Indienii saracii se tot plang…

images (1)

Iar rusii par din nou neseriosi in aprovizionarea cu piese de schimb conform contractului. Hindusii au mai patit-o si altadata, cea mai recenta belea a fost cu submarinul nuclear inchiriat din Rusia, nava care a stat multe luni la tarm din lipsa pieselor de schimb din Rusia.

Pe cale de consecinta, in timpul vizitei premierului Modi la Moscova (24-25 decembrie), pe langa semnarea contractului pentru cele cinci sisteme S 400 Triumf, indienii se duc si cu jalba-n bat fata de aparatele Suhoi 30 MKI construite/asamblate la ei acasa. Indienii se plang de foarte slaba calitate a acestora (rata ridicata de defectiuni) si astfel de timpul foarte mare pe care avioanele il petrec la sol, in reparatii.

Conform IAF situatia este groaznica si daca n-ar fi de plans ar fi de ras. Indienii arata ca flota lor de Su 30MKI are o rata de disponibilitate de doar 55%, fata de 75% cat le promiteau rusii, astfel dintr-un total de 210 aparate operationale, cam 115-126 sunt blocate la sol pe motive de intretinere si reparatii.

Problema principala vine de la sistemul fly-by-wire si de la sistemul de avertizare radar. Acuzatiile indienilor sustin ca aceasta foarte slaba diponibilitate are ca motiv lipsa pieselor de schimb, care vin din Rusia cu foarte mare intarziere, si astfel aparatele stau in hangare in loc sa fie disponibile la zbor.

Si toate astea se adauga problemelor locale cu mentenanta sau productia de subansamble de proasta calitate, Suhoiul indian fiind vestit deja ca are obiceiul sa-si catapulteze pilotii  fara nici un motiv si bineinteles fara comanda, aceasta problema fiind pusa de rusii pe seama intretinerii defectuoase a indienilor…

Iar necazul are sanse sa creasca spre proportii epice daca ne gandim ca Su 30MKI dispune acum si de tractiune vectoriala, ori stim cu totii ca la aceste motoare intretinerea este si mai complicata.

Solutia – prin logica indienilor – a fost deja discutata cu rusii in noiembrie si va consta in dezvoltare in India  a unui centru industrial dedicat pieselor de schimb pentru Su 30MKI, centru in care ambele parti sa participe (joint venture). Se asteapta ca vizita lui Modi din perioada Craciunului sa lamureasca si acest aspect.

Incepand din 2002 – odata cu intrarea in exploatare – India a pierdut sase Suhoi 30MKI.

GeorgeGMT

18 comentarii:

  1. nu e rau ! in urma cu 2 ani Spania si Germania se mandreau cu o rata de disponibilitate de 15 respectiv 7 % la Typhoon -uri.

  2. iete ici ce zic germanii:http://augengeradeaus.net/2014/09/fertigungsfehler-beim-eurofighter-vorerst-halbe-lebensdauer-aktuelle-einsaetze-nicht-betroffen/

    cica de la 3000 de ore de zbor,perioada de vata garantata,s-a redus la 1500!!!!Din care peste 1000 deja s-ar fi zburat din 2005 cand pasaroiul a intrat in dotare….

    • Daaaa se pare ca nemtii au probleme mari cu ET lor.

      • @eu nu stiu daca astia chiar au probleme sau se fofileaza pur si simplu pt a scapa de corvoada participarii cu avioane de lupta in coalitia anti IS( trimit un tornado- doua sa faca niste poze)! Conform presei germane bundeswehr ul ar cam fi la pamant din toate pt de vedere si n au de nici unele…niste sarmani si amarati..bietii de ei..

  3. Sunt „slabe” avioanele astea rusesti…dar nici chiar asa de slabe. Cainii latra,ursul trece.
    In curand, vor cumpara si rusii Rafale….

  4. Au indienii astia un ghiveci acolo ca nici ei nu mai stiu ce au prin curte si ce le mai trebuie . Ba cumpara si fabrica sub licenta avioane rusesti , ba ar vrea si niste avioane de la francezii de la americani de la chinezi si tot asa ……

  5. se pare ca nici Rafale nu sta mai bine ,fiind criticat de indieni,avand o disponibilitate de 50%
    http://www.assemblee-nationale.fr/14/pdf/budget/plf2013/a0256-tvi.pdf (pag29)
    o intrebare pentru domnul MirceaS ,daca poate raspunde, sau pentru alti colegii ! Care dintre cei doi indicatori conteaza cu adevarat ? DT sau DTO si daca pe bune dreptate indienii pot fi nemultumiti de indicatorul DT avand in vedere ca :
    (a) DT (disponibilité technique/technical availability) is the availability rate with regard to the entire existing fleet.
    (b) DTO (disponibilité technique opérationelle/ operational technical availability) is the ratio between the number of aircraft available and the number of aircraft needed to achieve the planned activity, that is to say the ability to achieve the operational goal, the mission.

    • Bunà ziua,

      La francezi, cum sunt mult implicati în OPEX (operatii exterioare), pe militari i-am auzit cà ar tine mai mult cont de DTO. Dacà mà refer la documentul dumitale, DTO lui Rafale era de 97%, constant pe 3 ani, ceea ce este exceptional. Documentul redà situatia pânà în 2012 totusi.

      În ceea ce priveste DT, în metropolà si fàrà angajamente militare, cele 50% se explicà prin lipsa de urgentà în ceea ce priveste aprovizionarea cu piese detasate si întretinerile de rutinà. Disponibilitatea, în cazul acesta, nu este impusà de consideratii tehnice ci mai ales administrative (gestiune bugetarà si de personal).

  6. merci de lamurire! in concluzie se poate spune ca Rafale e cel mai bun dintre Euro -Canard-uri(indiferent de DT sau DTO) datorita faptului ca e un proiect national spre deosebire de Eurofighter realizat de un consortiu multinational sau Gripen care desi are disponibilitate mare , e monomotor si dependent de furnizori din alte state(http://www.rumaniamilitary.ro/argentina-sa-cumpere-gripen-britanicii-spun-no-way),iar India ar trbui sa inteleaga ca avioanele de lupta sunt o ,,jucarie” scumpa ..

  7. astia nu trebuie lasati cu bani pe mana,parca sunt niste copii lasati de capul lor in raionul de jucarii.

  8. India este o vaca (sa zic asa) de muls pentru rusi. Deocamdata, Su e ieftin si chiar daca mai da rateuri le asigura indienilor accesul la T-50.
    Anul asta iese. 110%.

  9. Blonzii incearca sa mai obtina ceva reduceri,atata tot. Au nevoie de T-50. Prietenii stiu de ce.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *