Un F-16 biloc belgian s-a prabusit in Franta (pana de motor la joasa altitudine)

Se întâmpla, dar ceea ce este inedit :

– Un membru al echipajului a ramas suspendat cu parasuta de o linie de inalta tensiune.
– A profitat de timpul de asteptare (a font recuperation fara mari probleme) ca sa ceara în casatorie femeia cu care traia.

https://actu.fr/bretagne/pluvigner_56177/crash-aerien-dans-morbihan-suspendu-lair-pilote-demande-femme-mariage_27374252.html

MirceaS

26 de comentarii:

  1. când scapi din ghearele mortii căsnicia devine joc de glezne?ce face adrenalina din om

  2. Clar era sub influenta ciocolatei, o sa se trezeasca tocmai la altar,??

  3. Daca era in Romania cu al nostru Arafat, vesnic ne pregatit si luat prin surprindere, statea vreo doua zile p-acolo

  4. si asta cu camera sta si filmeaza in loc sa isi miste curu sa aduca o scara sau sa intrerupa macar curentul.
    la tara la noi sunt intrerupatoare in sate sau la intrarea in sat.

  5. ” sa isi miste curu sa aduca o scara ”

    ” pa` rând ”

    1º A scapat omul din avion ca a avut zile lasate de la Dumnezo` si de la producatorul
    scaunului , divinitate si inalta tehnologie , si vine nepriceputul sa il omoare
    amorsad o descarcare electrica intre linie si pamant trecand prin corpul pilotului .
    2º Ca badea Jacques are in sura o scara electroizolanta de 15 metri cu sprijin fata si
    lateral .
    Nu , nu exista asa ceva , interventiile sa fac prin urcare pe stalp sau mai nou cu
    autospeciala cu brat telescopic cu nacela ci izolatie de inalta tensiune , care e
    foarte scumpa .
    Iti spun ca scara de 8 m in doua tronsoane culisante , cu roti de sprijin pe fatada ,
    electrizolanta , din plastic armat cu fibra de sticla , de uz normal si curent , cea mai
    mare pe care o poti lega deasupra pe furgoneta cantareste catre 40 kg si iti rupe
    salele la utilizare , mai ales in pozitie verticala , si mai ales ca se lucreaza in
    strada intre oameni , unde cu nici un pret nu o poti lasa sa cada .
    Te-ai gandit mult cand ai zis de scara ?
    3º Distantele minime de apropiere fata de o instalatie electrica sau parte a ei aflata
    sub tensiune – pilotul in cazul nostru – ( distanta minima de apropiere rezulta din
    suma distanta functie de tensiune + distanta de siguranta , dupa norma fiind
    distanta la care operatorul este protejat contra unei miscari involuntare sau unei
    aprecieri gresite a distantei ) sunt urmatoarele :
    – 0,3 m pana la 1 kV
    – 0,6m de la 1 la 20 kV
    – 1,1 m la 110 kV
    – 1,6 m la 220 kV
    – 2,5 m la 400 kV
    – 4,25 m la 750 kV
    In cazul lucrarilor la o linie electrice traversata de o alta distantele se maresc .
    Va puteti documenta aici :
    http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/243247
    A se vedea tabelul 1 .
    Iata si un extras din normele tehnice specifice la lucrul pe IT .
    https://lege5.ro/Gratuit/gi2tqnbtgq/metode-de-lucru-sub-tensiune-la-instalatiile-
    electrice-de-inalta-tensiune-norma-tehnica?dp=gu3dknbuhayds
    4º Deci dupa ce ti se spune ca gresesti cu scara , tu o dai inainte sa dregi busuiocul
    si insisti ca sa vedem ca ai auzit de hi-tech adica de scara de aluminiu , material
    folosit si astazi drept conductor electric .
    Intotdeauna m-a uimit cum cineva poate insista in eroare .Si da lectii altora .

    2
  6. ” n-am zis pe stalpi am zis ca sunt intrerupatoare la intrari in sate. se numesc transformatoare le poti opri in caz de urgenta. eu nu stiu cum iti dai tu seama ca e inalta tensiune ”

    ” pa` rând ”

    1º Dupa 32 de ani de meserie , iti spun ca singura modalitate de a intrerupe o linie
    electrica aeriana cu ajutorul unui transformator este sa il urci in avion , vizezi
    reteaua ” din ochi ” , il impingi jos si un ” Doamne ajuta ” sa nimereasca firele .
    2º Transformatorul este o masina electrica statica , cu raport de transformare fix sau
    variabil , utilizata la modificarea caracteristicilor curent-tensiune ale unui circuit
    electric pe baza legii inductiei electromagnetice.
    3º Nimeni nu construieste in lumea aceasta o linie electrica asa de inalta pe joasa
    tensiune .
    4º Ce vezi pe stalp deasupra unui post de transformare este un separator .
    Primul lucru care te invata in domeniul retelelor e sa nu deschizi separatorul in
    sarcina .
    Prima data deschizi intrerupatorul , apoi separatorul .
    Pentru ca separatorul NU are echipament de stingerea arcului electric si nici viteza
    de lucru a acestuia .
    Separatorul are rolul de protectie vizibila . Dupa ce ai scos linia de sub tensiune de
    la statia de distributie deschizand inrerupatorul si blocandu-l vizibil , deschizi
    separatorul ca sa iti asigure protectia partii de instalatie la care urmezi a lucra in caz
    ce contact accidental cu alta retea electrica , inductie , descarcare electrica
    atmosferica etc.
    Nu spun ca nu au existat electricieni care au deschis separatorul sub sarcina .
    Insa nu toti au trait suficient de mult ca sa povesteasca ce prostie au facut .

    2
  7. ” sau sa intrerupa macar curentul. ”

    ” pa` rând ”

    1º Conform regulamentului in vigoare la data plecarii mele din tara puteai face o
    manevra in instalatiile electrice ( taiat curentul la dorinta lui Robi ) in urmatoarele
    conditii :
    – sa fii autorizat profesional
    – sa respecti conditiile din Regulamentul general de manevre , cel actual fiind
    acesta
    http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/122751
    2º De ce nu poti face o manevra de capul tau ?
    Robi , sa consideram ca ai scapat fara sa te arzi din deschiderea separatorului ,
    dumneata fiind un om norocos , si in domeniul energetic , si fara dureri , caci nu
    este adevarat ca te-ai tavali in sant de durere daca ceea ce ar trebui sa doara ar
    durea .
    Ai distrus separatorul , care taie alimentarea consumatorilor in aval , care ar putea fi
    o instalatie sub regim ISCIR , un spital etc ( aici in Spania cand lucram in brigada
    ENDESA a firmei , cand taiam tensiunea pe un cvartal de case/ bloc umblau doi
    colegi din usa in usa si intrebau , au fost cazuri cand erau in functie echipamente
    de sustinere a vietii la domiciliu pentru persoane grav bolnave , dupa
    regulamentele de aici puteam taia tensiunea maxim doua ore ) .
    Ce faci , omori alti oameni ? Nu se stie de raspundere juridica in Giurgiu ?
    Alta.
    Ai deschis separatorul , ai amorsat arcul electric , protectia de la statia de ditributie
    nu functioneaza ( tot mai frecvent ) , distrugi linia si intra in pendulare Sistemul
    Energetic National .
    Adica ceea ce se vede la stiri din cand in cand , cate o regiune intreaga ramane
    fara electricitate in urma unei avarii .
    Iti asumi raspunderea ?
    3º Cam ce calificare ai in domeniu Robi ?
    Hai sa sparg eu gheata , uite , cand am plecat din Romania ajunsesem la grupa a
    V-a , adica emitent .
    Am talonul de autorizare cu mine in Spania , serveste doar de amintire , ca ”
    Romania educata ” nu a facut nici cel mai mic efort sa ne echivaleze diplomele de
    studii sau de competente profesionale , m-am reautorizat aici .
    Tu ?

    2
  8. Robi , vad ca tu nu intelegi fizica de clasa a opta : sursa , conductor , consumator .
    Tu incerci sa scoti de sub tensiune conductorul deconectand consumatorul .
    Imi vine sa strig ” Noi muncim nu gandim , veleat 2019 dupa Hristos ”
    Dar mi-e ca nici de muncit ceva util nexam .
    Sper sa nu incepi sa guiti iara ca si atunci cu CFR Cluj , cand ti-ai luat-o inapoi si ai inceput sa faci pe neprijanita , sa-ti sara in ajutor vreun admin .

    2
  9. Morala : oameni buni , nu va luati dupa Robi , ca muriti cu zile .

    Si cand vezi ca un Nexus de acest tip vine si iti urla ” de Cugir nu e bune ” ,si ” Stimpex stinks ” ii pui link-uri din Finlanda, Statele Unite, Indonezia , si el o tine tot pe a lui ca gaia matzul , iti vine sa o iei razna .
    Si cu transportoarele tot asa, si cu tractoarele tot asa ,si cu camioanele tot asa , si cu tancurile tot asa si cu radarele tot asa .
    Utilul pentru razboiul informational impotriva industriei de aparare romanesti , si a industriei in general .
    Imi cer scuze de insultarea Star-trek -ului prin utilizarea cuvantului , mai potrivit ar fi fost Nexam .
    Partea esuata din notiunea de ” natiune esuata ” .
    Si problema e ca cineva i-a pus in fruntea tarii .
    Ca pe brosca testoasa ajunsa in varf de stalp .

    Deci oameni buni , in cazul in care vedeti un incident de acest tip , sunati la numarul de urgenta , dati corect datele de localizare , mai departe anunta ei , si cei din SEN chiar stiu ce sa faca .
    .

    3
  10. astia cu scara sunt o parte din aia ce comenteaza la stele verzi si zic ca au legatura cu diverse firme din domenii tehnice ? ????

    4
    • Imi amintesc ca la un articol despre camioane venise cineva cu un comentariu , spunea ca este manager de flota dar confunda MAN cu Mann , producatorul de filtre .
      Si multe altele .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *