Întâlnirea ministrului apărării cu o delegaţie MHS Truck&Bus (MAN)

Ministrul apărării naţionale, Adrian Ţuţuianu, și secretarul de stat pentru Armamente, Florin Lazăr Vlădică, la întâlnirea de lucru cu reprezentanţi ai companiei MHS Truck&Bus – foto Petrică Mihalache

Marţi, 22 august, ministrul apărării naţionale, Adrian Ţuţuianu, alături de secretarul de stat pentru Armamente, Florin Lazăr Vlădică, a avut o întâlnire de lucru cu reprezentanţi ai companiei MHS Truck&Bus, importatorul vehiculelor utilitare MAN pe piaţa locală, şi ai Grupului Rheinmetall Defence AG.

Discuţiile au fost concentrate pe identificarea modalităţilor de cooperare integrate în industria naţională de apărare și pe dezvoltarea unor potenţiale parteneriate pe segmentul militar, dar și pe crearea unui hub de transfer de tehnologie pe plan naţional.

Ministrul Adrian Țuțuianu a reiterat faptul că alocarea, începând din acest an, a două procente din Produsul Intern Brut pentru Apărare a creat condițiile inițierii a opt programe esențiale, prevăzute în Planul de înzestrare a Armatei României 2017-2026, şi a trecut în revistă stadiul implementării acestora, subliniind nevoia acută a Armatei de a fi demarate cât mai curând toate proiectele asumate de către Guvernul României.

MApN

52 Comments:

  1. Capătu satului

    Fac camioane adevarate nu casetofoanele iveco pline de plastic
    Dar la noi performanta nu este un criteriu

    Plus ca, daca am inteles bine, si ungurii au început o colaborare cu ei in domeniu vehiculelor militare de transport

    N-ar fi rau daca roman bv ar incerca o colaborare cu ei, cu mercedes sau cu oshkosh
    Sau dacă nu vrea roman mai sunt Moreni si restu
    Altfel pdf-urile merg ceas

    Fiecare zi inca o întâlnire
    Dar nimic in orizontu apropiat

    • serios? operez o flota de Man euro 6 si e dezastru la fiabilitare. MAPN te rog sa fi atent, porcariile astea germane te lasa cand ti-e lumea mai draga. ce tehnologie… AD- BLUE pentru armata…. sa fim seriosi domnilor, prefer motoare americane….ca au…sau japoneze da visez frumos…
      Cine nu ma crede il invit la mine…sa vada cu proprii ochisori

      • N-am auzit pana acum ca MANul asa aiba probleme de fiabilitate, ba dimpotriva este un camion foarte bun, printre cele mai bune, dar mai ieftin decat Volvo si pe langa Scania. Este plina tara de MANuri…

        • Cunosc pe cineva cu 3 capuri tractor MAN, nu l-am auzit sa se planga pana acum… si nu suntem concurenti sau ceva, n-are interes sa ma minta.
          Ba inca zicea ca, daca ar avea bani, si-ar mai lua inca unul.

          • Eu am lucrat cu MANuri sh aduse din Germania, cu peste 250 mii km si jurai ca-s noi, pe de alta parte MANurile sunt foarte des intalnite in tara, in caz de ceva, daca ajungem la concentrare si luam camioane de la companiile private am avea un parc cat de cat omogen.

            • Adevărul e la mijloc. Camioanele noi sînt pline de plastic și electronică, toate, fără excepție. Și sînt mult mai sensibile decît cele mai vechi care erau mai simple. Aici vorbim în special de cap tractoare. Iar motoarele noi, care trebuie să respecte normele euro cele mai drastice nu mai pot fi meșterite de oricine, oricum. Am văzut că operatorii se plîng inclusiv de noile Mercedes Unimog, care au și ele AdBlue. Am avut pe la jumătatea anilor 2000un cap MAN F2000 și un Iveco Trakker 8×4. Ambele modele foarte bune. MAN-ul l-am dat cu peste 1.000.000 de kilometri parcurși și cu motorul făcut pe la 800.000 km. Trakker-ul era indestructibil. Foarte robust și foarte puternic. A lucrat și la deszăpezire și pe șantiere, niciodată nu s-a dat bătut.

              • Eu am avut de-a face mai mult cu MANuri bascule 8×4 si am fost incantat de ele. Dar cand ai necazuri trebuie sa te duci la service. Iveco Traker le stiu, beleau la ele este sistemul hidraulic, eu am avut necazuri dupa ce a primit ulei hidraulic mai…maidanez. Pe de alta parte Trakeruk e bun la dezapezire ca are masa mare.

              • capatu satului

                nu exista termene de comparatie tehnologii diferite cu ani de productie diferiti,
                F 2000 produs intre 1994-2000 iar Traker incepand cu 2002,
                nu se poate compara F 2000 pt. ca este un proiect al anilor 90 cu Traker care este după 2000,
                alte perioade de schimburi de ulei, alte pompe de carburant, plus ca dupa 2000 se folosesc uleiurile full sintetic etc,
                apoi, nu se compara camioanele civile cu cele militare, incepand de la motor si restu,
                sunt alte cerinte un pic diferite, alte puteri ale motoarelor, capabilitati de a lucra cu carburanti diferiti, etc.,
                englejii, suedejii, daneji, slovacii,nemtii si inclusiv ungurii au optat pt. Man, ca sa-i enumar pe cei din Evropa
                https://en.wikipedia.org/wiki/RMMV_HX_range_of_tactical_trucks,

                daca suedejii si danejii le-au luat pe astea io zic ca nu le-au luat degeaba,
                ca astia au oameni care gandesc nu executanti ca si la noi care isi schimba parerea de azi pe maine,
                binenteles si noi daca cumparam ar trebui sa punem niste conditii, in afara de smenu aferent,
                ceva locuri de munca, transfer de tehnologie, etc,

      • Daca te plangi de fiabilitatea MAn-urilor sunt trei posibilitati:
        1. Ai fost chitros sau ai fost pacalit si ai luat niste junghiuri la mana a 5-a;
        2. Soferii te fura de te rup (singuri sau impreuna cu seful de coloana, daca ai). Adica motorina si/sau aranjamente cu firma de reparatii auto;
        3. Ai angajat tractoristi pe post de soferi, ca sa le dai salarii mai mici, iar astia iti fac praf masinile pentru ca nu stiu sa conduca.

        • Andrei Cristinel Negru

          Nu , astea noi chiar au o grămada de probleme . Alea vechi sunt foarte bune . Ma mâncat in fund de am luat unul in leasing si sta mai mult prin service ( il conduc eu ) .

  2. O solutie ar fi „privatizarea” Roman, oricum folosesc motoare MAN.
    Plus ca in acest domeniu exista si o piata civila consistenta in tara, ceea ce ar face rentabila investitia si pentru investitor.
    Incep sa se contureze principalii „furnizori de securitate”, sa asteptam ceva si joi? 🙂

    • Lucrurile la Roman sunt prea incalcite si murdare ca sa iasa o asociere cu MAN. Cred ca ar trebui realizata o asociere cu una din Uzinele Mecanice parte a Romarm. Roman SA dupa parerea mea este moarta de la privatizare.

    • Pai Roman e privat. Deci trebuie sa il vand MAN-ului patronul 🙂 .
      Sau sa confiste statul actiunile ca parte a unui proces anti-coruptie si apoi sa le vanda.

      • Nu mai e privata, a pierdur-o boul ala de Niculae. S-a ajuns pana la o sentinta a CCR, asta daca va vine sa credeti. Boul ala a pierdut fabrica definitiv si irevocabil, e numai buna de privatizat sau asociat cu o firma precum MAN.

    • VS @ Checkmate
      Roman e in insolventa si mai are 300 de angajati: http://portal.just.ro/62/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=6200000000100624&id_inst=62
      Uitati-va putin care-i sunt creditorii. 🙂
      Se poate face o „privatizare” prin majorare de capital. Vine cineva cu banii si majoreaza capitalul, statul face o conversie a creantelor in actiuni si iaca… 🙂

  3. Isi pierd nemtii timpul degeaba,astia ai nostri doar se fac ca vor sa cumpere ceva ,in realitate nu se ca intampla nimic. Nu s-a miscat un deget 27 de ani,credeti ca i-a lovit patriorismul acum? Mai vedem dupa cateva luni,oricum nu se dezmint deloc( vezi corvetele).
    Am vazut azi ca sinistrul apararii a spus ca este gata sa suplimenteze nr de militari din teatrele de operatii din afara tarii. Intrebarea e daca ne asteapta americanii acolo cu tehnica de lupta pe care putem sa o imprumutam?

    • Exact, mira-m-as sa se apuce de ceva anu’asta.
      Doar poate sa doreasca nemtii cu tot dinadinsul si sa ofere finantare completa si slugile MApN sa fie fortati sa se apuce..

  4. Tutuianu a discutat ieri cu omologul sau din frankistan ptr o mai stransa colaborare in ind de armament,probabil cu venirea gerontofilului sa legam o prietenie sincera hamdulilah

  5. cu importatorul ce sa vorbesti?!…doar costuri de service si preturi pentru produse finite…man,neoplan si bmw.
    cum se scrie mai sus roman bv. este privata deci este irelevant in cazul acesta.
    poate se tatatoneaza piata dar deja avem doua modele in uz,roman si iveco iar cu un al treilea devine fel de mancare.
    incep sa cred ca complicam lucruri care se cer simple cu atatia jucatori chemati la antrenamente.

    • „Ghiveciul” apare atunci cand faci achizitii prostesti, cu esantioane mici, cand tu ai nevoie de peste 2000 de camioane in diverse configuratii. In aceste conditii si pretul este mai mare.
      Solutia este evidenta; contract cadru multianual pentru intreaga flota, intins pe mai multi ani cu pret ferm.

      Eu as merge pe MAN!

      • Eu as merge pe ceva facut aici. Macar camioane (sper) ca mai suntem in stare sa facem (desi, pun vechea intrebare in stilul tehnomil: ce face un Roman ce nu face un Tatra?)

      • tocmai ca e asa de mare felia asta trebui gandita treaba mult mai profund.
        prima intrebare pe care as pune-o ofertantilor ar fi cine este dispus sa le fabrice aici sau in ce procent ar integra producatia aici.mapn-ul sa furnizeze fisa tehnica si necesarul dorit ,atat.nu trebuie inclus in nicio negociere comerciala,nu au competentele necesare,ii mananca aia de vii.

  6. trebuie discutat cu mai multi producatori inclusiv roman bv. si vazut ce pune fiecare pe masa.chiar recomandat joint-vent-uri care sa contina facilitatile si compania din brasov daca nu se gasesc solutii.
    atat spun,>2000 de camioane nu se achizitioneaza la cheie prin importatori.

  7. DPDV tehnic, as prefera MAN-ul contra orice alt tip de masina. Fiabile, cost mai redus al pieselor plus o multime de oameni ca stiu sa repare asa ceva.
    DPDV politic, as prefera sa vina OSHKOSH sa deschida o linie de productie pentru tot ce ne trebuie.

  8. ROMAN produce camioane cu licență MAN de prin ani 70 di secolul trecut. Inseamna ca experienta este. Colaborări intre sistemul public si cel privat sunt posibile şi se regăsesc peste tot in lume, doar voinţă să fie.

    • Corect.

      Insa . e un insa …
      Dupa 90 au fopts unele micsculatii (incepnad cu banca Dacia Felix care a fost infiintata cu banii Tractoru, Roman si nu mai stiu ce alta cestie din astea .. si care a papat abnii astora) cu importu de camnione de la altii samd. SI titu culminad culipsa unei linii de credit „specifice” (adica sa se poata cumprara un camion MAN in leasing sau macar rate. Din cate tinn minte un diorector de la Roman se plangea ca Roman este silit sa vanda camionul cu banii jos)
      Ma rpg s-=ar fi putut ca in anii 90 sa se faca o modernizxare cu MAN … mai ales in ce proveste motoarele si transmisiile.

      • Pe vremea cînd se plîngea directorul ăla probabil nimeni nu putea obține finanțare, altfel problema obținerii finanțării era a clientului, nu a vînzătorului, deși vînzătorii ceilalți își creaseră deja relații cu firme de lesing financiar astfel încît cumpărătorului, pe lîngă produs să i se ofere și soluții de leasing.
        Încă o chestie, în anii 2000 Roman vindea în draci la clienți mari. Numai dacă pomenesc Petrom care avea o flotă imensă de camioane Roman noi. Plus că erau foarte haotici, delăsători și îi durea în fund de clienți. Un exemplu: la societatea la care lucram în 2003 aveam trei capete tractor Roman cu motor Renault, luate de noi de la Roman Bv. Mașinile aveau tahografe montate pe ele. În perioada aceea a devenit obligatorie existența tahografelor și a limitatoarelor de viteză pe camioanele de la 3,5 tone în sus. Am purtat discuții nesfîrșite cu tot felul de oameni de la Roman Brașov pentru a obține certificările pentru tahografele montate. Nu aveau așa ceva și a trebuit să arunc tahografele montate din fabrică și să pun altele noi.

  9. Nu ar fi lipsita de interes o colaborare cu DAF Olanda deoarece masinile olandeze sunt dotate cu motoare PACCAR (americane) foarte fiabile plus olandezii au un procent mare si din Tatra care pot sa asigure partea de transmisie.

  10. Iveco livreaza prin contract multianual 2.000 camioane militare Frantei.
    Fabrica dedicata productiei militare de camioane e la Bolzano – Italia.
    Nu sint camioane civile cu ceva modificari pe ici pe colo. Sint proiectate special conform standardului militar.
    Or fi prosti francezii astia sa cumpere de la macaronari camioanele militare cind au un gigant ca Renault in ograda ?
    I general , un camion militar e total divers de unu civil.
    Noi ramasi cu idea ca punem o tabla groasa 1 centimetru pe caroseria Roman Diesel si avem camionul militar ? 🙂

    • Camioanele DAC fabricate la Roman Brasov erau destinate inzestrari MApN si aveau motoare MAN. Aceast model a fost facut tocmai pentru ca la acea data camioanele normale nu puteau fi folosite pentru specificul activitatilor militare. DAC-ul a fost si exportat.

    • Efectiv, Iveco are o protectie balisticà, anti mine si anti IED (bun, cât de eficace, nu stiu).
      MAN se retràsese din competitie, neinteresati de 250 ex./an.
      Dar motorul este fabricat în Franta, iar societatea francezà Lhor intervine cu 1/3 în echipamente.
      Bunà mobilitate si capacitate de încàrcare/descàrcare automatizatà. :
      http://www.bienpublic.com/region-dijonnaise/2013/07/30/ce-vehicule-c-est-l-avenir

  11. Probabil francezii folosesc iveco sa care moloz sau ptr fose septice ,odata ce renault-volvo sunt printre cele mai bune ,ce tot o frecam atata,probabil unii de pe aici au patroni broscari de aduc atatea laude ,lasa sa fie man la fel cu armata britanica .

  12. Roman Brasov foloseste actualmente motoare MAN de ultuma genertie, iar pana nu de mult fabrica sub licenta motoare mai vechi ale aceleiasi producator. Plecand de la acesta stare de fapt, cam care ar fi avanrajul MAN si RoMAN in a colabora iarasi ca odinioara? Sa fie vorba de o noua licenta plus transfer de tehnologie, de o reprivatizare dupa epusodul Niculae sau de altceva? La cum merg lucrurile acum, eu nu vad ca Roman Brasov sa fie exclusa din ecuatie pe modelul patentat pana nu demult de politrucii nostri autohtoni. Acum lucrurile par ca s-au pus in miscare in mod serios di ca cineva ne preseaza sa nu mai fim doar hoti si prosti, sa mai si ‘muncim’!

    • toți producatorii cargo sunt intr-un fel sau altul,mai mult sau mai
      utin inruditi sau parteneri intre ei(chiar sunt acuze de cartelizare a pietei ca si in industria auto mica).
      probemele de calitate sunt pur si simplu subiective.
      camioanele militare trebuiesc concepute din start ca si echipamente militare care pot insa imprumuta anumite compenente de la fratii civili.
      fabrica de la brasov poate oferi conditii care pot usura startul unei noi aliante indiferent de partenerul extern.
      licentele tehnologice au fost la inceput pentru motoare man,acum cred ca acestea vin gata asamblate si nu doar man ci si caterpliar,renault,etc….au echipat in functie de piata si comenzi.

    • Institutele de genul acesta si nu numai sunt structuri strategice atat pe timp de pace cat si la razboi sau calamitati. Lipsa vaccinurilor poate creste pierderile atat militare cat si civile. Experientele trecute, in special din timpul primului razboi mondial, sunt elocvente. Si alte state au structuri de productie si logistica sanitara. Sa porneasca cat mai repede productia de vaccinuri.

    • Stimate ronin.
      Nu am patron. Sint capsunar de 27 de ani.
      Adica un PFA dar cum citesc niste comentarii care ma conving ca multi sint ramasi mintal la epoca RSR , bag date din ce citesc in presa de specialitate a macaronarilor.
      Acum ca dvs nu poti vedea italienii , nici o problema. Ei au industrie care sa le asigure necesarul militar. De la bocanc si pistol pina la fregata ,avion si satelit militar .
      Evident niste prosti macaronarii astia . 🙂

    • Devenind unitate militara , angajatii au acces la pensia speciala de la virste de 45 de ani.
      Smecheria e aici. Poate doar in China si Corea de Nord niste unitati militare fac vaccinuri pentru populatie.

      • In Italia exista serviciul farmaceutic al armatei, pentru informarea dvs. produce inclusiv fiole pentru alcooltest, foi termice (alea argintii pe o parte si aurii pe cealalta), canabis pentru terapia durerii si lista poate continua. De unde stiu?: am fost la niste cursuri organizate de ei. Repet: este un institut strategic pentru Romania. Vaccinarea nu este o prostie cum bat unii campii la tv. iar daca le maresc salariile, macar vor plati profesionisti nu vanzatori de cartele telefonice (vezi cazul TAROM).

        • Nu produce vaccinuri domnule serviciul farmaceutic militar italian. Produce nedicamente pentru boli rare si ce in general se da ca antidot militarilor in caz de razboi NBC. Apropina ca exemplu.
          Cantacuzino era un producator de vaccinuri . Militarizat va produce vaccinuri ? Iar o serie defectoasa de vaccin o bagam imediat la secret militar ?
          Vaccinurile se produc azi de firme private care factureaza mai mult decit e tot bugetul anual al MApN.
          Ce va produce Cantacuzino militarizat ? Canabis pentru parlamentari si trupe ?

      • E doar o cioacă. Chestii de împărțit bani. Institutul trece de la securitate la armată. Nu e vorba de eficiență, management mai bun și fermitate în conducere. Dacă ar fi așa Armata Română ar fi una dintre cele mai bune armate din lume și cu cea mai modernă dotare.

        • Nu se discuta de productia de armament biologic. Lipsa unui furnizor intern de seruri si vaccinuri, de mijloace de diagnostic s.a.m.d. ne va pune in dificultate atat pe timp de pace cat si la razboi. Dupa cutremurul din Haiti, la doar cateva zile a izbucnit epidemia de holera. Nu este o boala pentru care ai stocuri de antibiotice si vaccinuri specifice. Aducerea lor prin import inseamna timp (morti) si bani. Aceasta idee de salvare a unei structuri care face si cercetare nu poate fi decat buna. Dupa poti sa-o treci din nou la sanatate, personalul poate ramane civil, doar partea de conducere sa fie asigurata de militari (care sunt deja angajati). Romania are nevoie si de pastrarea in propietate a unei fabrici de medicamente pentru a putea comanda fara licitatii (deci pierdere de timp) medicamente care altfel nu se produc in mod curent (iodura de potasiu de exemplu). Institutul in cauza producea vaccinuri si seruri cu uz in sistemul de aparare si civil, trebuie doar sa redeschida o linie de productie. Probabil va fi foarte importanta investitia in paretea de diagnostic si cercetare. Astazi se incearca folosirea virusilor in scop terapeutic la nivel celular. Studiul virusilor este necesar si pentru ca stau la baza dezvoltari unor tumori. Sunt si bacterii care creaza premiza dezvoltari unor tumori (HP de exemplu). Rezistenta germenilor la antibiotice este o alta directie de cercetare importanta la nivel mondial (costul unui antibiotic din noua generatie costa sute de euro pe flacon), nu mai vorbim de medicamentele antivirale. Institutul produce mediile de cultura care altfel ar trebui importate.

          • N-a zis nimeni de vînzarea Institutului. Institutul o duce greu din cauza conducerilor numite politic. Și a strategiilor la nivel de minister și de guvern. Și-au bătut joc de Institut și acum o dau cu conducere cu mînă de fier, militarizare, etc.Parcă asta ar fi soluția. Militarii ăia care or să conducă or să fie puși pe aceleași criterii ca și „civilii” de dinainte. În schimb, find unitate militară, transparența deciziilor și a acțiunilor o să fie nulă.

            • Idea gestiuni militare nu este noua a fost folosita de guvernul sua in timpul crizei de la inceputul secolului trecut pe scara mult mai mare. Este desigur o solutie de criza, dar este mai bine asa decat sa-l inchida, din motibele aratate mai sus (ar mai fi si altele care tin de specializarea NBC). Eu m-am oprit doar la partea zi cu zi, vezi antitetanicul, serul antirabic etc. Nu vom produce tot dar un vaccin antitifoidic , antitetanic si altele de acest gen o sa fim in stare sa le producem din nou platind salarii la romani si nu la alti.

          • berceamondialu

            -instit Cantacuzino nu s-a ocupat cu virusii, pt asta era/este instit. nat de virusologie
            -nu a fost niciodata o ….FABRICA de vaccinuri, nu este ceva asemanator cu o fabrica
            -liniile de vaccinuri s-au inchis , pe rind, pt ca nu aveau GMP si datorita managementului de tot rahatul facut de conducerea instit: directori au fost pusi prof univ care habar nu aveau ce este aia management,unii chir sunt de suspectat ca aveau interese oculte si au luat masuri care sa duca la scoaterea de pe piata de vaccinuri si alte produse biologic active a institutului, care ii concura pe marii producatori……

            • Inainte sa plec din tara acest institut inca mai producea inclusiv prin cercetare proprie seruri, vaccinuri, imunomodulatori. Probabil cel mai cunoscut produs al lor fiind Cantastim-ul. Produc? sau produceau tot ce inseamna medii de cultura pentru partea de diagnostic de laborator. Din cate stiu, este posibil sa si gresesc institutul de virusologie se ocupa de cercetare si invatamant. Referitor la la situatia de astazi, cei responsabili trebuie anchetati si condamnati daca se demonstreaza ca au gestiomat cu rea intentie un bun public. Nu am nimic de castigat din apararea acestui institut; o fac pentru ca am folosit produsele lor si nu am avut niciodata probleme. Cred ca este important sa ai linii de productie la dispozitie in caz de necesitate. In rest la cate au fost distruse in aceasta tara ce mai conteaza …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *