India s-a hotărât

program portavion nuclear india

Va avea un portavion cu propulsie nucleară. Pe 6 august, programul de dezvoltare și construcție al navei a fost oficial pus în centrul strategiei de dezvoltare a flotei militare indiene. Respectivul plan se întinde pe 15 ani.

Astfel, viitorul arată o flotă indiană cu două portavioane de tip STOBAR – INS Vikramaditya și INS Vikrant – destul de limitate și un portavion nuclear de tip CATOBAR.

IAC-3 (Indigenous Aircraft Carrier 3) nu este o idee nouă dar au existat dezbateri aprinse în cercurile guvernamentale dacă un portavion nuclear ar trebui prioritizat în fața unei dotări mai bune și mai ample cu submarine nucleare de atac produse local.

Din punctul de vedere al submarinelor cu propulsie nucleară, India are deja două unități lansate – Arihant-class, ambele nave lansatoare de rachete balistice, dar deocamdată nu are submarine de atac nucleare cu excepția unuia singur închiriat din Rusia.

Revenind la portavion, nava aflată în discuție de câțiva ani buni ar trebui să fie un CATOBAR la 65-70 de mii de tone, capabilă să susțină un grup aerian de 55 de aparate de lupta, dotată cu două catapulte electromagnetice.

China dispune și ea tot de două portavioane de tip STOBAR, tot model sovietic și tot unul cumpărat și altul copiat după cel cumpărat, dar Beijingul a lansat deja un al treilea portavion – Fujian, clasic de această dată și dotat cu catapulte electromagnetice.

Dacă și când vor reuși indienii să lanseze producția viitorului lor portavion nuclear rămâne de văzut, problemele sunt multe și diverse, măcar pe zona reactorului nuclear necesar. Dacă pentru submarine reactorul de 83MW este suficient, pentru portavion va fi nevoie de o putere de 500MW, asta pe lângă alte multe lucruri pe care indienii vor trebui să le dezvolte singuri sau să le importe.

GeorgeGMT

2 comentarii:

  1. Vă urez sănătate tuturor, 15 ani ca mâine trec dar vă dați seama că 15 ani „indieni” nu sunt ani obișnuiți și mă îndoiesc că vreunul dintre noi apucă să vadă portavionul indian cu propulsie nucleară.

    P.S. Bine că la ăsta e mai greu să lase vreun hublou deschis ca la submarin (cine știe, știe)!

    8
    • Daniel Sihastru

      Cu portavionul lor local sau descurcat destul de bine. Adică nu-i rău pentru clasa sa. Problema e ca un port avion nu e doar o navă. E o navă complexă în sine, care are nevoie de grupul de escortă compus la americani, cel mai des din trei crucișătoare și două fregate. Plus un submarin de atac. Iar componența aviatică e o problema aparte. Avioane de vânătoare, transport, luptă radio-electronica și desigur AWE&S.
      De unde vor face rost de toate indienii. Exemplu Tijas arată clar probleme mari de organizare în domeniul industriei de apărare. Asta în situația în care pe tot globul pământesc e greu de găsit o multinațională tehnologică, care să nu aibă muncitori indieni la toate nivelurile

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *