Yoruk 4×4 printre cei 5 finalisti in Japonia

 

La inceput de august, NMS Yoruk al celor de la Nurol Makina, in clasa de 8-10 tone, a fost anuntat ca fiind unul dintre cei 5 finalisti pentru competitia de vehicule 4×4 usor blindate destinate armatei japoneze.

Capacitatile in teren ale vehiculului

Vehiculul are o sarcina utila de 4 tone si are 9 locuri pentru militari, incluzand soferul si comandantul. Motorul de 300Cp ii asigura o viteza maxima pe sosea de 140km/h si o autonomie de 700km.

Dispunerea locurilor militarilor in habitaclu

Geamurile de mici dimensiuni si parbrizul sunt blindate, protectia carcasei este din materiale compozite iar corpul monococa are forma de V sub burta pentru protectia antimina din categoria MRAP.

 

Yoruk poate fi configurat in transportor de trupe, vehicul de patrulare inzestrat cu statie teleoperabila de arme usoare, vehicul antitanc, cargo sau ambulanta.

 

Variante

Vehiculul e alternativa mai usoara si mai putin protejata a Ejder Yalçın care atingea 14 tone. Cele 2 vehicule au fost prezentate si in Romania prin 2018, in cadrul unei oferte de coproductie turco-romane, existand informatii cum ca ar fi existat un oarecare interes si din partea MApN.

Blindajul modular al NMS Yoruk – modelizare

Pacat ca niciunul nu e amfibiu, asa cum e Otokar Cobra Mk1 & 2 sau FNSS Pars 4×4:

Despre vehiculul 4×4 blindat tot pe sasiu de Ford F550 al celor de la Stimpex, numit Dracon, nu s-a mai auzit nimic de ceva timp…

In fine, se pare ca pe clasa 7 tone respectiv +10 tone, noi mai tragem o vreme de BRDM2, cate or mai misca din inventar, si de ABC-79M. Doar ca in cazul acesta respectivele ar trebui sa beneficieze de o revitalizare si eventual o modernizare limitata, reutilizabila ulterior pe viitorul parc de vehicule care le vor inlocui.

Dar despre asta in urmatorul articol pe acest subiect…

 

Marius Zgureanu

Surse:

. Armyrecognition.com

. Dailysabah.com/business/defense/turkish-yoruk-4×4-among-5-finalists-in-japanese-armored-vehicle-tender

. https://www.nurolmakina.com.tr/en/nms-4×4-en

. https://www.tehnomil.net/2019/05/21/ungaria-turcia-romania/

 

Articole pe teme similare:

.Este-modernizarea-ABC-79M-o-solutie-de-avarie

Combat-guard-4×4-al-imi

Naiomnik-4×4

Caiman intra in dotarea Belarus

Rheinmetall-Master-faza-2-xt

Spike-NLOS-lansat-de-pe-Tomcar-buggy

Jaguar-Nexter

Cumparaturi-4×4-militare

Tatrapan-zasa-6×6
Blindate-usoare-solutii-estice
Mrap-ul-amfibiu-PMPV-6×6-MISU

Nexter-Titus-6×6-concurenta-lui-Bmx01
Bmx01-vehiculul-6×6-al-renault-trucks-pentru-programul-vbmr
Grifon-si-Jaguar-in-programul-de-dotare-al-armatei-franceze
Programul-rabla-si-relansarea-industriei-autohtone

Grifon-si-Jaguar-franceze-teste

Moreni-si-vehiculul-4×4-multirol

Panhard VBR

Carmor-mantis-video

Rheinmetall-master-faza-2-xt

9 comentarii:

  1. Interesanta dracovenia la bot pare-mi-se ca seamănă cu Ghe-o rescure în prima faza

  2. Pe vremuri, cand inca se mai punea problema unui 4×4 anti-tanc, imi atrasese atentia Pars 4×4, care pe langa ca arata intr-adevar bine (silueta inspirata probabil de Fennekul nemtesc si RG-35 4×4 de la BAE), e si amfibiu, calitate esentiala in opinia mea pentru categoria asta de vehicule.
    De remarcat de asemenea ca Turcii au o gandire foarte sanatoasa la capitolul blindate, creand familii intregi de vehicule de la FNSS Pars (4×4, 6×6, 8×8) la FNSS ACV-15/ACV-19 sau Otokar Tulpar, pe principiul ca sasiul universal declinat in cat mai multe versiuni e cea mai buna solutie pentru optimizarea costurilor si facilitarea mentenantei. (Unul din motivele pentru care mie nu-mi place programul Scorpion frantuzesc e ca are o multime de vehicule diferite si incompatibile intre ele la mentenanta, cand ar fi putut foarte usor deriva diverse variante din sasiul de VBCI, mai ales ca exista si un proiect de VBCI 6×6).
    Acu’ la Turci se pune problema calitatii, unde nu ma pronunt, desi remarc ca atat Pars cat si ACV sunt sensibil mai ieftine decat omologii lor occidentali si au avut ceva succes la export.
    Abordarea turceasca bazata pe familii de vehicule ar fi trebuit sa primeze si la noi, pacat insa ca noua ne place ghiveciul.

    5
  3. Imi place cum se prezinta masina asta …si totusi …in Japonia ? Toti musulmanii si talibanii si gherilosii cu Toyote , castigatori de nu stiu cate ori a cursei Paris Dakar cu Suzuki si ce mai aveau …chiar sunt curios cine e pe pozitiile 1- 4 in competitia asta

    4
  4. Tehnica de miliarde si…. vin talibanii si cuceresc Afganistanul in cateba zile

    Am vazut in aceasta vara, cum perseverenta, antrenamentul, motivatia in lupta sunt mai importante decat tehnica de miliarde.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *