Sikorsky CH-53K King Stallion

Teste de zbor – februarie 2016:

Primul zbor, in noiembrie 2015:

 

primele teste ale motoarelor:

 

detalii proiect si capacitati:

https://www.youtube.com/watch?v=bAbnAAtHIJc

 

Citeste mai multe aici:

CH-53K, o regandire de la zero a CH-53 la nivelul secolului XXI

26 de comentarii:

  1. Frumos articol ,interesnt,e o bijuterie aces elicopter ,ma andesc ca nu multe tari si l permit,la ce pret ar ajunge pe bucata ,in functie de dotari binenteles.

  2. Interesant… buna scula …. apropo … se mai aude ceva cu transportoarele alea…cine este castigator?! amv patria sau iveco….

    • A mai spus George ca dupa BSDA favoritii pareau a fi americanii si nemtii. Si ca momentan se poarta discutii cu nemtii pentru un TBT romano-german. Se pare ca Patria a iesit din joc cand nu mai stiu ce oficial roman a declarat ca se prefera un producator dintr-o tara aliata si Finlanda nu e in NATO. Acum putem sa presupunem ca Patria e out. Americanii probabil ofera o versiune/derivat de Piranha/Stryker.

      Acum la subiect: ce naiba are elicopterul asta de costa cat un F-35 sau cat o corveta? De banii astia poti lua ceva mult mai folositor.

  3. F scump si nu stiu cat de util ptr noi care nu prea avem armata si portavioane,cu banii aia luam o corveta fratele meu .

    • Armata romana si Romania au nevoie de heavy-lift helicopters precum CH-53 Staillon si CH-47 Chinok, MI-26 iese din ecuatie din varii motive. ar mai fi nevoie si de medium-heavy helicopters precum AW-101 Merlin, S-61 R Pelican-modernizat sau SA-321 Super Frelon -modernizat (Avicopter AC-313). restul tipurilor de elicoptere le putem cumpara/fabrica cu Airbus helicopters avand in vedere experienta pe care deja o avem cu ei, dar nici alti producatori de elicoptere nu ar fi de refuzat daca vor indeplini nevoile dtpdv ale Romaniei.

  4. Poate am citit gresit dar am vazut pretul undeva la 75 mil,ceva de genul..

  5. pai noi avem Mi-urile si bine ca le avem si pe alea…

    nu-mi dau seama daca mai putem cumpara sau pe ce echivalent ne vom baza in viitor…

    cand discutam de vreo interventie/calamitate astea sunt singurele utilaje care fac fata la conditii dificile (precipitatii/vant/altitudine etc…)

    si ca tot discutam de de-astea… cele usoare/medii care le avem pica suspect de multe in „conditii meteo dificile” (si Smurd si Pume)… sa fie lipsa orelor de antrenament IFR??? banuiesc ca instrumentele nu lipsesc de pe bord…

    • Ultimele accidente cu EC 135 si Puma au fost din cauza „smecheriei” pilotilor, a nerespectaraii flagrante a disciplinei in zbor si regulamentelor aviatiei sau recomandarii producatorilor.
      ECul cazut in Basarabia nu se „pune”, deocamdata nu stim ce s-a intamplat.

      • Tot mortul e de vina, aia de pe Mi-uri de ce nu fac smecherii?

      • In cazul accidentului din Basarabia, parca au zis atunci ca e din cauza alimentarii elicopterului cu combustibil de proasta calitate. Nu stiu daca asta a ramas concluzia finala.

      • capatu' satului

        Alea de la Smurd o sa cada in continuare atata timp cat ministeru de intern, in subordinea căruia este ISU, nu se gândeste sa monteze un radar de urmarire a reliefului
        Au murit prea multi pana acum din cauza imposibilității zborului in conditii de ceata
        Sau poate la minister se spune ca mai avem piloti

        Trebuie sa intelegem ministeru care are o productie atât de buna de doctorate la hectar
        Doctaratu bate de departe salvarea de vieți omenesti

  6. E scump … Pai cum sa fie altfel avand in vedere performantele.
    Merita sa il cumperi ?
    Eh… ce intrebare 🙂

  7. la pretul ala mai bine pui motoarele si elicile la taburi… si gata elicopterul.. hahaha

  8. buna jucaria dar nu e de nasul nostru,e pentru baietii mai mari din cartier.

  9. Pe wikipedia scrie ca USMC planuieste sa achizitioneze 200 de elicoptere in valoare de 25 miliarde $. Cam cat vor plati sauditii pe afacerea f-15.

    • Sauditii au platit 30 miliarde USD pentru 85 F15SA + un pachetarme/senzori/suport/antrenament. La astia se mai adauga 4 miliarde USD pentru upghradarea unor 68 F15S la standardul SA. In 2013 o cerere pentru armament suplimentar pentru F15SA in valoare de 6.8 miliarde USD s-a adaugat la sumele de mai sus. In 2015 SA a cumparat 355 JSOW pentru alti 123 milioane USD. Iar anul acesta va incepe integrarea Harpoon Block II pe F15 SA.

    • capatu' satului

      Este interesant ca sauditii, mult mai nepricepuți ca noi la înzestrare, cumpara de la ucraineni puzderie de An 178 in loc sa ia C 130

      Zic ca ar fi întreținerea si costu de operare mai mik

      Sigur au probleme la lămpi

  10. Jucaria asta impune respect! Daca trece peste un mertan sau un bimwe le lasa fara tabla pe ele!

  11. De banii aia as lua super puma

  12. Al treilea prototip a avut zborul inaugural pe 21 iunie. Al patrulea la sfarsitul lunii august. Anul viitor se asteapta ca primele 4 elicoptere sa intre deja in dotare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *