Noua șalupă fluvială a Forțelor Navale Române

Scriam pe la începutul lui 2021 (articol care poate fi recitit accesând acest link) că actualele vedete de patrulare (la origine dragoare) – VD141 ale Divizionului 88 Vedete Fluviale sunt îmbătrânite moral și fizic. Mai multe informații despre vedetele Divizionului 88 Vedete Fluviale găsiți și aici. La un moment dat am văzut și o emisiune în care se discuta despre reparații capitale și remotorizare a VD141, într-o manieră similară programelor prin care au trecut vedetele blindate de clasă Brutar și prin care trec în prezent monitoarele de clasă Kogălniceanu (monitorul 46 a fost până de curând în șantier la Dunav Brăila).

Tot atunci, reluam un interviu mai vechi (din 2020) cu comandantul Regimentului 307 Infanterie Marină care ne relata că, până în 2026, se are în vedere dezvoltarea unor noi capacități fluviale pentru Forțele Navale Române (FNR) care vor fi dotate cu noi vedete blindate de asalt.

În acest context, intrarea unei noi șalupe rapide de intervenție în compunerea Divizionului 88 Vedete Fluviale nu a reprezentat neapărat o surpriză pentru mine. Motivul pentru care acest articol apare de-abia astăzi este că, până acum, nu am reușit să identific nici modelul, nici producătorul șalupei.

Într-un final glorios am reușit și puteți citi mai multe detalii aici, în articolul publicat pe rnhs.info.

achizitie marina salupa de interventie eugeniu botez 522

64 de comentarii:

  1. „până în 2026, se are în vedere dezvoltarea unor noi capacități fluviale pentru Forțele Navale Române (FNR) care vor fi dotate cu noi vedete blindate de asalt.”

    sa speram ca au in vedere ceva de genul CB-90 sau FAC 1604 de la DAMEN

    https://www.damen.com/vessels/defence-and-security/landing-crafts?view=models&model=fac-1604#fac-1604

    9
    • Probabil ca tot asa v-ati distrat acum cativa ani cand ati aflat ca vom lua Patriot & HIMARS 😉

      Cu toate astea dupa ce luam si V/SHORAD-ul vom avea poate cel mai performant sistem AA stratificat din Europa (VShorad/Shorad, Patriot, Deveselu)

      10
      • Ce-are Deveselu cu antiaeriana?! Am mai auzit gogomania asta la nus ce analist pe Digi…
        In alta ordine de idei, prima baterie de Patriot o fi operationala?!

        9
        • Daca nu cu anti aeriana, o fi avand cu marina sau cu terestrele…

          E scut anti racheta, unde sa il incadram ?
          Nu tot amenintare din aer combate ?

        • Din câte știu, da. Operationalizarea durează mult la tehnica noua. Ca sa-ti dau un exemplu la scara mica, poți sa ai tehnica moderna în unitate, dar sa nu ai voie s-o folosești, deși știi s-o folosesti. Și ma refer inclusiv la banalele stații Motorola de pe vremuri. De Harris nu mai spun, ca erau ca bibelourile.

          4
  2. Pe vedetele fluviale ar fi fost bine să înlocuim protecția antiaeriană, mai ales că acum există dronele ieftine.

    2
    • Rachetele AA au dezavantajul ca nu pot lovi obiective terestre sau navale. Iar la VB uri important e aibă în primul rand sisteme de sprijin cu foc pt trupe. Antiaerian au avantajul ca se maschează bine și sunt și rachete AA ca 94 la bord plus tunuri AA și mitraliere.

  3. Nicolae, de costuri nu ai spus nimic, nu ai gasit informatii?
    Geamurile alea ar trebui sa fie blindate, nu? pt protectia echipajului si a pasagerilor.
    Altfel o scula utila, si sa speram ca BIM primeste ce a cerut

  4. Arata foarte bine. Are cineva idee ce motoare au?

  5. An ajuns sa ne bucuram de cumpărarea unor bărci. Mocheta aia cred că tine bine la „tăvăleală”. Asta sunt pentru plimbat amiralii la „curbe”.

    5
  6. Nu inteleg de ce au construit numai una. De obicei este mult mai usor sa le faci in 3 ori 4 bucati tot fabrici aceiasi piesa si utilizezi aceleasi scule. Ma rog o fi prototip in teste si urmeaza productia in serie.

    1
  7. Tom&Jerry.
    Aia nu e echipament militar mai mult decat sunt Dusterele „militarizate”.
    Nava de protocol, respectiv transport VIP (daca ne uitam la poza din interior, publicata pe rnhs.info, unde se vad 6 scaune tapitate in piele si cu spatar reglabil).

    6
  8. Mie mi se pare ok ca performanțe și costuri, plus ca se face de noi.
    Nicolae, cam de câte crezi ca ar fi nevoie?

    1
    • Habar n-am… Barcile astea trebuie sa satisfaca nevoile de mobilitate ale infanteriei marine. Pot cara 2 tone si sunt suficient de mici sa intre cam pe toate canalele.
      Pe acelasi model poate fi dezvoltata o versiune de asalt in genul Riverine Assault Boat. Am pus niste link-uri in raspunsul la comentariul lui Bing Bing ca sa-ti faci o idee.

      4
    • Georgel , asta e ceea de care avem nevoie
      Am avut nevoie
      http://www.cartula.ro/forum/topic/13000-vedete-blindate-mici/
      La 90 cm pescaj si corp rezistent intra pe toate canalele Deltei .
      Si pe gheata subtire .
      Ceea ce trateaza articolul e o barcuta care poate fi facuta zob de pe mal de un bade cu mitraliera
      https://www.youtube.com/watch?v=IMn_fbDpUTk

      3
      • Motorul nu cred ca poate fi făcut asa ușor zob. Iar militarii au prostul obicei sa aibă veste protecție balistica pe ei. Și bănuiesc ca sta bine la capitolul senzori ir. Nu se duc ei caini surzi la vânătoare.

        • https://www.americanrifleman.org/content/royal-marine-sniper-vs-warship-sniper-wins/
          Si noi discutam de o barcuta .

          Nava are doua motoare insumand cca.750 CP.
          O rafala va perfora corpul , neavand blindaj .
          Sa zicem ca e lovit doar unul .
          Comenzile le vad electrice .
          Cateva gloante pe cablaj, sau generator, sau baterii si gata masina .
          Sau lovita masina si rezervoarele incendiul e gata .

          Militarii au veste si casti.Dar acestea protejeaza doar capul si bustul.
          Cat il pot proteja .
          Si oricum , nu am vazut militar cu vesta sa ramana in bataia focului .
          Si pe front in Ucraina toti au veste , si pierderile nu sunt usoare .

          Cat despre efectul armelor de infanterie asupra barcii , nu mai departe decat primavara aceasta am vazut cisternele si camioanele logistice calcinate pe drumurile ce duceau spre Kiev.
          Cred ca ar trebui sa invatam ceva de aici .

          Deci salupa aceasta poate face 1001 de lucruri .
          Totusi , lupta nu e intre ele .
          Vedetele americane despre care am pomenit mai sus aveau totusi niste blindaje .

          2
      • VB76. Compari mere cu pere. VB76 a fost inlocuita de Grivita/Brutar. “Barcuta” din articol nu se vrea “blindata”. Si serveste altor scopuri.

        2
        • Asa este , am comparat mere cu pere .
          Victoria cu infrangerea .
          Supravietuirea cu moartea .

          Barcuta intr-adevar nu s-a vrut blindata .
          Barcute blindate vedem doar la altii .

          Vedetele mari nu au fost proiectate niciodata ca sa inlocuiasca vedetele mici .
          Simplificand, unele erau artileria , altele MLI-ul grupei de infanterie marina .
          Vedetele mari nu pot intra pe canalele pe care intrau vedetele mici .
          Nici nu pot gira cu cangea .
          Un propulsor lateral ar fi ajutat , dar la cele mici se putea improviza din motoarele de barca pneumatica de 40 CP .
          Am fotografii , dupa scoaterea din dotare a vedetelor blindate mici au ramas in dotare fel de fel de barcaze neblindate , denumite ironic nave de sprijin a infanteriei marine .

          Am imagini , dupa tragerea la cheu / la mal / la ponton ( lipsa carburant ) a vedetelor mici infanteria marina facuse o aplicatie in Delta.
          Cu lotca pe canale , tragand la vasle .
          Progres .

          Trivia : a fost prima data cand am vazut pusca-mitraliera 7,62×39 cu pat rabatabil .
          De ce le-o fi dat cu pat rabatabil cand trebuiau sa vasleasca la nevoie cu patul armei ,ca si parasutistii maiorului Julian Cook la fortarea Waal-ului , nu inteleg .
          https://www.youtube.com/watch?v=Lj6sbcyVsqw

          Si daca vorbim despre canale , luna trecuta am vazut un articol , canalele Deltei sunt colmatate , la jumatate , iar in adancimea aceasta mica barcile rapide ale cocalarilor fac macel in ecosistem .
          Pescuitul a cazut .
          Am intalnit aici in Spania , in Pirinei , un grup de lipoveni , erau sceptici cu privire la viitor . Emigrasera si ei , ca si noi metalurgistii .

          Ai dreptate, barcuta serveste altor scopuri , era un banc,+/- 1985
          ” Si-avem si canal la mare
          Sa se plimbe cu barcuta
          Ceausescu si Lenuta ”
          https://i0.wp.com/www.resboiu.ro/wp-content/uploads/2022/07/Salupa-Eugeniu-Botez.jpg?resize=1200%2C800&ssl=1

          2
    • Multe, pt toată unitatea. Economic, pt pl. Cc și o companie. Restu vin în valurile 2, 3.

  9. Pentru cei care sunt curiosi de producator si ce face pe langa plutitoarea asta https://www.electroscoica.ro/esm12sar.html

  10. Eu pana sa citesc acest articol pe rnhs, habar nu aveam de aceasta firma. Aceasta salupa este cinstita, nu vrea sa para nici monitor, nici fregata…este o salupa de care cei de la RIM au mare nevoie. Acum mi-e mi se pare ca bate un vânt care va transforma RIM în bine din multe puncte de vedere, și mai ales al dotării. Poate sunt prea optimist.
    Hai sa apreciem ceea ce se face, dar na… pun pariu ca polonezii vor lua 100 de șalupe pe Vistula și de doua ori mai mari…

    7
  11. Dacă ar baga și 3 aeroglisoare, ar fi deja vis. Deci nu 12, măcar 3.

    2

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *