T 64 bun la toate

Dupa lansarea programului de modernizare a tancului T 64, ucrainenii vor ramane probabil cu suficiente  platforme neutilizate de T 64 astfel incat sa purceada la dezvoltarea unei MLI grele, pe model Namer.

Deocamdata se cunosc doar date generale dar chiar si asa din proiect razbate o ambitie cu totul deosebita, ramane de vazut ce va iesi daca acest program va ajunge la maturitate, adica daca viitoarea MLI pe sasiu de T 64 va ajunge la trupe.

Numele conceptului n-are nimic a face cu Ucraina sau macar cu cultura slava si din senin i-au pus numele de “Vavilon”, Babilon adica pe limba noastra. De unde si pana unde este un mister total…

La capitolul caracteristici tehnice avem: motorizare hibrida, diesel-electrica, cu un motor diesel TCD16.0V8 DEUTZ de 768 cp cuplat la un motor electric care va dezvolta si el 500cp. Cele doua, impreuna vor putea oferi o putere maxima de 1080 cp.

Interesant ca se are in vedere posibilitatea ca vehiculul sa poata folosi doar motorul diesel, diesel+electric, sau doar electric. Cand discutam despre “doar electric” nu va ganditi ca ditamai MLI-ul are si baterii incorporate, cel mai probabil ca in aceasta situatie dieselul va functiona doar pe post de generator, sau poate are si baterii Li-ion…

Ca masa maxima ar urma sa atinga 36 de tone, va putea sa transporte 8 militari plus trei membri ai echipajului si va avea un nivel de protectie STANAG 6. Impresionant.

“Vavilon” ar urma sa fie dotata cu o turela cu tun 2A42 calibrul 30mm, mitraliera coaxiala de 7,62mm si lansator de grenade calibrul 40mm, mitraliera grea de calibrul 12,7mm intr-o turela separata, plus rachete AT Barrier.

Intentia este pentru dezvoltarea unei familii de vehicule “Vavilon” care sa includa MLI-ul, un transportor greu de trupe, poate un sistem artileristic si chiar un sistem anti-aerian de mare mobilitate.

Despre racheta AT Barrier, de care majoritatea dintre noi n-am auzit pana acum, este de stiut ca aveam de-a face cu o racheta AT fabricata de ucraineni, are o raza respectabila de 7,5km si este ghidata laser. Exista si o varianta mai grea, Barrier V, destinata folosirii de catre elicopterele de atac Mi 24 HIND.

GeorgeGMT

 

19 comentarii:

  1. „i-au pus numele de “Vavilon”, Babilon adica pe limba noastra”
    pai „babilonie” au vrut probabil sa zica 🙂
    in fine, acu’ niste ani ii spunea BMPV-64, doar ca nu se gandisera la motorizarea electrica:
    https://www.rumaniamilitary.ro/masina-grea-de-asalt-a-infanteriei-o-noua-moda
    http://www.military-today.com/apc/bmpv_64.htm
    https://www.rumaniamilitary.ro/wp-content/uploads/2013/09/HIFV1.png

    1
  2. vor face fix o duda ca si pana acum.daca noi ne muscam pumnii ca am facut praf amarata aia de ind militara pe care incepuse ceasca sa o faca,astia ar trebui sa se sinucida in grup ptr ce au pus la pamant .sunt de 7 ani in razboi civil,secesionistii primesc „de peste gard” armament din ce in ce mai modern,si ei o lalaie la nesfarsit.auzi vise pe ei: MLI diesel electric!!! nu sunt in stare sa faca un diesel decent (tot pe boxer ul racit cu aer de acum 3/4 de secol se bazeaza,care saracu are o fiabilitate ce tinde spre minus infinit) dar acum vor armament eco.

    14
  3. La modernizare poate se baga si „fratii” de peste Prut cu ale lor T 64, doar asa sa le dea un pic de gandit celor de la Tiraspol. Asta daca castiga Maia Sandu si pe 11 iulie. Daca tot Dodon si Voronin, treaba va fi foarte trista.

    4
  4. Nu încetează să mă mire cata tehnologie deține încă industria de armament ucraineană. Aceasta tehnologie combinata sau mai bine zis rafinata cu mici integrări de tehnologie vestică ar putea da niste rezultate interesante. Păcat ca ai nostri evită o colaborare cu ei. Bine, ar trebui să existe și cerințe din partea armatei in acest sens.

    2
  5. Asa e. Stau bine cu teoria. Cam atât.

    2
  6. Un stat artificial. Din păcate suntem interesați să rămână totul neschimbat.

    12
  7. „motorizare hibridă”!! Ne lași? Halolii pot mai mult, full electric.
    Cu incarcare in parcare la Penny!

    7
  8. Mai bine montează niște pedale, dinam…

    2
  9. S-a mutat Remus Cernea in Ucraina, sau de unde le-a venit ideea?

    1

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *