Airbus Helicopters!

Doua stiri mari si late.

Prima. Ministrul de interne al Ucrainei, Arsen Avakov si ministrul de afaceri externe si europene al Frantei, Jean-Yves Le Drian, au semnat un acord pentru cumpararea a 55 de elicoptere produse de Airbus Helicoprers pentru necesitatile ministerului de interne ucrainean.

Conform serviciului de presa al ministerului respectiv, Ucraina se asteapta deja sa primeasca primele elicoptere anul acesta. Va fi vorba de nu mai putin de trei modele – H145, H215 si H225. * editare, nu e vorba de H215 ci musculita H125. Am comis-o, sperante desarte! Acestea, impreuna cu Mi-8 locale, vor servi in operatiuni ale Serviciului Statal de Situatii de Urgenta, Garda Nationala, Politia Nationala si Serviciul Statal de Graniceri al Ucrainei.

Misiunile principale vor fi de salvare si ordine publica, investigatii criminalistice, misiuni antiteroriste si speciale, protectia granitei si siguranta transporturilor.

“Acesta este cel mai larg proiect dintre Ucraina si Franta, avand suportul Presedintelui Petro Poroshenko si prim ministrului Vladimir Groisman” a afirmat Avakov (n.r. – au alegeri prezidentiale in 2019 si Poroshenko sta prost, al patrulea, Timoshenko e cam data cu prima sansa, ca sa vezi).

Afacerea a fost anuntata initial de Jean-Yves Le Drian, care confirma suportul Frantei pentru Ucraina in problema sa cu Rusia, dar care a cerut autoritatilor sa fie mai ferme cu coruptia.

Dupa intalnirea cu Le Drian, prim ministrul Vladimir Groisman a precizat ca afacerile dintre cele doua state pot creste pana la 3,5 miliarde dolari, de la 2 miliarde in 2016.

Kyivpost, Reuters

 

A doua stire.  Airbus Helicopters a dezvaluit macheta noului elicopter H160M(ilitar)!

Airbus Helicopters H160M care va inlocui Aérospatiale SA342 Gazelle

Conform celor de la aerobuzz.fr , Armata Franceza se uita la noul elicopter H160M  care va avea la bord un tun de 20mm,  7.62mm la „portiere”, abilitatea de a lansa rachete TDA Armements Aculeus ghidate laser de 70mm.

H160M este versiunea militara a lui H160 medium utility helicopter ce este dezvoltat de Airbus Helicopters. H160M va inlocui SA342 Gazelle in serviciul armatei franceze dar cel mai probabil si pe AS 565 Panther (versiunea militara a lui Dauphin).

Unele surse franceze au raportat ca H160M va avea zborul inaugural la inceputul lui 2020 si primele livrari – dupa finalizarea programelor de testare – vor avea loc in 2023.

 

31 de comentarii:

    • Razvan, pe kyivpost si reuters scrie H125 nu H215!

      • E clar, ma oftic!
        Mi-o luai!
        Fac urat!

        • Ucrainienii zici ca au facut intentionat, au vazut ca H215 se asambleaza aici, si au zis: Pe asta nu il luam.

          Dar poate fi o greseala a celor care au postat stirea primii, or fi tastat gresit, au inversat 1 si 2.

      • Ce tristete…macar ma incalzeste cu nimic H160M (cand a aparut ala civilul deja am inceput sa ma gandesc la cel militarizat si chiar la o posibilitate de tandem in stilul lui Kawasaki OH-1 sau Harbin Z-9, chit ca dronele cam afecteaza evolutia elicopterelor usoare de cercetare).

        • Eu totusi sper, astept sa vad poate posteaza Airbus la ei pe site detalii.

          • Tara lui Andrei

            Era foarte bine daca luau si modelul facut la noi. Chiar daca aici probabil ar fi fost vreo 10-15 piese maxim tot conta pentru ca puteau sa dea drumu la uzina in sfarsit si nu ne mai suflau francezii in ceafa, o perioada.

      • Cred ca de-asta ma inselai, din cauza lui H145, pe care il pusera toti (inainte sa postez articolul ma mai uitai si pe alte doua situri franceze) inaintea lui H125 si apoi H225.
        Ordine crescatoare pe naiba…

        Poate francezii ar trebui sa reconsidere H215 la noi sau macar sa-si diversifice portofoliul aici.

        Ma supara in continuare ca nu au viziunea unui „transport/attack commonality” ca la Bell H1 sau mutarea motoarelor lui H215 mai in spate, lasand loc in fata rotorului principal si pentru o posibila varianta de atac/piloti in tandem.

        Insa daca vor sa militarizeze pe H160, poate-poate le trece prin cap sa faca acelasi lucru si cu H175, ceea ce pe viitor ar insemna si o posibila varianta de atac.

        • Si eu m-am gandit ca poate sunt in ordine crescatoare si au scris gresit h125 in loc de h215.

        • Tara lui Andrei

          Mie H160M mi se pare exact aceeasi branza ca si celelalte elicoptere, anume unul care a inceput civil si i-ai dat cu vopsea de camuflaj si ai prins de el niste arme.

          Nu vad sa fie cine stie ce mai diferit fata de predecesori. Ma refer la performante si succes comercial.

          Pana la urma cred ca o sa ramana doar francezii cu ele si poate pe ici pe colo cate un client care sa ia 10-20 de bucati probabil la un schimb intre franta si alta tara sau „pe datorie” ceva…

          • Predecesorul sau, Panther, a fost produs sub licenta de chinezi, care l-au folosit ca si coloana vertebrala pentru fortele lor.
            Nu orice elicopter militar, trebuie sa fie unul de atac, blindat si dedicat. H160M pare sa fie un elicopter mediu multimisiune.

            Pe logica ta, americanii nu ar fi trebuit sa cumpere H145/UH-72 Lakota. Tocmai au comandat un nou lot.
            Iar la garda de coasta, tot americanii folosesc Dauphin in paralel cu Blackhawk.
            https://en.wikipedia.org/wiki/Eurocopter_HH-65_Dolphin

            • uite si aici:
              https://en.wikipedia.org/wiki/Eurocopter_EC155
              „In 2015, Airbus Helicopters and Korean Aerospace Industries (KAI) formed an agreement to transfer principle manufacturing activity for the EC155 to South Korea; KAI shall become the sole manufacturer of the type after 2018, and both firms shall be jointly involved in the international marketing and further development of the type. The EC155 is to serve as the basis for KAI’s Light Civil Helicopter (LCH) and Light Armed Helicopter (LAH), featuring numerous changes including a new cockpit, improved gearbox and rotor blades; the LAH shall have a chin-mounted 20 mm cannon and side-mounted guided rockets, countermeasures systems, and be able to carry 6–10 combat troops. The LCH is to enter service in 2020, and the LAH will follow in 2022 to replace the MD 500 Defender and AH-1J/S Cobra. Airbus foresees a South Korean demand for 100 LCHs and 214 LAHs, and estimates an international market of 300–400 LAH versions to replace legacy attack helicopters.”

    • pai depinde cand si cat luam… si pentru ce rol.
      Lakota e mai mic, simtitor.

      „In March 2017, French defence minister Jean-Yves Le Drian announced at Marignane that the H160 was selected as the basis for its tri-service light rotorcraft replacement programme, the hélicoptère interarmées léger (HIL), with between 160 and 190 required from 2024 to replace 420 aircraft : French navy’s Alouette IIIs, SA 365 Dauphin and AS565 Panther, the French Air Force’s AS555 Fennec and SA330 Pumas; and the French army Pumas, SA341/SA342 Gazelles and Fennec.”

  1. Salut.Nu cumva dupa acest contract ucrainieni sa ceara posibilitatea de a asambla si pe viitor de a produce macar 1 sau 2 tipuri la ei acasa.Mie imi miroase ca francezi siau pierdut rabdarea cu noi si au sondat terenul,au oferit garanti ucrainei in problema cu rusia si au avut parte de un conract bun din punct de vedere al nr.de aparate

    • Tara lui Andrei

      Pe viitor ucrainenii o sa fie curtati din toate partile pentru ca e o tara cu un potential enorm. A se citi ca occidentalii vor face multi bani de pe urma lor si legal si ilegal.

      Deocamdata tinand cont ca nu-s in UE, nu-s in NATO si au probleme de rezolvat cu coruptia nu cred sa se bage francezii sau orice altcineva la asa ceva.

  2. Sa ma anuntati cand vor avea ucrainenii bani sa cumpere 55 de elicoptere. Mai vorbim peste un 2-3 ani si 3-4 elicoptere livrate si cu asta basta…

  3. Alt elicopter de vreo 1300 cai putere pe motor: https://www.dailysabah.com/defense/2018/03/23/turkey-pakistan-close-to-finalizing-atak-helicopter-deal
    „Mostenit” (mai bine zis „infratit cu”) de la AgustaWestland AW159 Lynx Wildcat

  4. Made in Ukraina sau import la cheie? In caz ca sunt import, au gasit comanda necesara pentru demararea productiei la Brasov, nu trebuie sa se mai vaite si sa astepte comanda aia de la noi! 🙂

  5. Ehee sa vad de unde decarteaza parlitii aia atatia bani….55 helicopters auzi….astia nu au bani de vata pe bat si vor elicoptere…daca nu cumva le da Macron linie de credit da e riscant rau ca astia s falimentari

  6. Nu inteleg de ce nu le dau ai nostri macar MAI o comanda in avans, ca sa ai si sa mentii macar o fabrica de ansamblare cum zic unii tot trebuie comenzi, nu ar fi probleme de o prima comanda.

    Si asa nu vin investitorii chiar si la ansamblat elicoptere, chiar nu inteleg de ce e atata rica pe astia de la Airbus.

    Nu moare bugetul nici MAI si nici al MAPN pentru o comanda mica de 3-4-5 buc. pentru inceput macar.

    Dar la americani sa dam cu duimul chiar daca nu avem inca off-set pe tot palierul de achitizii.

    Cu respect,

    • Tara lui Andrei

      Cred ca problema este ca elicopterele alea pe care ei le aduc aici nu prea ne trebuie in masura in care ai nostri cam vor alte tipuri de elicoptere.

      Alea sunt foarte bune pentru inlocuit PUMA SOCAT pentru ca e defapt urmatoarea generatie a acelui elicopter.

      Alta problema e ca si pe partea militara ai nostra acum vor si elicoptere de atac si alte acareturi si mai si batusera palma cu Bell.

      Mie sincer mi se par prea mari, grele si complexe (si deci scumpe) pentru nevoile noastre pe partea de civil/logistic/politie/salvare si cautare/etc.

    • pai anul trecut le-au promis ca primesc comanda, cu primele 4 bucati achitate pana la sfarsitul anului… dar apoi nu le-au ajuns banii nici sa plateasca TVA-ul la prima rata pentru Patriot 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *