Oshkosh a castigat contractul cu U.S. Army pentru inlocuirea Humvee-urilor

oshkosh-jltv-driving-over-rocks

U.S. Army Tank-automotive si  Armaments Command (TACOM) Life Cycle Management Command (LCMC) au desemnat castigatoare firma Oshkosh Defense, LLC, (cu modelul L-ATV – Light Combat Tactical All-Terrain Vehicle) apartinand Oshkosh Corporation (NYSE: OSK), a contractului de  6,7 miliarde $  pentru a produce Joint Light Tactical Vehicle (JLTV).  Programul JLTV completeaza o zona critica in privinta capabilitatii pentru U.S. Army si Marine Corps prin inlocuirea unei portiuni imense din flota „legacy” de HMMWV-uri cu un light tactical vehicle superior din toate punctele de vedere ale protectiei si mobilitatii off-road. In timpul desfasurarii contractului, ce include atat Low Rate Initial Production (LRIP) cat si Full Rate Production (FRP), Oshkosh trebuie sa livreze aproximativ 17 000 vehicule si servicii de sustinere.

Oshkosh a luat caimacul atat al lui Lockheed Martin Corp cat si  BAE Systems PLC dar si al lui AM General, firma responsabila pentru Humvee-urile originare. Atat U.S. Army cat si USMC au in plan inlocuirea unui total de aproximativ 55 000 vehicule (49 099 pentru U.S. Army si 5 500 pentru USMC) in 25 de ani, ceea ce inseamna ca valoarea totala a contractului poate ajunge la 30 miliarde de dolari, daca tinem cont ca programul JLTV, desi a fost lansat in 2007, a suferit o serie de intarzieri, multe datorate costurilor crescute si programelor anulate ale U.S. Army; acestea au dus la o blocare a pretului „gol” pentru fiecare JLTV de 250 000 $, cele trei oferte intrate in competitie reusind sa se plaseze fiecare sub pretul de 399 000 $ per vehicul (aici incluzand si echipamentele de comunicatii precum si altele din spectrul tactic).

„Dar noi cum putem sa ne lipim?” (pentru a cata oara nu ne-am certat pe chestia asta…)

Stiati ca vine intrebarea, e un fel de „laitmotiv” pe aici, pe blog, asa ca nu va prefaceti surprinsi. Pai sunteti la curent cu faptul ca Oshkosh M-ATV este folosit de Armata Romana in TO din Afganistan, deci „primim si noi ceva resturi..ca sa le folosim pe la Cincu?” nu pare chiar o intrebare nelalocul ei, mai ales ca ne-am ales – conform informatiilor oficiale – cu 14 bucati de PRAP-uri MaxxPro (desi mai mult de alea 4 initiale n-am observat).

Dar de ce sa stam sa cersim ca milogii cateva bucati cand mai bine am putea pune de o colaborare de fabricare cu…Oshkosh, cine altcineva? Cati dintre dvs. isi mai amintesc ca la Medias (Parcul Industrial Automecanica) se afla JLG Industries, o subsidiara Oshkosh de manufacturare si servicii pentru nacele si platforme pentru acces si lucru la inaltime precum si echipamente mobile/mecanizate cu brat de ridicat si manipulat?

67 de comentarii:

  1. tocmai am aflat cine a castigat contractu’ 4×4 la noi….

    • Raspunsul tau imi aminti sa editez si sa pun repede si informatia cu Mediasul (avusei un lapsus pe moment)

    • Ar fi bine…

      • capatu` satului

        cu astia ar trebui sa ne asociem pt. masini si camioane, nu cu jafuri renault,
        eventual adaptate produsele lor la nevoile noastre,

    • …de curiozitate, voi puteti sa accesati siteul http://oshkoshdefense.com/ ?
      Mie imi zice ca ” Exceeded the maximum global requests per minute for crawlers or humans” 🙂

    • Ar fi chiar realist, adica 1200 de vehicule, sa zic din burta 400 de milioane, impartiti pe 8 ani: 50 de milioane pe an. Foarte realist…acum sa vedem daca ne scoatem si noi de o licenta, desi pe guvernanti nu ii intereseaza

    • Gogu' de la cazane

      Cine, cine?

    • @ M.C. lasand contrele noastre deoparte, de cand ai devenit asa optimist sau de fapt erai ironic si vroiai sa spui ca o sa primim noi toate rablele de Hummer retrase de aia?

      • @ima

        ghici ghicitoarea mea 🙂

        • Acuma, avand in vedere necesarul de masini 4×4 in armata, normal ar fi sa luam si Humvee-uri din cele disponibilizate pentru ca nu toate vor merge pe front.
          In plus, Oshkosh are si program de revitalizare pentru Humvee, ei mergand pana la cresterea blindajului si suspensii suprainaltate pentru protectie antimina.
          In cazul nostru, avand in vedere ca ar fi vorba de Humvee pentru formatiunile de spate, ar fi suficienta o revitalizare a masinilor si atat.

          Mai mult, o eventuala deschidere la Medias a unui centru de productie / asamblare si mentenanta Oshkosh, centrul respectiv ar putea servi si drept centru de revitalizare pentru Humvee-urile sh cumparate de vecinii nostri (am o banuiala ca vor fi multe masini de revitalizat).

          • @Bre Eroule, n-ar fi mai bine sa facem noi HMMWV in tara ca tot au pus aia lacatul pe fabricile lor si pe alea de asamblau cum era aia de la rusi inca de prin 2009-2010.
            AaTV-uri din astea de 2 tone poate o sa ne trebuiasca acolo cateva zeci cel mult, sau daca nu mere treaba cu Hummer care deja era inchis, am putea selexta unul dintre competitorii din programul JLTV care a pierdut si e de acord sa produca jucarii din astea la noi, basca ca nu i-am incurca nici pe americani cu productia pentru ai lor.

          • revitalizare + exista un program de usurare a masei Humvee cu materiale compozite, ceea ce lasa mai mult loc de blindaj si alte mizerii…

    • Iar le mai dam 75 mil € si ne trag astia clapa?
      Pai de banii aia dati la Ford de statul roman astia se angajasera sa faca pana in 2011 nu mai putin de 350.000 masini pe an, numar pe care nu l-au atins niciodata, anul trecut facand doar 53.000 masini.
      Prntru acest nou model, seful de sindicat deja a inceput bocitul la TV spunand ca Romania are datoria sa mai plateasca inca 75 milioane de euroi, nu mai putin de 20% din investitia Ford cf normelor europene, si ast chiar daca uzina nu si-a onorat promisiunea de la preluarea fabricii si ne-a tras pe sfoara.

      • @ Raptor
        Apropo de ce a dat statul român Fordului si de ce s-a angajat. Drăguțul de statu’ palmă barbă cot s-a angajat (printre altele) sa faca si un drum expres Craiova – Bucuresti via Caracal. Cum – necum licitatia pentru drum a „cîștigat-o” Nelu Iordache. Pe ăsta l-au priponit (coincidență) exact cînd să intre pe teritoriul lui Stănescu de la Olt. Și așa a rămas drumul făcut pînă la granița Doljului cu Oltul. Cum intri în Olt (in județ, nu în apă) simți că ți se rupe 😀 mașina în două. N-am nici un parti-pris in legătura cu Iordache dar nu pot să nu constat că omul a făcut ceva drumuri bunișoare : Filiași – Cărbunesti – Novaci – Transalpina sau Bumbești Jiu – Baia de Fier. Drept e că gurile rele (or avea dreptate – n-am măsurat) spun că drumurile făcute de firma lui sînt cu cîțiva centimetri mai inguste. Or fi …

  2. Exact la Medias m-am gandit cand am citit titlul.
    Chiar daca incepem doar cu asamblare finala si centru de mentenanta regional tot ar fi bine. Eventual si depozit regional de piese de schimb.
    Odata ce este dorit de armata SUA si de USMC il vor dori si altii asa ca ar fi o franzela mare de mancat.

  3. GEORGE ai spus ca il intrebi pe fostul director de la UMB BUCURESTI,de ce apare URO VANTAC S3 CA PRODUS al UMB BUCURESTI.

  4. Poate ne luam si noi vreo 12 intr-un contract multi-anal pe 24 de ani, cu mentenatza prin Australia 😉

    Sau daca suntem baetzi dastepti asteptam sa primim cateva moca, intre timp mai majoram salariile si pensiile 🙂 🙂

  5. NU MARIUS ZGUREANU,apare ca produs ,alaturi de TR-85M1 si produsele derivate din TR-85M1.MARIUS intra peumbucuresti.ro/produse,si vezi ca ii dat ca produs,poate s-a incercat o achizitie de licenta.

  6. Sa speram ca Arnold nu-si va mai cumpara unul de asta ca in anii 90’…

  7. Nu pare deloc o mașină proastă…

  8. De ce am eu vaga presimtire apropp de contractu’ ala al nostru ca vor fi o gramada de Humvee la mana a II a luate la pret de masini noi ?

  9. N-am cifrele exacte în minte, dar sà iei un camion de 14 tone ca sà plimbi 5 soldàtei, când Humwee fàcea 5 tone gata de luptà si încà în versiunea „up armored”…

    Bun, când ai bani, faci ce vrei…

  10. In mod normal, daca am avea lideri politici cu creier si negociatori buni, ar trebui exploatam prezenta la noi a singurului centru de productie Oshkosh din Europa de est si sa le oferim toate facilitatile posibile pentru a deschide aici:
    – linie de productie (in prima faza doar asamblare) pentru Oshkosh;
    – centru de mentenanta (RK-uri) pentru ele;
    – depozit si centru de livrari piese de schimb pentru Oshkosh;

    – centru de revitalizare Humvee;
    – centru upgradare Humvee (blindaje, tren de rulare, motoare, cutii etc);
    – depozit si centru livrari piese de schimb pentru Humvee;

    Asta nu inseamna obigatoriu sa fie doar Mediasul. Poate sa lucreze Mediasul pentru Oshkosh si sa mai deschida un centru (Moreni, Brasov) pentru Humvee.

    Se vor gasi atat clienti cu bani pentru Oshkosh cat si din cei mai cu buzunarele goale care sa ceara Humvee sh revitalizat, mai mult sau mai putin upgradat. Si vorbesc de toata zona noastra, cu tot cu Balcani, Moldova, Ucraina.

    Sunt curios cate din lucrurile astea vor fi in stare sa rezolve prapaditii nostri.

    • Se spune cà ocazia are douà faze: s-o recunosti, si sà o prinzi când este lângà tine. Dacà nu-ti dai seama, sau a trecut deja pe lângà tine, nu o mai prinzi.

    • Ai uitat de linia de camioane usoare, medii si grele, plus speciale de stingere incendii produse de aceiasi firma

      • N-am uitat dar aici am vorbit doar legat de eveniment. Comenzi de la armata SUA pentru Oshkosh si, pe cale de consecinta, disponibilizarea de Humvee care pot fi valorificate.

        • Pornind de la platforma Humvee, care este disponibila in numere mari, se poate incerca o conversie cum s-a facut pentru Didgori sau Cobra… care sa ajunga pe la 6 tone.

          Am putea pastra atat Vamtac/Humvee pentru misiuni mai usoare cat si avea o varianta din categorie mai grea, evident pe aceeasi logistica.

          • Asa, un fel de IMI Combat Guard 🙂
            http://www.rumaniamilitary.ro/combat-guard-4×4-al-imi

            in fine, Otokar Cobra are elemente de Humvee…

            „No Humvee procurements are planned beyond 2012. The Army’s 260,000 truck fleet is planned to be reduced by 15 percent by fiscal year 2017.”

            260.000 🙂

          • Propunerea celor de la AM General chiar e Humvee pe steroizi
            http://amgeneralbrv-o.com/#item-4c
            Cei de la Lockheed parca au creat un Land Rover, cel putin de asta imi aminteste, parca ar fi fost facut pentru UK 🙂

            • E si un Mowag Eagle modificat pe acolo de nu l-am recunoscut 🙂
              Si se pare ca Eagle a avut elemente de Humvee la inceputuri…
              https://en.wikipedia.org/wiki/Joint_Light_Tactical_Vehicle

              AM General (still at the time teamed with GTV for a separate offering) offered the Blast-Resistant Vehicle – Off Road (BRV-O), a product based on its own R&D, and a design that leveraged some of AM General’s then recent experience with HMMWV MECV designs.

              BAE Systems (previously teamed with Navistar) realigned its team for the EMD phase to include Ford (Ford Motor Company’s Power Stroke 6.7 liter turbocharged diesel engine; Ford had been considering participating in the JLTV’s EMD competition with its own offering) and proposed a design that capitalized on earlier TD phase work with the Valanx.

              GTV dropped its TD phase developed design and opted to offer a lowest risk solution, a further development of the in-production MOWAG Eagle.

              Lockheed Martin opted to stay with its TD phase offering, albeit a version that according to the company, was ‘hundreds of pounds lighter in weight.’

              Navistar, which broke away from BAE Systems for the EMD phase, offered a variant of its Saratoga light tactical vehicle, this unveiled in October 2011 as a middle-ground offering between the HMMWV and JLTV, the latter with its then current TD phase spec still technically in place.

              Oshkosh proposed a variant of the company’s L-ATV, unveiled in October 2011. L-ATV has developmental origins that trace back to Oshkosh/Northrop-Grumman’s failed initial JLTV proposal.
              Hardwire offered a proposal featuring a hybrid-electric drive train. Hardwire’s armor solutions have been employed on MRAP vehicles, and the company is known for developing an innovative ‘blast chimney’ that it designed to provide an outlet for energy released in an underbelly blast

  11. Noi o sa ne gandin momentan ce dracu facem cu refugiatii, are maine oprica sedinte cu 24 structuri interne la ora 15:00 pe problema imigrantilor. Probabil vor hotara sa iasa in evidenta si cu o propunere sa luam o cota buna din cei ajunsi in europa, mai multi decati ne-ar fi propus jegurile europene.

    Apoi sa vedem cum iesim din iarna si cat de mult tine.

    Daca nu intram intr-o noua criza financiara la vara, ramane doar discutia cu alegerile ca e an electoral si e trambitat de prin noiembrie de cand a avut neamtu ghinion sa iasa presedinte.

    Si uite asa, agenda pu(b)lica e plina pe un an de acum incolo, deci fara alte negocieri cu Oshkosh de fieratanii sau cu US Army de vechituri.

    • Tare imi e ca o sa ajungem ca francezii sa ii tinem pe bani pe arabeti…

      • In seara asta la ora 22:00, Cristian Diaconescu invitat in direct la Digi24 si Iulian Chifu prin telefon, au sustinut exact ceea ce banuiam, ca ar trebui sa ajutam grecia si ungaria, ca fenomenul e unul normal si incurajau acest fenomen si ca noi ar trebui sa luam o cota de imigranti.

        In conditiile acestea in care Ponta le face moschei si astia de dreapta zic ca trebuie sa luam si noi cand se imparte daca e gratis nu vad bine Romania.

        Pul.istii astia au uitat ca pe noi ne priveau europenii drept popor bolnav de sida, hepatita, ca suntem.xenofobi, saraci, hoti, jegosi, tigani, migratori, curve si ce le mai dadea prin cap, iar acum noi sa fim solidari cu jegul numit europa care pentru noi a.considerat ca nu putem avea acces in Schengen, in schimb astia de i-au impanzit acum sunt numai buni, de 3-4 luni de cand a scapat situatia de sub controlul jegurilor de state vest europene nu am auzit niciodata spunandu-se ceva jignitor la adresa lor ci numaicompatimire, nu au spus nimic scursorile europene nici de virusul din Peninsula Arabia care de 1 an face ravagii si inca nu s-a descoperit un antidot si ca este mmortal, sau alte boli cu care ne-am putea trezi pe cap fiind transmise catre populatia locala de imigranti, boli si virusi exotici, sau de epidemia de Ebola care inca nu s-a sfarsit si la fel este mortala si netratabila.

        • Macar nu suferim de boala numita multiculturalism, de white guilt si de ura fata de semenii nostri. Nu cred ca vom fi dezbinati de imigranti in asemenea hal incat sa uitam de noi cum au facut britanicii si germanii, chiar si francezii.

          Nu pt ca noi am avea capital social, institutii puternice si incredere unul in altul, ci pentru ca Providenta ne-a trimis un vaccin anti-imigratie non-europeana – pe tigani. Dupa 800 de ani in care nu s-au asimilat, in care au pastrat moralitatea lor de grup si atitudinea anti-intelectuala, si inca arata ca si cum ar fie iesit din Punjab, cred ca ne va fi greu sa ne lasam pacaliti ca toti africanii vor deveni cetateni model si se vor asimila. Am incercat sa ii vaccinam putin si pe vestici, dar au fost prea prosti sa priceapa ironia cand s-au dat scarbiti si i-au dat pe tigani afara, dupa care s-au dus sa ii mai perie pe mullahii locali si sa le caute scuze raufacatorilor maro si negri.

          http://drjamesthompson.blogspot.co.uk/2014/11/gypsy-intelligence.html

          „After some 8 centuries one ought to be able to put aside the notion that the results are due to delayed acculturation. Adult Roma have intelligence scores very similar to the South Asian stock from which they separated centuries ago. Integration was not sought, and successfully rejected when imposed, programs of improvement failing to have any impact, even under strict Communist command.

          For a wide variety of samples the average adult IQs are in the IQ 70 range. There is variation in terms of the countries assessed but as a rule of thumb the scores appear to be two standard deviations below the local norms. This is a very sizeable difference.

          Scholastic attainments are usually 1 standard deviation below the mean. However, Roma children seem to be street wise, particularly on their home territories, and observation not investigated further. Their poor scholarship seems to be due to a mixture of low ability and a strong belief that education beyond primary school is of no interest or benefit. Their behaviour in school is often very disruptive.

          To my mind it shows that if a group of immigrants stick to their own extended family for marriage partners, restrict contact with the host population to the absolute minimum, and stick to their own cultural practices, there is almost zero impact from living in Europe for almost 8 centuries. The climate has done nothing detectable to them for 32 generations, nor has the spurned European culture rubbed off on them by some osmotic process.

          The contrast with European Jews is instructive: both are minorities with distinctive cultures and world views; both have inbred to some degree; both have been subject to prejudice, ostracism and very much worse; both have struggled to find a niche in Europe, and yet both have (mostly) remained in Europe. However, there the similarities end, and the differences multiply. European Jews venerated scholarship, the Roma cannot see its purpose. Jews made themselves useful at the highest levels of the economy, barely tolerated but sourly respected for their financial and scholarly acumen.
          Although they have made very modest contributions to European culture, and even less to the economy, there is one way the Roma have met with contemporary approval: they have maintained their genetic and cultural purity for roughly 32 generations, the essence of multiculturalism.”

      • @robi
        Ii tinem pe bani, le oferim cazare, au transport, invatamant si multe alte facilitati gratuite
        Citeste Legea 122/2006

        • Ei, dacă le oferim „condițiili” de pe vremea lui Odi, adică apă calda: „pic, pic,pic – a fost apa calda” – asta că nu folosesc hîrtie igienică, foc în sobă – mai pe sponci, să-i vezi ce se duc învîrtindu-se! E de ajuns o iarnă mai sănătoasă, cu friguri de -15 sau -20 de grade și nu mai stau nici să-i rogi.
          Că deh, la noi vremea e de tipul „să-mi bag picioarele” – vara „să-mi bag picioarele ce cald e!” si iarna „să-mi bag picioarele ce frig e!”
          Iar cu legea aia nu-i bai – ce, o fi prima sau ultima lege care la noi nu-i respectata? 😀

  12. Nu stiu de ce in ultima vreme amerlocanii se concureaza cu rusii in a scoate cat mai urate designuri …ok , cusca blindata e inginerie , da moaca totusi puteau s-o mai bibileasca …mai ales ca-i si ditai radiatorul la buna-vedere …

    Inteleg ca-i dintr-o era dinainte de criza , cand nu mizau si pe design sa-si vanda marfa …Mare greseala pe langa altele .A se vedea numai ce s-o ales din Detroitu …dar totusi in halu asta de chinezarie de moaca ?!! BLEAH !!! Aici , clar or pierdut terenul de imagine castigat de humwe

    Intre timp , Turkish vaz ca se distreaza cu tot soiu de concepte , ca deja le-am pierdut numarul de cand tot baga …

    http://warfaretech.blogspot.ro/2015/05/fnss-next-ace-pars-4×4.html

    http://warfaretech.blogspot.ro/2015/05/fnss-brand-new-ifv-kaplan.html

  13. Eu…ma bag in seama, doar ca sa spun ca urmaresc site-ul dumneavoastra de mult timp si e unul foarte interesant, foarte constructiv…”interactiv”, etc. Va sustin si sper sa continue in aceasi nota. „Sa curga postarile”! 😀
    P.S. Nu stiam unde sa postez si de asta am scris aici!

  14. @ robi esteticul unei masini , acolo unde se poate , transmite un mesaj visual , despre forta si evolutia unei natii .
    E o chestie veche , de pe vremea armurilor si carelor de lupta …Altfel toate masinile ar fi aratat exact ca in primul razboi mondial , cum erau masinile blidate pe atunci , nu era nevoie de schimbari , doar de armura .

    Ori ceea ce transmite masina asta e genul unei carosari proaste de jeep chinezesc dintr-un film cu chuck-noris care se bate cu chinejii …prin anii 80.

    Chiar si psihicul propriilor soldati poate fi afectat intr-o oarecare masura de esteticul unei masini …una e sa-ti inspire forta si stabilitate si alta sa-ti inspire compasiune sau rusine …

  15. Mie unu partea frontal , de la cusca blindata la bot imi aduce cu o moaca de hamster constipat dupa 5 zile de orez care si-o mai si bagat in obraji 2 nuci si nu le poate sparge , nici inghiti …nici nu pusca de loc cu restul masinii …cel mult e buna pt. o reclama la supozitoare …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *