnar.

  10. eu i-as lua pe aia care traiesc cu ajutorul social ca au 12 puradei, si le-as oferi loc de munca in fabrici sau pe santier, si daca refuza..ciuciu ajutor…cel mai simplu…bine, acum nu o sa ii dai unui doctorand sa munceasca la cazma, ii dai slujba in domeniu…si uite asa eliberezi 20% din PIB-up tarii

    • In care fabrici si pe care santiere le-ai da locuri de munca? Ale cui fabrici? Crezi ca ..Dacia (un exemple) iti accepta tie orice tigan analfabet si fara un minim de calificare pe care sa-l plateasca cu 2600 ron? Ca pe acolo sunt salariile la Dacia.

      Sau Ford? Sau Sidex (astia au mai multi angajati decat le trebuie)? Oltchim?

      Sa nu intelegi ca sunt sustinator al ajutoarelor sociale.

      • pai am zis in functie de calificare…si da-l incolo de tigan, ca o fi capabil sa sape un sant sau sa asfalteze un drum, sau sa fie miner

  11. Se pare ca a fost practic desfiintat, legislativ si constitutional, proiectul de lege pt. avizarea exploatarii la Rosia Montana:
    http://luptapentrurosiamontana.files.wordpress.com/2013/09/avizul-ministerului-justitiei-proiectul-de-lege-rosia-montana.pdf

  12. De rumegat acilea, ca au fost putine comentarii anul trecut (zero):
    http://rumaniaeconomic.wordpress.com/2012/12/08/ce-i-dorim-romaniei-posibile-prioritati-in-urmatorul-deceniu/

    sectiunile ADMINITRATIE (pct.4->), INFRASTRUCTURA (pct.12 ->), CADRUL DE DEZVOLTARE ECONOMICA (pct.16 -> ), JUSTITIE (pct.32->) si FISCALITATE (pct.49-> )

    lectura placuta 🙂

  13. Degeaba facem noi politica daca stam in case si speram ca astia se vor trezi din somn. Ei nu dorm, o fac deliberat. Cand ne-om rascula si recupera tara atunci putem face politica acasa cu vecinii. Un Vlad Tepes ne trebuie sa faca ordine aici ca asa nu se poate.

  14. Vise frumoase D-lor dar din pacate un singur comentariu scurt si la obiect intr-o galeata plina cu viermi si alte mizerii nu se poate umple galeata cu apa curata deci mai intii trebuie curatita galeata bine securizata si abia apoi incet cana per cana incepi sa umpli galeata cu apa curata mai tirziu poti impartii apa curata si reumple din nou intr-un ciclu curat.Nu cred in solutia cu manageri din vest poate doar ca si consilieri dar cred in managerii tineri Romani scoliti in vest s-au care lucreaza in vest motivati si platiti bine vor face treaba buna.

  15. Mai este miting si duminica in parcul Izvor(langa Palatul Parlamentului),intre orele 11 si 14,impotriva existentei haitelor de caini pe domeniul public.Mitingul e sustinut de cantareata Nadine. http://www.click.ro/vedete/romanesti/nadine_protest_maidanezi-nadine_impotriva_maidanezilor-nadine_0_1682231766.html

    • eu unul as scoate jandarmii noaptea si as impusca cate 10-20 de caini si i-as urca in dube….in 2-3 luni nu mai avem maidanezi in tara…gazul este mai scump ca glontul de cal 22

  16. pe cînd un referendum de eutanasiere a politicienilor? Ăștia fac mai mult rău decît maidanezii… 🙂 🙂 🙂 🙂

    • Astia ar putea fi asasinati (fara eutanasiere) fara ncic un fel de problema. Nici macar la cu drepturile omului nu ar intra.
      Politicienii nu sint oameni, sint niste fiinte subumane, neevoluate.

  17. Cea mai simpla metoda, dar irealizabila, este sa nu mai FURE marii demnitari atita.

  18. Inca un articol excelent . Eu chiar cred ca pe viitor vom putea schimba ceva in aceasta tara , pe care o iubim indiferent de lucrurile pe care trebuie sa le suportam . Inainte sa incep sa citesc acest forum stiam doar 1% din cunostintele pe care le am acum . Ma bucur ca exista oameni ca voi si sper sa ma implic cat mai mult pe viitor 🙂

  19. Vorba lui Basescu: la noi taxele si impozitele nu trebuie marite, ci colectate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *