Eitan 8×8 in teste

E interesanta prima intrebare de pe pagina YouTube… si anume daca a fost testat si in conditii de temperaturi scazute sau, as adauga eu, si de umiditate ridicata, ca amfibiu nu cred sa fie 🙂

Raspunsul e evident, deocamdata.

si alte filmari aici:

Citeste si:

. https://www.rumaniamilitary.ro/tbt-8×8-eitan

34 de comentarii:

  1. Tara lui Andrei

    Arata interesant si capabil si probabil ca o sa iasa o chestie ca lumea, in stil caracteristic Israel. Mai ales cand o sa inceapa sa monteze si sisteme de aparare activa pe el si pe celelalte vehicule.

    Ma intreb oare daca se gandesc si la export ? (nu intreb pentru noi ca am inteles ca noi o sa avem cel mai bun transportor blindat din toata UE)

    In masura in care israelienilor nu prea le place sa dea „share” la tehnica militara pe care o folosesc si ei, din motive evidente…

    Daca e facut special pentru genul de teren din zona OM si pentru nevoile Israelului ma gandesc ca multe tari n-ar avea ce face cu el, dar altele probabil ca ar fi interesate… Acum ramane de vazut cate variante va avea si daca se gandesc sa se bage la export.

  2. Care intrebare de pe pagina youtube? Nu apare nimic la comentarii…

    Evreii nu au avut pana acum transportoare pe roti, interesanta schimbare de optica

    Pare mai manevrabil in teren accidentat in comparatie cu Piranha

    • am adaugat in articol… intre timp au moderat comentariile.
      Intrebarea era daca a fost testat si la temperaturi scazute.

    • SURSA:
      https://www.jpost.com/Israel-News/Ministry-of-Defense-reveals-final-model-of-the-Eitan-APC-560177

      At 8 meters long and 3 meters wide, the Eitan weighs in at 30-35 tons and is operated by three crew members – the commander, gunner and driver – and can carry nine fighters in an air-conditioned environment.
      Equipped with a 750-horsepower engine, the Eitan will be able to reach speeds of up to 90 kilometers per hour on roads in urban areas
      he vehicle also comes equipped with a peripheral observation system, a high-resolution touch-screen system offering a 360-degree view of the battlefield and a variety of advanced weapons systems, which can intercept threats like missiles and rocket- propelled grenades – weapons that have proved deadly for older vehicles.

      During Operation Protective Edge, seven IDF soldiers – including Oron Shaul, whose remains are believed to be held by Hamas – were killed after Hamas terrorists fired a missile at an M-113 APC. Following the incident, 30 reservists notified their commanders that they would refuse to enter Gaza in the M-113, which was designed by the US Army in the 1960s and first used during the Vietnam War.

      Data fiind sursa, sper ca nu e fake news precum „celalalt incident”.
      Cu toate plusurile rotilor(logistica mult usurata), totusi pt.zone de lupta cu ruine(Liban, Gaza), senila imi parea mai potrivita.

  3. la clipul de aici sunt 2 comentarii interesante:
    https://www.youtube.com/watch?v=27Zwl7aBaVo

    Rafael Zevallos
    how much for one of these?

    Beny Karachun
    One and a half million dollars, half the price of similar European IFVs

    • Pretul, nu a fost niciodata un pct. slab pt tehnica militara Israeliana, altii, sunt factorii negativi in ecuatia achizitiilor. Daca iti permiti sa cumperi de la inceput, tot ce ai nevoie(si sa le si receptionezi), Ok, daca nu….

  4. Tara lui Andrei

    Nu mai tin minte exact procentajul dar cam 60-70% din vehiculul asta reprezinta piese off-the shelf civile si militare. Unele fiind aduse din SUA. (poate motorizare si alte chestii ca ma gandesc ca armamentul si-l fac singuri…)

    Din ce stiu eu vor sa-l faca cat mai cost effective si probabil se doreste sa-l produca in numar mare si, mai mult de atat, sa poata fi reparat si intretinut repede si ieftin.

    Intr-o situatie de conflict poate sa fie mama blindatelor ca tot o sa piarda partial sau complet vehicule din astea. Astea o sa „cada” cel mai mult la urma urmei si israelienii stiu asta. Alea burdusite cu blindaj sau active defense s-ar putea sa fie mai sigure dar nu neaparat.

    La faza cu 1,5 milioane de dolari nu mi se pare o mare smecherie pentru ca atat costa vehiculele de genul asta de regula, cel putin cele din Occident. Probabil ca omul ala nu a inclus armamentul si diverse alte componente (senzori, armura, samd).

    Mi se pare mie sau partea de jos nu e V-shaped ? Un V-shaped cu varf taiat pare… dar probabil ca are spaced armor ceva…

    • capatu satului

      v este la eitan un fel de w,
      respectiv o secțiune centrala probabil blindata în care este transmisia (cardan + cutie de viteza, diferențiale, senzori si cio mai fi având pe dedesubt)

      are o forma interesanta a părții spate cu ușa mai în interior – pt o protecție mai buna la coborârea trupei,
      forma asta se regăsește la transportoarele de trupe pe senile:
      Scout SV mai numit si ajax de pe la ingleji,

      apoi, usa spate pare cu deschidere dubla la fel cu ajaxu, kurganets 25, boomerang, etc,
      din cate am inteles io, din fotografii, si agilisu va avea in varianta apc ceva prelungiri de astea laterale pt protectia trupei la coborare,
      despre usa spate a agilului si deschiderea dubla sau simpla acestuia nu am date,

      într-adevar cu protectie activa, afara de blindaju propriu, arata bine transportoru israelian si va fi un adversar serios pe campu de lupta,

      pe de alta parte, io cred ca la noi se insista gresit pe chestia asta cu plutirea in defavoarea protectiei,
      pt ca protectia este pana la urma mai importanta decat plutirea apc ului,
      e in joc pana la urma viata soldatului,
      care in orice caz nu a fost la mare pret pt. conducatorii nostrii – avem exemplele razboielor mondiale,
      ori la protectia soldatului ar trebui schimbata un pic gandirea iluminata a conducatorilor de pe la armata,
      ca si la altii s-au schimbat strategiile,

      la noi mai greu cu trezitu, avem noi in istoria noastra un defazaj la conducere si nu vrem sa renuntam la obiceele vechi – avem exemplele noastre nefericite de prin Irak şi Afganistan: martiri fara rost iar ofiterii avansati ca au trimis soldatii in cutii de conserve,
      norok cu ajutoru american altfel…

      • Pai noua ne trebuie neaparat si blindate amfibii.
        Daca ne uitam la cum arata Agilisul, adica ditamai transportorul, cum a zis si George mai demult, nu cred ca gresim presupunand ca va avea o greutate intre 25 si 30 tone.
        Nu o sa fie chiar o cutie de carton. Ca protectie ar putea fi similar Piranha 5.

  5. Eitan a fost conceput pentru urban warfare. De aia are cauciucuri si nu senile, e mult mai manevrabil in spatii mici si daca s-a dus senila cand esti in toiul luptei intr-un sat libanez, practic esti gata. Daca esti pe cauciuc si motorul se mai invirte, poti sa mai iesi de acolo in viata.

  6. Arata bine de tot… daca functionalitatea si fiabilitatea sunt bune, au bifat inca o bila alba evreii…

  7. Nu au nevoie de transportoare amfibii. Nu au riuri de fortat.
    Transportoare pe senile au cu gramada. Transformau tancurile T55 capturate de la vecini in ” scule” puternic blindate pentru a transporta desantul in lupta in oras.
    Au sute de astfel de transportoare. Se cheama Achzarit. Chiar daca modificarile au fost facute prin 1988 , sint inca in dotare.

  8. Tara lui Andrei

    Ca tot veni vorba de IDF.

    Ma intreb care e stadiul la noile noastre uniforme. Le-au primit toti ? Sunt in regula ? Stiu ca initial erau niste probleme si parca au modificat nu stiu ce loturi…

    Noua uniforma include si incaltaminte ? Castile alea vechi din era medievala cand o sa dispara peste tot ?

    https://www.jpost.com/Israel-News/IDF-to-try-out-new-combat-uniforms-560799

  9. Cred ca numai Boxer-ul mai are motor de 750CP. Sunt curios cine e producatorul motorului ca eu nu am gasit referinte.O fi tot MTU sau american? Nici despre cutia de viteze nu am gasit referinte. La 35t e clar in clasa Boxer-ului, inclusiv la dimensiuni, fara a avea insa modularitatea acestuia.
    Revenind la discutia cu farurile dispuse in partea de jos la Agilis de notat ca Eitan are faruri si in partea de jos, posibil doar pentru faza lunga.

  10. O derulare pe ore si minute, a evenimentelor.
    La ora 18.26, survine si incidentul.
    https://www.timesofisrael.com/as-israel-hunts-for-terror-tunnels-after-soldiers-killed-abbas-to-meet-hamas-chief-for-ceasefire-talks/

    Dupa ce ajungi la final, gasesti greu cuvinte sa spui ceva.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *