57 de comentarii:

  1. Sunt curios ce pareri o sa aiba Goila Cristian si Alex Ciopata despre restilizarea/evolutia asta…
    Desi emblema este aproape plata, cu foarte putin relief, am incercat sa scot in evidenta „umbra”…asa cum este ea prezenta la sigla metalizata/cromata actuala „U” („desfacator de bere” cum ii zic unii) – simbolul „U” fiind prezent inca de la Renault 12 – Dacia 1300 (de fapt Renault 16 cu cativa ani mai inainte), inclusiv pe foarte multe modele Nissan.

    • Mie îmi place. Arata foarte bine prima varianta, civilă. Un pic retro si cred ca s-ar potrivi mai bine pe variante militare.
      Dar, felicitari, in 3D și cromata ar arăta intr-un mare fel!

    • Salut Razvan , imi place si sigla ta , si cea de la firma .
      Desi parca as fi vrut sa vad si o noua sigla [emblema ] pe langa logo [cea din 2021] , ca si concept si design Bigster mi se pare superioara tuturor modelelor de serie de pana acum . Daca asa va arata si masina de serie Bravo lor ! Sper sa nu-si mai bage nimeni coada in ”recreionarea ” liniilor . Si Renault 5 imi place ca si concept , desi ceva la farurile de ceata mi se pare ca ar fi mers mai retro

  2. Simpatic ! Eu totusi nu asi pune capàtul de deget din stânga jos, chiar dacà în francezà este o zicalà „Când îi arâti luna, prostul se uità la deget”.

    Acum cu putinà ràutate, am încercat sà gàsesc greseli de creatie/desen. Nu am gàsit. Iar indentatia este o gàselnità fericità.
    Felicitàri, si nu de la un agiamiu, într-o altà viatà am fost infografist.

    6
  3. Si acum îmi aduc aminte când eram copil si un american aproape m-a luat de mânà sà-mi arate sigla de pe masca unei Dacii 1300 „What is this brand „UAP” ?

    1
  4. „Diapazonul” este simbolul infinitului finit.

  5. 2000 si 2003 favoritele mele….
    cât despre noua restilizare mă lasă rece,nu mă reprezintă „brendul „.
    autoturisme eminamente utilitare care nu transmit niciun sentiment cumparatorului si nu creeaza nicio legatura cu acesta.

  6. Noua sigla va fi cu siguranta o varianta minimalista fara efecte 3D. Noul design pare lipsit de creativitate. O imbinare a literei C si D.

    1
  7. Din pacate brandul Dacia utilizeaza elemente tehnice preluate si iesite din ,,schema” de la Renault nu exista similitudini cu cele din grupul VW care utilizeaza platforme tehnice comune ca de exemplu: Golf, Leon, Octavia platforma comuna, Polo, Ibiza, Fabia platforma comuna – in princiu fiind aceleasi masini dar cu design si in ulenele cazuri cu materiale sau chiar elemente de siguranta pasiva sau activa diferita dar i-s cel putin fratioare!

    Dacia vorba lui psycho nu-mi mai transmit nimic, am avut in familie vreo trei Dacii iar eu personal o SuperNova Europa de care am fost sincer foarte multumit dar de la Logan I incoa (poate pt ca asteptarile au fost prea mari!) in afara de motorizari care unele sunt chiar fiabile per total automobile mi se par penibile si facute pt lumea a III-a.

    5
    • a doua descalecare a francezilor la mioveni a fost de bun augur cumva lasand deoparte procesul de privatizare care a insemnat nici mai mult nici mai putin decat vanzarea unui mort viu de pe masa de priveghi aproape pe nimic…luati-l voi si dati ceva acolo pe el.

      au adus input tehnologic pe modele existente, au investit si modernizat liniile, au scos modele noi. pana la un moment dat totul era de o efervescenta pozitiva si datatoare de speranta. si iar las deoparte faptul ca oricum nu era mare scofala sa apari cu ceva nou avand in vedere ce iesea atunci pe poarta fabricii, privatizarea pe nimic si facilitatile incluse in contract….si renault cat si decidentii nostrii ne-au luat de prosti.

      au dezvoltat un produs nou care a dat europa pe spate, au dat startul unui nou concept dealtfel…masina saracului, nou dar cu subansamble de generatie veche.
      dar timpul a trecut, competitia a venit cu contraoferte mai generoase si mai bine lucrate, au piedut chiar piata pe care au inventat-o.
      de ce?…pentru ca dacia nu este un brad pentru ei, este o plapuma de vremuri grele si atat, de la pozitionare in piata si pana la implicare in numele dacia.
      nu au mai facut pasul urmator pentru dacia, au ramas la statulul de masina noua dar veche si cu poezii de doi lei. este o masina scumpa pentru ce ofera, nu a fost niciodata ce s-a promis la privatizare, iar calitatea asamblarii in loc sa creasca a scazut de la an la an….personal dupa logan 1 facelift mi-a pierit si ultima simpatie pentru acest produs.

      cand dacia va incepe sa obtina stele la euroncap, cand dacia va scoate si altceva decat subcompacte, cand nu vor mai abuza de tehnologii de anii 90-00 pe o masina noua in aceste timpuri voi putea spune altceva.

      • @psycho, Dacia este un brand entry lavel, cu o pozitie foarte buna pe piata in zona ei. La nivelul asta nu poti cere dotari si finisaje de top pentru ca iesi din zona de piata. Dacia in schimb ofera o fiabilitate peste media pietei, as spune ca asta este marele avantaj tinand cont de istoria ei din prima perioada. Componentele vechi au maturitate tehnica la care se adauga principiul tehnic ce spune „cu cat un system este alcatuit din mai multe componente cu atat rata de mentenanta creste, prin insumarea ratei fiecarui subansamblu” , deci simplitatea genereaza fiabilitate. Poti spune ca nu este produs de top, nici macar mid range, dar asta tine cont de pretentia fiecaruia si de buget. Ca si capacitate industriala, Renault a oferit mult peste ce a promis, a dezvoltat o platforma industriala in care a atras multi parteneri, un centru de proiectare si un centru de testare. Partea nevazuta este ca au investit si in cercetarea din Ro, avem deja o generatie de ingineri pregatiti in tehnologii de top. In cele 2 centre nu se dezvolta doar pentru Dacia, ci si pentru Nissan, Renault, Samsung . Sunt proiecte de motoare, caroserii, soft etc.
        Este de la distanta cea mai frumoasa poveste de succes din Romania capitalista.
        Asta vreau sa se inteleaga, NU asambleaza componente aduse in container, au un process e2e aici. Ba din contra, livreaza componente pentru alte Oe uri….

        5
  8. E de preferat vechea siglă cu acvila romană dar în varianta 3D , o trimitere la istoria adevărată a Românilor : Dacia și Imperiul Roman .

    1
    • Tocmai de voiam sa pun si eu link-ul 🙂 N-arata rau. Daca mai pun si sigla lui Razvan, succes garantat 🙂

      Serios acum conceptul e chiar interesant. Si de la dimemnsiunile astea in sus putem vrobi la modul serios de o versiune militarizata.

    • completare
      pare ca e cam clara treaba cu noua sigla Dacia

    • Daca o sa-i puna (in minunata traditie Dacia) un motoras de 1.2 super turbo super eco friendly va fi un succes „garantat” la 20-25mii de oiro…mai bine second nemtesc…

      daca ar pune un diesel de 2L ar fi ceva…

      Serghey are dreptate, Renault ne trateaza ca pe o colonie, VW in schimb ii trateaza pe cehi ca pe niste parteneri.

      Ford are o abordare mai fair fata de Romania.

      5
      • 2.2 petrol hybrid,Diesel is so yesterday,unless it’s military,haulage or construction vehicles

      • Stii ceva? Daca nu-ti convine, inchide-i si vezi cum o mai duci apoi :).

        4
      • Si cine nu te lasa sa iti iei second nemtesc?
        E o piata libera
        Nu te obliga Renault la nimic
        Ei au o strategie de produs ..ce le prinde si asta e
        Parca ar fi Renault taticu’ inmatricularilor de cazane pe Bulgaria sa iti interzica ceva

        5
        • Nu mai vb prostii , Renault si APIA mai ales au facut presiuni sistematice pt reintroducerea unei noi taxe…..lucrez in domeniu si suntem unii care mai stiu cate una alta, noroc cu legislatia UE care nu le prea da apa la moare producatorilor care oricum fie vorba intre noi mai tori au maslui noxele.

          Industria asta e in colaps de la dieselgate incoa si incearca sa se reinventeze dar nu se prea poate din pacate fara motorul termic, asa ca au nascocit chestia numita poluarea in medie pe grup, deci cei mai prosti din curtea scolii vor avea cele mai eco si mai miniscule motoare, oricum nu exista o directie unanima la nivel de industrie, ce si cum se va face asa ca baietii sunt la stadiul de aliante, preluari si prezentarea de tot felul asa zise noi modele, in realitate la momentul actual nu avem un progres real cu o noua tehnologie care sa inlocuiasca petrolul asa ca probabil se va ajunge probabil la tot mai putina mobilitate la nivel individual.

          • Renault si APIA de cand sunt ei , fac asa.
            Si toti producatorii , in toate tarile fac presiuni ptr limitarea second-urilor si scheme ptr a ajuta cumpararea de masini noi.
            Legat de motoare si cilindree ..nici nu are rost sa vorbesc.
            Ar fi prea mult de discutat.De la faptul ca in procentaj , vehicule noi , nu exista un nr mare sa aiba finante ptr motoare mari , peste 2 litri , de la faptul ca de ce ai nevoie de 200 si km la ora , cand in 90 la suta din timp vei folosi masina la 50 la suta din capacitate , si un sfert din capacitatea transport pasageri.
            Imi aduc aminte de epoca motoarelor diesel..nu credeam sa ajunga un diesel suficient de mic si rafinat , sa poata fi pus pe i caroserie de subcompacta , fara sa o rupa.
            A ajuns.
            Nu credeam ca ar ajunge un diesel de 1,5 litri sa traga mai bine decat unul de 2.
            A ajuns.
            Progresul.
            Oricum ..daca unul neinteresat ..s-ar uita la diferentele intre pistoanele de la un motor 1,5 si 2,0 nu ar vedea mare diferenta.

    • sa inteleg ca urmeaza si o Bigster militarizata? 🙂

      3
  9. Cred ca atunci cind e vorba de sigla cel mai importanta e traditia acesteia si simplitatea, nu neaparat eleganta grafica, astfel incit sa fie recunoscuta de departe. Cam asa s-au impus sigle celebre, gen Mercedes, Audi, BMW etc. care, fie vorba intre noi, grafic vorbind, nu sunt cine stie ce. Sigla Siemens e doar un cuvint scris, singura particularitate e culoarea patentata.
    Deci poate ca mai potrivit ar fi o modificare minora, o adaptare, a celor existente, astfel incit sa se defineasca noile variante.

    4
    • Frumoasa incercarea lui Mihai.
      Arata ok.
      Noua sigla doar urmeaza un limbaj de design , care vine sa defineasca noile variante scoase.
      Se regaseste in orice de la grila , la faruri.
      Daca ar fi sa ii gasesc o simbolistica ..regularitatea ..un surub hexagonal , sa indice asamblare bine facuta.
      Dacia..Renaultul nemtesc.

    • Eu am auzit lucruri bune despre Duster pe aici. Am niste fosti colegi proprietari de Duster si sunt f multumiti. Sincer sa fiu daca as locui in Ro, unde nu prea sunt autostrazi, unde soselele nu sunt cele mai bune, unde e limitare de viteza, as prefera un Duster.

      1
  10. Putin cam old school 🙂

    1
    • Imi plac siglele „old school” ale lui Porsche sau Lamborghini, sa zicem…merg cu orice automobil, mai clasic sau nava spatiala, eu doar am incercat sa combin pe cea mai veche cu cea mai noua 😀

      3
      • Siglele old se potrivesc de minune masinilor clasa premium cu o istorie de 100 de ani. 🙂 Pt dacia noastra m as duce pe ceva mai vesel, mai modern. Oricum felicitari pt concept. 🙂

        1
  11. Neamtu tiganu & MirceaS,

    Pot fi de acord cu opinia voastra dar doar partial si am sa va si pun de ce, lucrez in domeniul auto de aprox 16 ani din care vreo 9 ani numai in reprezentate, ultimii 11 ani de activitate strict pe partea de caroserie si al naibii treaba am reusit sa-mi dau seama ca stelele alea al dreaqu chiar conteaza si ca siguranta pasiva (materialele, forma , ranforsarile caroseria in general) si siguranta activa (sisteme care intra in functiune cand pericolul e iminent) chiar i-ti pot ,,schimba ” viata , facand diferenta intre modelele auto avariate a doua branduri din acelasi grup……tin sa mentionez ca atatia ani de daune m-au facut sa reconsider total principiile dupa care sa achizitionez o masina , am lasat-o dracului consumul si fiabilitatea chiar si costurile de intretinere si am pus pe primul loc siguranta , de ce?….pai lipsa autostrazilor , bombardierii si urangutanii grabnic cumparatori de permise intr-un judet cu nr cel mai mare de morti raportat la nr de accidente rutiere cred ca e de ajuns.

  12. Interesant conceptu de viitor Duster, iar de sigla parca ii lipseste ceva, sa zic ca ( i ) din DACIA

  13. Arata ca o pl infipta sigla atasata la articol.
    Porsche si Lamborghini au sigle gen blazon/stema, mie sigla de la Maserati imi pare simplista si expresiva.
    Cea pentru Dacia Bigster pare o sigla ok, dar nu stiu la cate modele s-ar potrivi si deja parca devine o traditie schimbarea siglei de o vreme.
    Vreau un bot comun si o sigla care sa ramana macar 2-3 decenii.

    5
  14. Frumoase sigle:)
    Dar ținând cont de faptul că proprietar este Renault și de tendințele din Francistan, să ne bucurăm că n-o să aibă ca emblemă trei minarete…

    2
  15. Oare de ce nu exista o continuitate ca la skoda ? Imaginea de marca conteaza.Pacat.

    2
  16. Relația Dacia-Lada poate insemna multe, dar poate fi un facut un pas in rusificarea marcii românești.
    Inclusiv „noul logo DC” pare a fi copia de la Lada, unde este folosit la Lada Vesta ca simbol al X Design.
    Urmariti video de mai jos si judecati si voi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *