Rafale revine si in Emirate! 2012 ar putea fi anul Dassault!

Dupa ce parea ca vanzarea de avioane multirol Rafale catre Emiratele Unite, este o afacere pierduta, lucrurile s-au mai modificat. Ziarul francez La Tribune scrie, citand surse apropiate Dassault, ca afacerea s-a reincalzit, dupa recentul anunt al Indiei, care a adus Rafale  foarte aproape de semnarea mega-contractului pentru 126 de aparate.

Dupa negocieri pornite in 2008 si dupa o traiectorie extrem de sinuoasa, arabii din Emirate se pare ca s-au hotarat, in sfarsit, pentru avionul produs de Dassault. Astfel surse confidentiale, citate de La Tribune, anunta ca Presedintele Nicolas Sarkozy va vizita in martie, cel tarziu, inceputul lui aprilie, emiratul arab si se preconizeaza chiar o semnare de contract pe cel putin 60 de aparate Rafale.

Afacerea, estimata la aproximativ 10 miliarde de euro este, conform acelorasi surse,  ca si incheiata, francezii si arabii ajungand la un acord asupra tuturor aspectelor aflate in discutie. Partea a afacerii, iarasi pe surse, ar fi si faptul ca Franta a acceptat sa primeasca inapoi avioanele Mirage aflate astazi in flota aeriana a Emiratelor.

Ministrul francez al apararii declara, cu foarte mult umor, dar realist urmatoarele: „Good news are like worries, they fly in squadrons,” he said. „That (deal) is the start of a squadron of good news.”

Rafale deasupra lui Charles de Gaulle

Si are intradevar mare dreptate. Se pare ca afacerea din India va transforma ratusca cea urata, din lumea avioanelor de generatie 4.5, Rafale Dassault, in Frumoasa Balului. Daca afacerea cu EAU se va incheia, este foarte posibil, ca si Qatar-ul si Kuwait-ul sa urmeze la rand, statele din zona incercand sa-si aduca flotele aeriene la un grad de interoperabilitate cat mai mare, ori mai mare apropiere dacat sa ai acelasi aparat, greu de obtinut.

Cum Quatar-ul are in vedere 24-36 de aparate, daca mai adaugam si Kuwait-ul cu acelasi numar, Dassault ar putea avea in portofoliu peste 200 de aparate contractate. Si, bineinteles, urmeaza Brazilia. Inceputul a fost foarte greu, dar acum francezii au pus pedala la podea si nu mai intentia sa mai ridice piciorul…

Cockpit  Rafale 

Sursa: asian-defence

 

 

14 comentarii:

  1. Tare sunt curios la cine o sa ajunga Mirage 2000 din Emiratele Arabe Unite ca Lybia nu le poate lua pe toate, nu ca nu ar avea bani dar nu ii sunt necesare cele 60 de aparate, sper sa nu ne vizeze indirect tranzactia pe noi, bulgari si croati.

  2. nu au luat ei cand ofereau transferul linie de prod.de ce ar lua acuma?ar fi prea mare magaria.cre ca ptr romania s-a decis sa se ia f16.macar sa le fi luat pe alea bloc 60.sau macar daca sunt block50/52(cum se laudau) sa le ia dar cu radar aesa si tot tacamu.usaf isi modernizeaza un nr de f-uri cu aesa si avionica noua.sa dea si la noi d astea.

  3. Eurofighter tocmai a anuntat o reducere de pret in India. s-ar putea sa se mai joace meciul asta, vom vedea. negocierile nici nu au inceput si sunt multe zone in care pot aparea conflicte, in timp ce ceilalti asteapta la cotitura. Contractele de avioane sunt extrem de complicate, sunt afaceri cu o mare componenta economica – nu numai de bani, ci si de offset – iar India vrea neaparat productie locala, transfer de tehnologie – e posibil ca francezii sa nu accepte unele cerinte care pot fi foarte scumpe pentru ei si complicate. In cele din urma, ei isi pot scoate banii cu upgrade-uri in viitor, daca legi de tine o forta aeriana mare si bogata cum e a Indiei in mod sigur vei profita pe parcurs pe undeva. Numai sa nu se lacomeasca de la inceput, ca vor pierde.

    Dassault daca reuseste prima vanzare pana la urma isi poate salva modelul Rafale.

  4. Foarte misto panoul de bord.

    • Uite ceva ce nu inteleg…de ce INCA se merge pe ideea traditionala a unui HUD plat deasupra bordului (‘”incarcand” o parte din vedere chiar daca are un grad ridicat de transparenta) in loc sa se transforme intreaga sectiune din fata a cockpit-ului in…HUD? Nu conteaza ca nu e plat ci oval, software-ul poate compensa usor proiectiile, in fond tehnologia nu e chiar asa de scumpa, fiind deja folosita in industria automobilistica.

      Exemplu, daca ne uitam la F-35, HUD-ul este casca, insa de ce n-ar exista si un HUD secundar (sau poate fi numit primar in timp ce casca e secundarul) proiectat direct pe…”parbriz”? 🙂 In fond, pilotii sunt obisnuiti cu aceasta situatie din cauza simulatoarelor la sol, care folosesc ecrane uriase in fata cockpit-ului, dand efectiv impresia de „HUD pe parbriz”, tranzitia pe un aparat de zbor fiind doar o normalitate, o continuitate: http://www.youtube.com/watch?v=JkclVbHqY6I&feature=related

  5. Modelul Rafale e salvat deja, atata timp cat se afla in inventarul Frantei, atat naval cat si al fortelor aeriene. Nu inteleg UAE, daca tot e sa schimbe mirage 2000 de ce nu cumpara tot F-16 block 60, avand in vedere ca-l au deja in inventar si este unul dintre cele mai bune aparate de pe piata din generatia 4.5.

    • Cu toate upgrade-urile lui F 16 nu poti sa il consideri ca fiind de generatia 4.5 este un avion de generatia a 4-a toate upgrade-urile nu il pot duce decat la genaeratia 4.4 maxim, nu ai manevrabilitatea unui avion de generatia 4.5 nu are electronica, nu are sistemele de armament asa de avansate.
      F 16 nu poate duce acelasi armament ca si Rafale fiindca Congresul American nu a aprobat acest lucru.

  6. Tocmai ce-am citit stirea asta! Oprea, in fata comisiei de avizare in functie, a declarat ca intentioneaza sa achizitioneze 48 de avioane NOI, si ca Ministerul condus de el ar avea 100 milioane de euro pentru achizitie, dar i-ar mai trebui inca 200 pe care ii solicita Guvernului. Dupa cum spune gagiul, cu 300 de milioane de euroi poate demara instruirea pilotilor si achizitia. Cu siguranta este vorba de F-16 Block 52 noi, dupa spusele sale!!! Despre TBT zice ca-l vor, inclusiv pentru export, in rest fregate si-alte chestii, mucles. Dar tocmai ce a avut loc o intalnire intre Romtehnica si Agentia Europeana pentru Aparare (EDA), in vederea unei viitoare colaborari, fiind vizat si Santierul Naval Galati. Nici nu vreau sa ma mai gandesc ca ar putea demara ceva, dar VREM FAPTE, NU VORBE!

    • Hai bre ce dracu?!Oprea de cand l-a facut masa ministrul apararii nu vorbeste decat ce o sa faca el candva, undeva, intr-o alta dimensiune temporala, eventual! Daca ar fi el ministru peste osteni in ultima partea a Stapanului Inelelor…jale mare, matura cu aia pe jos! 🙂 Bla, bla-ul asta cu F-16 noi cumparate acu-acu, e prea rasuflat chiar si pt mine, mare fan de altfel al F-16(fost mare fan!). Sa privim adevarul in fata: faza ca nu sunt bani, o biata minciuna si atunci de ce nu cumpara avioane?!
      Cum adica o suta de milioane, da se le mai dea Bugetul inca doua sute?! Cam ce crede domn ministru ca face cu trei sutare, la 48 de avioane? Lichid pt parbriz?! Daca vor avioane, de ce nu angjeaza guvernul un credit de 4-5 miliarde de euro, ca mai apoi sa plateasca 3-4oo de milioane/an rata la credit?!
      De ce nu vine LM cu credit furnizor, garantat de SUA?! Lucrurile sunt atat de simple, incat doar lipsa de vointa sau prostia crasa ne obliga sa mai zburam inca MIG-21 LanceR.
      Oricum ce spune Oprea, DIN PACATE, NU MAI ESTE DE MULT o stire, ci cel mult un can-can. Apropos cica Sensuala, isi face iar implanturi, niste modele mai noi si sofisticate?! Nu vi se par stirii din aceeasi categorie?!
      Vrem avioane noi?! Gripen inca sta cu ele in mana, cu tot cu finantare, cu plata dupa 2-3 ani in functie de cresterea economica interna. asadar bani sunt, investitii promise, sunt, avioane noi sunt si alea. Acum nici mama presedintelui Lockheed Martin nu poate sustine ca F-16, ce block vreti voi, este superior Gripen E/F, sau hai sa spunem mult peste C/D. De fapt sunt cam la fel) 52 versus C/D). Si atunci?! De ce Basescu nu vrea sa cumpere avioane, de ce Basescu nu vrea sa cumpere nimic pt Armata, asta este o intrebare de foarte multi bani, la care doar SRI-ul poate raspunde. Pentru ca efectiv NU SE VREA!!!

  7. Romanii , ca si ceilalti balcanici sau latini, se pricep foarte bine la vorbe, ca le este atat de usor, foarte greu este cand trebuie trecut la fapte.

    • De asta ma tem si eu, ca sunt doar vorbe! Parca-i doare gura sa promita. De asta am si spus: VREM FAPTE, NU VORBE! Si asta cu majuscule, poate le-or sari cuvintele in ochi idiotilor de sus!

  8. Daca Rafale castiga in Emirate, amerlocii o sa se zgarie pe ochi !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *