Northrop Grumman low cost AESA.

Loviti de reducerile bugetului apararii din ultima perioada, producatorii americanii de armament incearca sa faca fata situatiei taind din costuri. Astfel Northrop Grumman, a iesit sa faca lobby produselor sale, anuntand clar si raspicat ca este gata sa ofere calitate si modularitate la preturi ceva mai competitive.

Astfel oficiali ai Northrop Grumman’s Advanced Concepts and Technologies Division, au venit in aceasta  luna in Washington cu un nou concept: affordability, adica preturi pentru toata lumea.

Patrick Antkowiak, vicepresedinte al Advanced Concepts, sustine ca firma sa va reduce costurile radarelor sale prin modularitate si prin capacitatea noiilor sisteme de a fi usor integrabile, atat pe platformele nou construite, F-22 sau F-35, cat si pe mai veteranele F-16, F-18 sau F-15.

De fapt se incearca, nu neaaparat inlocuirea sistemelor radar de pe avioanele mai vechi, ci integararea anumitor componente dezvoltate pentru radarele de ultima generatie, in structura deja existenta a radarelor aflate in uz. Astfel Northrop Grumman ofera cresterea capacitatii actualelor sisteme, fara a fi neaaparat necesara inlocuirea lor cu totul.

Iar pentru a tine preturile sub control, se va trece la integrarea in productia proprie a componentelor, care pana acum erau cumparate de la subcontractori.

Northrop are ca scop principal promovarea radarelor AESA construite de companie, atat cele pentru aviatie, cat si cele navale, iar in acest moment s-a anunta oficial primirea unei comenzi in valoare de 35 de milioane de dolari pentru pentru incercari cu un radar AESA cu baza la sol, pentru detectarea tintelor aeriene, cu raza lunga.

Tot Northop este comapania care va lansa radarul AESA pentru F-16, numit Scalable Agile Beam Radar, sau SABR.

Radarul SABR, un AESA dedicat pentru F-16

Insa tinta  celor de la Advanced Concepts and Technologies Division, nu o reprezinta avioanele noi, ci dimpotriva modernizarea flotei actuale cu radare performante, sau macar, si aici s-a facut propunerea, up-gradarea radarelor vechi cu componente noi, care nu numai sa creasca foarte mult performantele, dar care sa ofere si preturi mai mici.

Practic se urmareste o modernizare partiala a sistemelor radar de pe avioanele mai vechi ale flotei, atata timp cat bani pentru avioane noi, sau pentru inlocuirea cu totul a radarelor sau a altor sisteme cam iese din discutie.

 

Sursa: defensenews

 GeorgeGMT

 

2 comentarii:

  1. F-16V vine cu SABR sau RACR, dupa preferintele cumparatorului. Dar noua nu ne ramane decat sa speram …

  2. pai nu vad de ce ar alege cineva in ziua de azi, indiferent de tipul de avion, nou sau vechi, un radar clasic, cu scanare mecanica – cu MTBF de 10 ori mai mic, calitate mult mai slaba, pret mai mare, integrare dificila, cand exista AESA, cu arhitectura deschisa, greutate mai mica, cost mai mic.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *