Romanian Military Vehicle Systems in sfarsit infiintata!

In sfarsit s-a semnat actul final de infiintare al societatii mixte romano-germane – Rheinmetall – Automecanica Moreni, a.k.a „Romanian Military Vehicle Systems”, act asteptat din luna noiembrie a anului trecut!

Uzina Automecanică Moreni şi furnizorul german de tehnologie militară Rheinmetall au semnat miercuri, 14 iunie, actul constitutiv al societăţii mixte Romanian Military Vehicle Systems. Ceremonia s-a desfăşurat sub egida Ministerului Economiei şi în prezenţa preşedintelui Camerei Deputaţilor, Liviu Dragnea.

Viitorul vehicul TBT 8×8 este un transportor blindat amfibiu de trupe cu mobilitate superioară, ce va fi pus la dispoziţia armatei române şi a altor clienţi interesaţi. Acordul UAM – Rheinmetall de fabricare a TBT 8×8 presupune transfer de know-how şi dezvoltarea de tehnologie, în comun.

Thorsten Heinzen, director executiv Rheinmetall Defence (Eastern Markets): ”Uzina Automecanică Moreni și Rheinmetall au împreună mai mult de 150 ani de experiență în fabricarea și dezvoltarea de vehicule militare blindate. Putem promite că împreună vom dezvolta un nou vehicul de acest tip, cel mai avansat din această categorie. Din perspectiva noastră e timpul potrivit să facem acest lucru în România, atât pentru piața locală cât și pentru cea externă”

Mihai Tudose, Ministrul Economiei: ”Mulțumesc părții germane pentru determinarea și celeritatea cu care s-a implicat în acest proiect. Sper ca și celelalte proiecte pe care am început să le dezvoltăm și concretizăm cu Rheinmetall, în domeniul industriei de apărare, să se întâmple cu aceeași viteză și cu aceeași seriozitate”.

Cord Meier-Klodt, Ambasadorul Germaniei la Bucureşti: ”În acest an sărbătorim 25 ani de la semnarea tratatului de prietenie româno-german. Cred că tocmai am adăugat un element foarte important acestui jubileu”.

Merită menţionat că preşedintele Klaus Iohannis merge pe 19 iunie într-o vizită de trei zile în Germania. RMVS va fabrica, vinde și asigura mentenanța transportorului blindat de trupe 8×8 (TBT 8×8), produs realizat în comun de join-venture-ul româno-german.

Romanian Military Vehicle Systems este o societate mixtă româno-germană, cu cote egale de capital social. Potrivit actului constitutiv, semnat sub egida Ministerului Economiei și în prezența președintelui Camerei Deputaților, Liviu Dragnea, orice modificări ale capitalului se vor face doar cu menținerea cotelor de 50%-50% ale acționarilor. În primii 5 ani de la constituirea RMVS, niciunul dintre cei doi acționari nu poate transfera acțiuni către o terță parte, fără acordul expres al celuilalt acționar.

Rheinmetall AG este un holding integrat, înființat în 1889, cu sediul în Düsseldorf-Germania. Grupul listat public este lider de piață în domeniile mobilității ecologice și tehnologiei de securitate. În 2016, cei 23.000 de angajați ai holdingului au generat vânzări anuale de peste 5,6 mld.euro. Rheinmetall AG are două divizii: Rheinmetall Defense și Rheinmetall Automotive. Sectorul de apărare al grupului, Rheinmetall Defense este cel mai important furnizor de tehnologie militară din Europa.

Uzina Automecanică Moreni, fondată în 1968, este singura fabrică din România care produce transportoare blindate pe roți. UAM a realizat în 40 de ani peste 15 000 de produse, majoritatea pentru export. Produsele UAM au fost utilizate în numeroase misiuni de securitate, stabilitate sau de menținere a păcii, în diferite teatre de operațiuni. Din 2001, fabrica este o filială a Companiei Naționale ROMARM.

 

Surse: Evz.ro si Adevarul.ro

 

TBT 8×8 AGILIS un pic mai aproape

Produse evoMAG.ro

64 Comments:

  1. Acuma, daca tot au ales numele ala pentru firma, cand or scoate prima masina, sa ne-o dea si noua sa ne dam cu ea.
    Pai nu?

  2. Să ne trăiască!
    O bere (virtuală) pentru toată lumea!

  3. O bere germana sa fie …

  4. Acum sa revenim la declaratia ministrului roman al economiei vis a vis de noile proiecte demarate deja cu Rheinmetall, aparte de cel pentru TBT 8X8…..care-s alea?

    Sa fie cumva ceva intre UMB si Rheinmetall pentru un noua tanc romanesc? 🙂 Sa fie Dumnezeu atat de darnic cu noi in al 12-lea ceas? 🙂

  5. gandalf cel alb

    Salut,
    Domnilor…………, nu berea este problema….., ca de………, gasim de-a lor, de-a noastra( O Silva , ce are?), ci punerea in practica a programelor, care au ramas la stadiul de declaratii.
    De vorbe si hartii sunt satul!
    Vorba lui nea` Zgureanu de mai sus………, si Saur2 face-lift 2018 ar fi bun!

  6. Oare contractul de asociere prevede si posibilitatea de export?

    Acum ca situatia internationala se incinge din ce in ce mai mult, cu ceva viziune si bani investiti am putea sa ne facem o industrie de aparare performanta. Daca am investi serios in cateva fabrici cu parteneri straini – bineinteles pentru inceput sa facem armament pentru armata romana- am putea peste cativa ani sa si exportam. Pana si bulgarii, croatii, slovenii, albanezii, tarile baltice vor incepe sa cumpere armament si noi am fi aproape.

    De exemplu tarile enumerate nu cred ca vor avea vreodata bani sa opereze F16 si cred ca ar avea nevoie de un fighter low cost care poate fi produs cu Boeing sau LM- sa zicem modelul care va pierde competitia T-X. Bineinteles ca in prima faza trebuie sa-l cumparam noi.

    Se gandeste cineva de la MAPN si Min Industriilor la asta? Sau o fi chiar o idee absurda? Ma gandesc ca nu stiu cat de „cost effective” este sa faci o fabrica pentru doar 200-300 de transportoare in cel mai bun caz 700 sau 30 de elicoptere etc

    • Da, se doreste sa fie oferit si la export. Citeste ce a declarat Thorsten Heinzen, director executiv Rheinmetall Defence (Eastern Markets).

      • Asta e bine. Posibil ca germanii il si vor promova, mai ales varianta amfibie care ar fi complementara cu Boxer

        • Eu sper din tot sufletul ca marketing-ul si lobby-ul RMVS aka AGILIS family la export sa nu ramana la romani, ci sa fie ‘ingrijit’ de nemti!

    • @VS,

      Au specificat acolo explicit ca AGILIS este si pentru export si asta intentioneaza sa faca, sa-l vanda in cat mai multe exemplare, in multe locuri din lumea asta!

      Doamne ajuta!

  7. Sa speram ca se va concretiza toata aceasta afacere si sa vedem Agilisul in dotarea noastra in numar mare, si sa ii uram succes la export.
    Imi place ce a spus Thorsten Heinzen: „Putem promite că împreună vom dezvolta un nou vehicul de acest tip, cel mai avansat din această categorie. Din perspectiva noastră e timpul potrivit să facem acest lucru în România, atât pentru piața locală cât și pentru cea externă”.
    Din declaratia asta se deduce ca se doreste crearea unui transportor de calitate care sa fie oferit si la export. In mod sigur Agilisul va concura cu toate transportoarele moderne produse de Patria, Iveco, Mowag, General Dynamics poate chiar cu Boxer si in mod sigur nu va fi cu nimic mai prejos.

  8. Ce ii pot dori decat ca: „Sa fie amfibiu” atat la propriu cat si la figurat. Ca au mai fost niste proiecte interesante care au cam luat apa… (dar tov. Tariceanu ce zice?).

    Inca un pas, mare de data aceasta, pt. a salva Moreniul si industria din Romania. Aveam Moreniul care a produs pt. URSS si Germania si sa importam de altii…
    Asa se ridica o tara 🙂 .

    APC-uri, camioane, armament si muntie (sa speram ca va incepe in curand productia de pulberi. Sa nu uitam ca in 89 s-au tras app. 13 milioane carturse si ne intrebau, „prietenii” , daca mai avem. Mai avem.), protectia individuala, AGTM, MANPAD, drone/baloane, IAR99+, MLRS , „optice”, tanc, ceva EW si avem o armata.

  9. <<sper ca și celelalte proiecte pe care am început să le dezvoltăm și concretizăm cu Rheinmetall, în domeniul industriei de apărare, să se întâmple cu aceeași viteză și cu aceeași seriozitate”.
    la ce se face referire?

  10. Ohhh… Sincer nu mi vine sa cred! Ne au trebuit 27 de ani….

  11. Bravo,asteptam rezultate palpabile!

  12. Off Topic
    https://www.youtube.com/watch?v=J-qkqKwzmO0
    Imagini superbe de la exercitiul NATO in Romania, o cooperare superba intre aliati.

    • Transformat in articol, multam!

      • Off topic Sunt uimit cat de mult a evoluat tehnica militara in ultimii ani, priviti in acel video de la minutul 0:30 pana 0:32 ce drona micuta are acel soldat norvegian in mana.

        Si acuma pe subiect, sper ca noul nostru transportor 8×8 sa ajung cat mai repede posibil in dotarea armatei noastre, cu siguranta cand am sa il vad in realitate am sa plang de bucurie 🙂

  13. Sa dea Dumnezeu sa fie asa ! Dar cred ca pe NOi ne-a luat apa optimismului iar cheile realitatii sunt la politicieni !
    Abia peste 3 ani apare prototipul iar peste 5 ani vor fi vreo 50 de buc !!! Sa speram ca ne asteapta si dusmanii.
    Politicienii, in special cei de azi, stiu ca in 5-6-7 ani mai moare magarul, mai pierde samarul.
    Poate ati auzit si de ce a fost acuzat Grindeanu (care acum 2 saptamani era declarat cel mai performant guvern) : ca nu dezvolta legaturile cu Rusia !!! E sufficient ca sa vedem in ce ape se scalda psd si alde !!
    De 20 de ani nu s-a mai comandat si facut un tanc, avion sau tun ce va spune ?
    Poate sunt eu prea batran si Ie-am urmarit prea mult relele antinationale ca sa cred ca gasca ilici-dracnea-tradiceanu (si nu numai) au devenit deodata patrioti

  14. Andrei Silviu Banu

    Deocamdata tot hârtii si alea macar sa fi fost contract si tot era ceva. Anu asta facem firma, la anu stabilim conducerea, anu alalt caietu de sarcini si ceva poze ca vin alegerile si banii trebuie pentru ajutoare sociale (ca nah, trebuie stimulat electoratu’) si dupa alegeri daca ies aia nu mai sunt bani, daca ies ailalti striga ca fostii au facut smenuri. Pana nu iese ceva cu roti sau senile pe poarta fabricii nu mai pun botu’ la vrajeala

    • e bine sa fie concurenta, mai poti negocia la conditii, bani si tehnologie 🙂

      • Shhiiit , sa vezi ca se apuca romanii sa fabrice doua tipuri de transportoare . Tineti-va la ei….

        • Hehe, n-ar fi rau de loc, dar de cumparat pt Armata, sa se hotarasca doar la un producator. Restul, la export. Sigur le-am putea scoate mai ieftin decat in Finlanda. Nu stiu daca la aceleasi standard de calitate, dar putem aplica celebrul banc cu Dacia si pisica (pe unde scoate capul felina, dam cu chit). 🙂

          • Poate au de gand sa renunta la cele aproape 100 de bucati de Pirahna la cheie pe care vroiau sa le importe si se orienteaza spre a le asambla loco cu fiinlandezii. Ar fi ceva…sa avem Patria si Agilis! 🙂

            • Da, si Airbus si Bell la elicoptere, si in curand sa vezi bataie pe GD si KMW pentru urmatorul tanc romanesc. 🙂
              Lasand gluma la o parte, intre a produce Patria in Romania, sau a proiecta si construi Agilis in Romania, as prefer a doua varianta. Ar fi proiectat special pentru nevoile noastre, ar mai pune la lucru material cenusie a proiectantilor romani, am avea mai mare libertate la export. Tinand cont ca deja RMVS s-a infiintat deja (deci conditiile colaborarii romano-germane presupn ca sunt batute in cuie), nu stiu daca un concurent in plus ne poate ajuta sa obtinem conditii mai bune. Poate dar asa cum spui, cele 90+ de Piranha sa se transforme in Patria asamblate local, dar nu stiu daca se merita sa faca o linie de productie aici pt asta, plus ca ne-ar lasa cu prea multe modele de TABuri (Piranha, Agilis, Patria,plus vechiul parc, pana il casam).

              • e de preferat sa ai un produs local, croit pe necesitatile MApN, si nu acelasi produs cu ceea ce produc deja finlandezii si apoi polonezii sub licenta, si ei… prea multe linii cu acelasi produs. Asta desi PAtria AMV este printre produsele pe care le consider performante.

                Si apoi cum zici si tu, sa dai vrabia din mana (RMVS) – societate existenta deja cu un plan de investitii si productie deja pe rol – pe cioara de pe gard… ce asociere si cum o fi neavand inca o idee clara.

                • Ceea ce se intampla acum cu toate aceste oferte ca tot apar, demonstreaza ca daca ai niste bani de investit si ii folosesti cu cap poti sa iti faci si o armata moderna si o industrie de aparare decenta, iar tehnologia poti sa o integrezi in industria civila astfel putand sa-ti dezvolti sanatos economia. Stimulezi cercetarea, invatamantul, specializarea in inalte tehnologii …. poate vor avea si copiii nostrii alte modele, decat manelistii, hotii si smenarii.
                  Dar…….. parca guvernul ar trebui sa faca asta, nu? Care guvern?

                • @Marius,

                  Cred ca e ceva de genul….avem un transportor gata de fabricat oriunde in lumea asta si o spaga de dat, cu cine ne tocmim si noi, ca nu prea mai stim pe unde sa intrebam si pe la ce usi sa batem! 🙂

  15. http://www.digi24.ro/stiri/economie/finlandezii-propun-fabricarea-unui-vehicul-blindat-in-romania-744165

    Patria inca nu renunta sa fabrice blindata in Romania si vine cu o noua oferta pentru noi!

    • Acum ceva timp, cand era vorba de ales noul transportor dintre Patria, Iveco si Mowag, preferam Patria. Acum ca a aparut proiectul romano-german, daca ar fi sa aleg dintre Agilis si Patria fabricat local, prefer Agilis.

      • Gogu' de la cazane

        De ce? El nu exista nici pe hartie… Poate doar daca luam in calcul proiectul TBT si/sau Saur… Eu tot neincrezator in nemti am ramas.
        Pe cand Patria este deja produsa de cateva tari din Europa de Est. Daca s-ar renunta la importul de Pirania, poate s-ar putea trece rapid la asamblarea unui lot de Patria, pe parcurs urmand integrarea completa. UMB ar putea primi un balon de oxigen pana sa faca vre-un tanc…

      • Bineinteles ca am prefera un produs local in speta Agilis . Ma intreb de ce ar fi trimis finlandezii proiectul de productie cand stiu ca romanii au semnat deja si au o firma care va fabrica un transportor ? Si apoi unde sa-l fabrici ca Moreniul este amanetat deja. Poate la UMB sau o fabrica de la zero ??
        In orice caz eu nu cred pana nu vad . Poate vine un nou guvern si anuleza si astia totul si o luam de la zero iarasi . Nu ar fi prima data si nici imposibil .Vine daddy reloaded si taie tot ca le trebuie bani pentru burdihanele lor si ale neamurilor .

        • Iohannis are drum in Germania si Franta saptamana viitoare, dupa vizita la The Donald. Cred ca drumurile astea au un puternic substrat militar, probabil acolo stabilindu-se partea politica a acelor acorduri.

          Cred ca in mare aceste acorduri militare pentru armata romana si industria nationala de aparare, vor avea principalii furnizori si colaboratori in SUA, Franta si Germania. Mai ramane de vazut cum vot proceda cu acele corvete SIGMA. Sunt ei olandezi, insa au fabrica in Romania si tot ceea ce le echipeaza tot din vest vine, cel mai probabil tot din una dintre cele 3 tari mentionate mai sus!

          • Adevaru este ca mi-a rama mintea la corvetele ale olandeze Patru corvete plus modernizarea fregatelor ne-ar mai ridica putin si am incepe sa avem o marina militara .

    • Care din ei ne da licenta sa producem si motoare si transmisii, ala sa castige.
      Motoare de 500-600 CP ar avea piata, numai daca ne gandim cate camioane ar trebui sa luam pentru armata si cate din ele trebuie sa fie de capacitate mare.

      • Patria importa motoarele de la suedezi, nu prea are ce sa ne dea. Toti mai bine te lipesti de nemti, mai au si o filiala comerciala a producatorului aici. Poate fac o linie de asamblare si mai spala din pacatele motoarelor! 🙂

        Eu nu m-as agita prea tare cu Patria, e cam in spatele plutonului, iar linia de finish e aproape…..au cam ramas 2, Pirahna IIIC si Agilisul care tocmai a sprintat puternic pe ultima suta de metri! 🙂

  16. Se pare ca finlandezii de la PATRIA au pierdut oportunitatea sa construiasca in România… Ca sa vezi !!!http://m.digi24.ro/stiri/economie/finlandezii-propun-fabricarea-unui-vehicul-blindat-in-romania-744165

  17. Finlandezii isi mai incearca si ei norocul, asa cum au mai incercat si suedezii de la Saab sa ne ofere Gripen cand F-16 deja fusese ales pentru RoAF.

  18. Doamne ajuta și fie intr-un ceas bun!!!…..

  19. in sfarsit respiram si noi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *