Israel a ales CH-53K

Ministrul israelian al Apararii, Benny Gantz, a anuntat pe 25 februarie prin intermediul retelelor de socializare ca noile elicoptere de transport greu ale fortelor aeriene israeliene vor fi Sikorsky CH-53K King Stallion.

Decizia a fost luata dupa ample studii, in cursul carora comitetul apararii israeliene, prezidat de seful Statului Major al Tahal, generalul de arme Aviva Kohavi si directorul general al Ministerului Apararii, generalul (rezerva) Awir Eshel, a examinat diferite elicoptere (inclusiv CH-47F Chinook) sub aspectele designului si functionarii acestora.

In urma faptului ca Germania a anulat licitatia STH pentru elicoptere grele, in care se viza inlocuirea lui CH-53G cu versiunea K, Israelul devine astfel primul client de export pentru acest model.

CH-53K

CH-53K ar trebui sa inlocuiasca in inventarul israelian 22 elicoptere CH-53D Yasur ale escadrilelor 114 si 118 (unul prabusindu-se la exercitii in Romania, in 2010), care au fost in uz din anii 1960.

Pretul unui CH-53K era evaluat in 2017 in oferta pentru Israel la 83 mil.$ (urcand la 121 mil.$ in achizitie recenta) iar cel al CH-47 Chinook fiind de 38 mil.$.

 

Marius Zgureanu

 


Surse:

https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=32866

https://www.thedrive.com/the-war-zone/39458/ch-53k-king-stallion-beats-ch-47-chinook-to-become-israels-next-heavy-lift-helicopter

 

Citeste si:

. https://www.rumaniamilitary.ro/ch-53g-stallion-nu-se-lasa-dus

. https://www.rumaniamilitary.ro/ch-53k-o-regandire-de-la-zero-a-ch-53-la-nivelul-secolului-xxi

. https://www.rumaniamilitary.ro/ch-53k-programul-continua

 

19 comentarii:

  1. WTF?ce diferență de preț.

    1
  2. Export pe naiba. Precis vor intra in ajutorul militar anual primit de la americani(alea multe miliarde) asa ca ii costa circa si ceva nimic. Nu de pomana se spune ca evreii stiu sa se tocmeasca. Corvete si sub uri moka de la nemti(pe motiv de holocaust), f35, patrioate, caricioptere de transport si atac de la americani, restul isi fac loco.

    6
  3. Salut. Ma frate dar e poleit cu diamante?, e tare scump.

    2
  4. Cred că Israel vrea elicopter ? „cu de toate” și de aici prețul. Altfel, îl luau ei mai chel și își băgau perciunii prin el să îl facă după cum le place. Știindu-le obiceiul, LM au zis că le pun ei tot ce vor. „Ieșiți mai ieftin” au zis americanii și evreilor le plac vorbe din astea. Nu și la furnizorii de secu’ de pe malul Bălții negre.

    4
    • Dacă aș știi că vecinii din blocul de vis-a-vis mi-ar plăti 80% din orice mașină îmi iau normal că mi-aș lua și eu un Mercedes.

      Oricum prețul mare e dat și de faptul că e un produs nou… dar nu prea îl văd să vândă în număr mare la banii ăștia.

      Israelienii l-au ales și pentru că erau obișnuiți cu generația precedentă a acestui model.

      3
  5. „Decizia a fost luata dupa ample studii, in cursul carora comitetul apararii israeliene […] a examinat diferite elicoptere […] sub aspectele designului si functionarii acestora.”
    E clar ca astia s-au inspirat din procedurile programelor de achizitii romanesti (F16 MLU, Piranha 5, Beretta ARX160, Beretta Storm, samd). (Nu ca de ARX160 s-ar mai fi auzit ceva.) Le-a scapat insa treaba cu pretul cel mai mic – criteriu definitoriu, dar mai probabil prevederea asta li s-a parut atat de debila ca au crezut ca e la mishto.

    6
    • Asta am sesizat si eu…. altii nu au criteriul cel mai mic la pret ? W t f …. probabil se gandesc la calitate …. la fel si noi ne gandim , dar nu la calitate … oricum vreu si eu cateva ch 47 , macar atata … vreo 10 15 daca s ar putea

      1
  6. E mai scump decât F-35.
    Și americanii au rămas uimiti, dar e “last răcnet” ?
    Chinook se pare ca nu mai are musterii …

    2
  7. Din specificatiile citite pe net, pare elicopterul de transport suprem. De aceea este si pretul suprem. Este pentru cei care joaca in liga mare. Germania s-a speriat de cost pentru ca armata germana nu este implicata in operatiuni de razboi adevarate. Israelienii, datorita conjuncturii existente din 1945 incoace, au nevoie de ceea ce este mai bun.

    7
  8. de 3 ori cat costa un ch53e cu imbunatatiri mici. inteleg nevoia de transport dar la banii aia in conditiile in care marinii americani reduc echipamentul greu….

    nu vad cum se justifica asemenea pret

    • Trebuie sa iei in considerare si numarul de aeronave construite…daca-s doar cateva sute per total (234 din cate inteleg pentru CH-53E Super Stallion si doar 200 pentru K; 22 de K-uri pentru Israel), e clar ca asta impinge pretul.
      Nu ca as fi de acord automat cu respectivul pret…dar inteleg logica de profit din spatele acestuia.

      1
  9. https://en.globes.co.il/en/article-israel-prefers-lockheeds-ch53k-helicopter-to-boeings-chinook-1001362232The cost of the deal for more than 20 of the Lockheed Martin helicopters is likely to be over $2 billion, with each CH35K costing nearly $100 million. The budget for the procurement will likely come out of US military said to Israel. The cost of the Boeing Chinook would have been only $60 million per helicopter but the CH35K is more technologically advanced, has a longer flying range and will provide a smoother transition from the veteran Yasur helicopters, which are also made by Lockheed Martin unit Sikorsky. (plus an upgrade of systems in Israel) Shalom from Israel!

    1

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *